avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1011 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Comert cu amanuntul intracomunitar
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Comert cu amanuntul intracomunitar

Buna ziua
As dori sa infiintez o societate comerciala care sa aiba ca obiect de activiate comertul cu amanuntul(vreau sa cumpar marfa din Germania si sa o vand in Romania).De ce acte am nevoie si ce presupune aceasta activitate,legat de taxe vamale si alte indatoriri declaratii,accize ,contracte etc ,pe care le-as avea?Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Florian Turlete , Avocat 11:19, 5 Ianuarie 2009
Documentele necesare pentru înregistrarea în registrul comerţului, înregistrarea fiscală şi autorizarea funcţionării societăţilor în nume colectiv, in comandită simplă şi cu răspundere limitată*:
1. Cererea de înregistrare (original);
2. Dovada verificării disponibilităţii şi rezervării firmei (original);
3. Dacă este cazul, acordul pentru utilizarea denumirii, prevăzut de art. 39 din Legea nr. 26/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare (copie);
4. Actul constitutiv (original);
5. Dovezile privind sediul social/secundar (copie);
6. Dacă este cazul, avizul privind schimbarea destinaţiei imobilelor colective cu regim de locuinţă, prevăzut de Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip, original);
7. Dovezile privind efectuarea vărsămintelor aporturilor subscrise de asociaţi la capitalul social (copii);
8. Actele privind proprietatea pentru aporturile în natură subscrise şi vărsate la constituire; în cazul în care printre acestea se afla şi imobile, certificatul constatator al sarcinilor de care sunt grevate;
9. Declaraţiile date pe propria răspundere, după caz, de către fondatori/administratori/cenzori sau persoane fizice reprezentante ale persoanei juridice numită administrator sau cenzor, din care să rezulte că îndeplinesc condiţiile legale pentru deţinerea acestor calităţi (original);
10. Specimenele de semnătură ale reprezentanţilor societăţii (original);
11. Certificatele de cazier fiscal pentru asociaţii sau reprezentanţii legali ai societăţii comerciale, care au domiciliul/ reşedinţa/sediul în România sau pentru persoanele fizice sau juridice străine, care au această calitate şi sunt înregistrate fiscal în România sau, după caz, declaraţia autentică pe propria răspundere a persoanei fizice cetăţean străin în nume propriu sau ca reprezentant al persoanei juridice străine care nu este înregistrată fiscal în România din care să rezulte că nu are datorii fiscale (original sau copie certificată şi, după caz, traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public);
12. Declaraţia-tip pe propria răspundere semnată de asociaţi sau de administratori din care să rezulte, după caz, că: - persoana juridică nu desfăşoară, la sediul social sau la sediile secundare, activităţile declarate, o perioadă de maximum 3 ani (model 1 - original); - persoana juridică îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii pentru activităţile precizate în declaraţia-tip (model 2 - original).
13. Dacă este cazul: - actele de înregistrare ale fondatorilor, administratorilor, cenzorilor persoane juridice (original sau copie certificată şi, după caz, traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public); - hotărârea organului statutar al fondatorilor persoane juridice privind participarea la constituirea societăţii (original sau copie certificată şi, după caz, traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public); - mandatul pentru persoana abilitată să semneze actul constitutiv în numele şi pe seama fondatorului persoană juridică (original sau copie certificată şi, după caz, traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public); - avizele prealabile prevăzute de legile speciale (copie); - împuternicire specială sau avocaţială pentru persoanele desemnate să îndeplinească formalităţile legale (original).
14. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa judiciară de timbru, în original;
- timbre judiciare;
- taxele de registru;
- tariful de publicare în Monitorul Oficial, Partea a IV-a.

[ link extern ]
Comertul cu amanuntul se desfosoara intr-un spatiu amenajat in satanduri si piete etc. , prin urmare va trebui sa infiintati o societate sa autorizati aceasta activitate prin depunerea unei declaratii pe proprie raspundere la Reg. Com. Cu privire la importul acestor produse, fiind membru al UE nu este nevoie de autorizatii sau alte asemenea avize, numai ca va trebui sa platiti TVA -ul in Romania.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Societati comerciale emilvs emilvs ce acte ini trebuiesc pentru a infiinta o societate comerciala? Care este garantia? (vezi toată discuția)
Deschidere s.c descartees20 descartees20 Doresc sa deschid un SRL,v as ruga daca puteti sa imi ziceti si mi e ce pasi trebuie sa urmez si cat costa minim.cu cine as putea vorbi fara sa ma ... (vezi toată discuția)
Infiintare persoana juridica mezgageza mezgageza ce am de facut ca sa constitui ca si persoana juridica? sa infiintez o firma? un SRL? (vezi toată discuția)