Marți, 4 februarie, are loc evenimentul: TVA, Impozitul datorat de nerezidenți, Impozitul pe profit, facilități fiscale 2025: Sesiune practică cu Adrian Bența. Participă →
In primul rand societatea trebuie sa aiba obiect de activitate CAEN cu codul 7810 "Activităţi ale agenţiilor de plasare a forţei de muncă " .
Condiţii pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare ca agent de munca temporară >
a) sa fie constituite potrivit legii şi sa aibă prevăzut în actul constitutiv, ca obiect de activitate,
" Activităţi ale agenţiilor de plasare a forţei de muncă "- Cod CAEN 7810;
b) sa nu înregistreze debite la bugetul de stat, respectiv la bugetele locale sau provenind din neplata contribuţiilor de asigurări sociale, contribuţiilor de asigurări pentru şomaj, contribuţiei de asigurare pentru accidente de munca şi boli profesionale, precum şi a contribuţiilor pentru asigurări sociale de sănătate;
c) sa nu figureze în evidentele cazierului fiscal cu fapte sancţionate de reglementările financiare, vamale, precum şi cele care privesc disciplina financiară;
d) sa nu aibă aplicate sancţiuni pentru încălcarea prevederilor legislaţiei muncii, comerciale şi fiscale;
e) sa constituie o garanţie financiară - care sa acopere contravaloarea a 25 de salarii de baza minime brute pe ţara, garantate în plata, la care se adaugă contribuţiile datorate de către angajator bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetului asigurărilor
Autorizarea societăţilor comerciale se face de către Ministerul Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse, prin Direcţia de Muncă si Protectie Sociala. În vederea autorizării societăţile comerciale depun la direcţiile de muncă si protectie sociala o cerere însoţită de un dosar de autorizare care trebuie sa conţină următoarele documente:
1. Actul constitutiv sau actul adiţional la actul constitutiv, după caz, în care sa fie menţionat obiectul de activitate" Activităţi ale agenţiilor de plasare a forţei de muncă "- Cod CAEN 7810, în copie legalizată;
2. Certificatul de înmatriculare în registrul comerţului, emis de oficiul registrului comerţului, în copie legalizată;
3. Cazierul fiscal;
4. Certificat de atestare fiscală eliberat de Administraţia Finanţelor Publice
5. Certificat fiscal privind impozitele şi taxele locale eliberat de Consiliul Local de care aparţine societatea comercială
6. Certificat constatator eliberat de oficiul registrului comerţului, care trebuie sa cuprindă menţiuni din care sa rezulte ca societăţile comerciale nu se afla în procedura de reorganizare sau faliment, potrivit legii;
7. Dovada constituirii garanţiei financiare.
8. Dovada achitării sumelor corespunzătoare tarifului de autorizare sau de prelungire a autorizaţiei, după caz -la nivelul a trei salarii medii brute pe economie realizate în anul anterior şi comunicate de Institutul Naţional de Statistica.
~ final discuție ~