am un pfa la care platesc anual 1600ron impozit la stat,(sunt cu impozit fix nu in partida simpla) nedumerirea mea e ca mi sa spus acum 4ani ca nu trebue sa mai completez registru de incasari si plati=D>,dar acum alti comercianti spun ca trebue#-o dar nu stiu nimic oficial.ma puteti ajuta?
OUG 125/2011 instituie, in cazul contribuabililor care desfasoara activitati pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit, obligatia de a completa rubrica de incasari din Registrul-jurnal de incasari si plati. Pana acum, acesti contribuabili nu erau obligati sa organizeze si sa conduca contabilitate in partida simpla pentru activitatile respective.
:(acum cum procedez rectific din 2011 sau incep cu 2012?:-/mie mi se pare normal doar 2012,legea a fost modificata in decembrie
trec doar incasarile sau si facturile(chitanta)de achizitionare a marfii, plata chiriei si plata impozitului?
Codul Fiscal : ART. 49 Stabilirea venitului net anual pe baza normelor de venit
(8) Contribuabilii care desfășoară activități pentru care venitul net se determină pe bază de norme de venit au obligația să completeze numai partea din Registrul-jurnal de încasări și plăți referitoare la încasări, potrivit reglementărilor contabile elaborate în acest scop.
(9) Contribuabilii pentru care venitul net se determină pe bază de norme de venit și care în anul fiscal anterior au înregistrat un venit brut anual mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 100.000 euro, începând cu anul fiscal următor, au obligația determinării venitului net anual în sistem real. Această categorie de contribuabili are obligația să completeze corespunzător și să depună declarația privind venitul estimat/norma de venit până la data de 31 ianuarie inclusiv. Cursul de schimb valutar utilizat pentru determinarea echivalentului în lei al sumei de 100.000 euro este cursul de schimb mediu anual comunicat de Banca Națională a României, la sfârșitul anului fiscal.
acum cum procedez rectific din 2011 sau incep cu 2012?mie mi se pare normal doar 2012,legea a fost modificata in decembrie
trec doar incasarile sau si facturile(chitanta)de achizitionare a marfii, plata chiriei si plata impozitului?