avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 580 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Deducere suplimentara persoane in intretinere vs ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Deducere suplimentara persoane in intretinere vs coasigurati

Buna ziua,
Am o nelamurire referitoare la persoanele aflate in intretinerea unui salariat.
In Codul Fiscal sunt mentionate persoanele care se pot afla in intretinerea unui salariat si anume: sotia/sotul, copiii sau alti membri de familie, rudele contribuabilului sau ale sotului/sotiei acestuia pana la gradul al doilea inclusiv, ale carei venituri, impozabile si neimpozabile, nu depasesc 250 lei luna (Art.56 alin 3).
Coasigurati in sistemul de sanatate sunt insa doar copiii până la vârsta de 18 ani, tinerii de la 18 ani până la vârsta de 26 de ani, dacă sunt elevi, ucenici sau studenţi şi dacă nu realizează venituri din muncă; soţul, soţia şi părinţii fără venituri proprii, aflaţi în întreţinerea unei persoane asigurate;

Asadar, eu inteleg ca exista o distinctie clara intre persoana in intretinere si coasigurat. O persoana aflata in intretinerea unui salariat nu este neaparat coasigurat in sistemul de sanatate.

De asemenea, copiii peste 26 ani sau cei peste 18 ani care nu sunt la facultate pot fi persoane in intretinere (nu au venituri >250 lei), dar nu sunt coasigurati? Ceea ce inseamna ca, de ex, in cazul lor, beneficiez doar de o deducere suplimentara, adica un impozit pe salar redus, dar respectivele persoane nu sunt asigurate la sanatate.

Din pacate, din cate imi dau eu seama, programul nostru de salarii nu stiu daca percepe aceasta diferenta, pt ca de ex, am un copil 27 ani aflat in intretinerea salariatului, care se regaseste pe D112 ca si coasigurat, desi nu ar avea dreptul.. Dupa rationamentul de mai sus, copilul respectiv ar trebui doar sa imi creasca deducerea, nu sa fie si asigurat.