Buna ziua,
Pentru juristii activi in forum am rugamintea sa citeasca modelul de contract de mai jos si sa exprime un punct de vedere avizat privind corectitudinea clauzelor.
Ma intereseaza acest lucru in conditiile in care prestatorul de servicii refuza categoric sa negocieze si sa modifice clauzele conform doleantelor mele.
Multumiri anticipate!
=========================
CONTRACT EDUCAŢIONAL
NR. _____ DIN DATA DE ...........2012
1. PARTILE CONTRACTANTE
GRÃDINIŢA -------- BUCUREªTI, cu sediul in Mun. Bucureşti,
unitate de invatamant preuniversitar particular acreditata pentru nivelul de invatamant „prescolar” in baza prevederilor Ordinului Ministrului Educatiei si Cercetarii nr. /2006, cu personalitate juridica in baza prevederilor Ordinului Ministrului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului nr. /16.03.2010 privind divizarea unitatii de invatamant, publicat in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I nr. din 2010, persoana juridica de drept privat si de
interes public, parte a sistemului national de invatamant, avand C.I.F. , operator de date cu
caracter personal nr. , reprezentată prin D-na ---------, Membru Consiliu de Administraţie, şi d-na ----------, Membru Consiliu de Administraţie – Director Coordonator, denumită în continuare „Grădiniţă“,
Si
Dl(na) ..........................................................., domiciliat in localitatea ..............................., str.
..........................................................., nr. ....., bl ..., ap. ........, sector......, nationalitate
.................................., identificat cu CI/BI seria .............. nr. ......................................,eliberat la data de
...................... de catre .........................., CNP
.......................................................,
tel fix........................................., tel mobil............................................., numit in continuare Parinte/Tutore,
pentru scolarizarea fiului/fiicei meu/mele, ...........................................................nascut/a la data de
...................................., CNP ............................................ ......................., numit in continuare
„anteprescolar/prescolar”, au convenit încheierea prezentului contract în următoarele condiţii:
2.OBIECTUL CONTRACTULUI
Asigurarea de catre Gradinita a conditiilor optime necesare derularii procesului de invatamant prin
implicarea si responsabilizarea partilor in educatia anteprescolarului/prescolarului, in baza solicitarii scrise a Parintelui/Tutorelui.
2.1.Activitatea care formează obiectul prezentului contract se va derula în conformitate cu, dispozitiile Legii nr. 1/2011 a educatiei nationale si a regulamentelor si metodologiilor aplicabile in materie de invatamant anteprescolar si prescolar, precum si cu normele interne cuprinse in Regulamentul de organizare şi funcţionare al unităţii de învăţământ preuniversitar Grădiniţa „--------“ Bucureşti.
Activitatea care face obiectul prezentului contract educaţional se va derula în cadrul Complexului ªcolar din Mun. Bucureşti.
2.2.Parintele/tutorele opteaza pentru tipul de program, valabil pentru toata durata prezentului contract:
8:00 – 13:00
8:00 – 18:30
3. OBLIGATIILE GRADINITEI
Gradinita se obliga sa puna la dispozitia anteprescolarilor/prescolarilor:
3.1.1 personal didactic calificat corespunzator care sa asigure un echilibru optim intre activitatile educative si cele de recreere;
3.1.2 spatiu amenajat in scopul crearii unui mediu sanatos, vesel, atractiv si placut pentru copii;
Gradinita se obliga sa organizeze activitati care faciliteaza desfasurarea unui proces educativ
modern cum ar fi:
3.2.1. Aplicarea Curriculum-ului National, planurile si programele de invatamant similare sau
alternative invatamantului de stat si aprobate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si
Sportului,
3.2.2. Activitati vizuale si auditive utilizand resurse tehnice de specialitate,
3.2.3. Limba Engleza – intensiv, in functie de varsta copilului,
3.2.4. O alta limba straina, la alegere, in functie de varsta copilului,
3.2.5. Cursuri de arte plastice, in functie de varsta copilului,
3.2.6. Cursuri de arte martiale, dans, muzica, dezvoltare personala s.a., la alegerea gradinitei,
3.2.7. Activitati extracurriculare (vizite la muzee, plimbari in parc, spectacole de teatru, circ si alte manifestari cultural - artistice ),
3.2.8 Programe de vacanta,
3.2.9. Pentru prescolarii aflati in grupa mare, inscrierea automata in clasa pregatitoare a Scolii
--------, fara a fi necesare interviul preliminar si testarea in limba engleza
3.2.10. Organizarea grupei mici pentru copiii in varsta de 2 ani.
Gradinita se obliga sa asigure:
3.3.1 Supravegherea si siguranta anteprescolarilor/prescolarilor pe perioada prezentei acestora in
incinta si spatiul Gradinitei, precum si in deplasarile organizate de Gradinita;
3.3.2 Masa anteprescolarilor/prescolarilor – mic dejun, pranz, gustari orele 11.00 si 16.00, in
functie de tipul de program ales.
3.3.3 Transportul zilnic la si de la Gradinita, la solicitarea parintilor si contra cost, acesta urmand a fi stabilit ulterior inscrierii anteprescolarului/prescolarului, conform anexei 2 la prezentul contract;
3.3.4 Contra cost excursii, tabere, concursuri si diferite cursuri, spectacole de circ, vizite, cluburi,
considerate oportunitati si fiind propuse de gradinita sau de parinti.
3.3.5 Transparenta tuturor activitatilor derulate, aprobate si desfasurate de Gradinita;
Gradinita se obliga sa ia in considerare, sa analizeze si sa raspunda oricarei sesizari din partea
parintilor.
Gradinita se obliga sa informeze periodic parintele/tutorele despre rezultatele anteprescolarului/
prescolarului si comportamentul acestuia prin intermediul educatoarelor/consilierului, a raportului
de evaluare, prezentat in scris parintelui.
4. OBLIGATIILE PARINTELUI/TUTORELUI
4.1. Parintele/Tutorele isi asuma obligatia:
4.1.1 Sa respecte deciziile luate de conducere si cadrele didactice privind schimbari justificate in: fixarea orarului, meniului, organizarea colectivului de anteprescolari/prescolari.
4.1.2 Sa respecte deciziile luate de conducerea gradinitei privinta organizarea colectivului de cadre didactice, respectiv numirea si mobilitatea acestora.
4.1.3 Sa se adreseze in scris Conducerii Gradinitei in cazul unor nemultumiri in legatura cu
comportamentul personalului Gradinitei in relatia cu anteprescolarul/prescolarul.
4.1.4 Sa respecte intervalele orare comunicate de catre Gradinita privind programul masinilor care preiau si aduc anteprescolarul/prescolarul la Gradinita; in cazul in care se produc schimbari in orar, parintele/tutorele este obligat sa anunte soferul si educatoarea cu cel putin 24 de ore in avans, in caz contrar asumandu-si riscul ca schimbarile intervenite sa nu poata fi luate in calcul la efectuarea transportului
4.1.5 Sa prezinte avizele si analizele medicale la intrarea in colectivitate si ori de cate ori sunt solicitate de asistenta medicala a institutiei de invatamant; sa prezinte dovada efectuarii trimestriale a exsudatului faringian si nazal la o unitate medicala avizata in acest sens. In cazul absentarii mai mult de 4 zile consectuiv, sa prezinte la intrarea in colectivitate un aviz epidemiologic, indiferent de motivul absentarii.
4.1.6 Sa-si asume raspunderea materiala in cazul eventualelor distrugeri provocate de anteprescolar/prescolar in Gradinita.
4.1.7 Sa colaboreze cu Gradinita in vederea realizarii obiectivelor educationale. Sa se implice activ in realizarea sarcinilor comitetului de parinti al clasei/gradinitei atunci cand este solicitat. Sa sustina si sa se implice in realizarea parteneriatelor gradinitei cu alte institutii de invatamant, de cultura, etc.
4.1.8 Sa ia legatura cu educatorul/consilierul pentru a cunoaste evolutia anteprescolarului/prescolarului, cel putin o data pe luna sau ori de cate ori este solicitat.
4.1.9 Sa efectueze plata taxei de scolarizare si a celorlalte taxe conform prevederilor prezentului
contract si ale Anexelor 1 si 2 la prezentul contract.
4.1.10. Sa respecte ora de incepere a programului scolar, ora 9:00, cat si cea de inchidere a gradinitei, ora 18:30, in cazul in care parintele nu opteaza pentru transportul asigurat de Gradinita.
4.1.11. Modificarea tipului de program prevazut la art.2.2 pe parcursul prezentului contract este posibila doar in functie de numarul de locuri disponibile. Lipsa locurilor disponibile pentru noul tip de program solicitat de parinte/tutore nu poate fi imputata Gradintei. Solicitarea pentru modificarea tipului de program se face in scris si se depune la secretariatul gradinitei. Noul tip de program solicitat intra in vigoare din prima zi lucratoare a lunii urmatoare depunerii cererii.
TAXA DE SCOLARIZARE si ALTE TAXE – MODALITATI DE PLATA
5.1. Parintele/Tutorele va achita catre Gradinita suma lunara reprezentand taxa de scolarizare conform anexei 1 la prezentul contract.
5.1.2 Plata taxei de scolarizare se va face lunar si anticipat până pe data de 21 a fiecarei luni pentru luna urmatoare, in numerar/cu cardul de catre parinte sau tutore, la casieria Gradinitei -------- sau prin OP
5.1.3. Taxa lunara de scolarizare se datoreaza si se percepe in mod obligatoriu pe toata durata prezentului contract, atat in situatia frecventei, cat si a absentei anteprescolarului/prescolarului, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 5.1.4 si 5.1.5. Taxa lunară de şcolarizare are aceeaşi valoare pentru întreaga durată contractuală aferentă nivelului de învăţământ anteprescolar si/sau prescolar.
5.1.4. In afara de situatia prevazuta anterior, pe perioada absentei anteprescolarului/prescolarului, indiferent de motivul acesteia, taxa de scolarizare se datoreaza si se percepe dupa cum urmeaza:
- pentru absentarea mai mult de cinci zile consecutiv in perioada aferenta vacantei de vara (respectiv în perioada cuprinsă anual între 15 iunie – 01 septembrie ± 3 – 5 zile în funcţie de durata şi structura anului şcolar respectiv stabilite prin Ordinul Ministrului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului), doar pentru zilele absentate – minimum 5 – taxa de scolarizare se va plati in proportie de 50% incepand din prima zi de absenta.
5.1.5. Pentru prescolarii inscrisi la grupa mare, in perioada aferenta lunilor de vara (respectiv în perioada cuprinsă anual între 15 iunie – 01 septembrie ± 3 – 5 zile în funcţie de durata şi structura anului şcolar respectiv stabilite prin Ordinul Ministrului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului) taxa de scolarizare se achita pana la data de 15 mai a anului în curs si este in cuantum de 50% din taxa prevazuta la art.5.1.2, urmand ca, in cazul participarii prescolarului la programul de vara al gradinitei, sa se achite diferenta de taxa pana la 100%.
5.1.6. Anteprescolarii/Prescolarii pot beneficia de reduceri la taxele scolare, in conditiile prevazute in anexa 1 la prezentul contract. Reducerile acordate conform anexei 1 isi pierd valabilitatea in situatia rezilierii de catre parinte/tutore a prezentului contract inainte de expirarea termenului pentru care a fost incheiat, ceea ce determina :
- pentru parinte/turore: recalcularea taxei de scolarizare si obligatia platii retroactive a taxei de scolarizare in cuantum de 100% pana la momentul rezilierii contractului;
- pentru Gradinita – obligatia de restituire a eventualelor sume plătite în avans in termen de 60 de zile de la rezilierea contractului.
5.1.7. Taxa de scolarizare se datoreaza si pentru perioadele in care activitatea gradinitei este suspendata din motive de igienizare, conform normelor legale in materie, dupa cum urmeaza:
- pentru perioadele mai mici de 3 zile lucratoare, taxa se plateste integral;
- pentru perioadele mai mari de 3 zile lucratoare, taxa se plateste cu o reducere de 50%.
5.1.8. Daca anteprescolarul/prescolarul participa la excursii, tabere etc. organizate de catre gradinita, in afara de taxa aferenta excursiei, taberei respective etc, anteprescolarul/prescolarul datoreaza:
- taxa de scolarizare pe durata desfasurarii activitatii, respectiv 50% din taxa pe durata vacantei de vara.
5.1.9. Taxa lunara de scolarizare se majoreaza automat in urmatoarele conditii:
a) in situatia in care cursul de schimb valutar BNR depaseste valoarea de 4,50 RON pentru 1 EUR,
taxa lunara de scolarizare se majoreaza cu 5% din cuantumul initial al taxei stabilit conform Anexei 1 la semnarea contractului,
b) in situatia in care cursul de schimb valutar BNR depaseste valoarea de 4,70 RON pentru 1 EUR,
taxa lunara de scolarizare prevazuta la lit. a) de mai sus se majoreaza cu 5% din cuantumul taxei
calculat conform lit. a),
c) in situatia in care cursul de schimb valutar BNR depaseste valoarea de 5,00 RON pentru 1 EUR,
taxa lunara de scolarizare prevazuta la lit. b) se majoreaza cu 5% din cuantumul taxei lunare de
scolarizare calculate conform lit. b) de mai sus,
d) in situatia in care cursul de schimb valutar BNR depaseste valoarea de 5,50 RON pentru 1 EUR,
taxa lunara de scolarizare calculata conform lit. c) se majoreaza cu 5% din cuantumul taxei
prevazute la lit. c) de mai sus.
Majorarea automata a taxei lunare de scolarizare intervine in ziua lucratoare imediat urmatoare celei in care s-a constatat cresterea cursului valutar BNR la nivelul sau peste nivelul de referinta prevazut la lit. a) – d) de mai sus.
Gradinita va notifica majorarea taxei lunare, în scris, către părinte/tutore, acesta din urmă având
obligaţia de a-şi manifesta acordul, în scris, în termen de 2 (două) zile de la primirea notificării scrise, sau de a solicita retragerea copilului, în cazul în care nu este de acord cu cuantumul taxei lunare de şcolarizare majorate. Dacă părintele/tutorele nu răspunde în termenul stabilit, atunci lipsa raspunsului va fi considerată drept acceptare tacită a taxei de şcolarizare majorate. Taxa de şcolarizare majorată va fi datorată începând cu luna următoare celei în care a fost realizată notificarea către părinte/tutore, pentru intreaga perioada contractuala ramasa pana la expirarea duratei prevazute la art.7.1. din prezentul contract.
5.1.10 In afara taxei de scolarizare, parintele/tutorele mai are obligatia achitarii urmatoarelor taxe:
- taxa de de înscriere in valoare de 400 ron, care se plateste anticipat, la momentul completării si semnării fisei de inscriere pentru nivelul de învăţământ preşcolar/anteprescolar. In caz de retragere a anteprescolarului/prescolarului, taxa de inscriere nu se returneaza.
- taxa anuală pentru dezvoltarea bazei materiale a gradinitei, in valoare de 500 ron, care trebuie achitata pana la sfarsitul lunii februarie a anului calendaristic pentru anul şcolar în curs. In caz de retragere a anteprescolarului/prescolarului, taxa pentru dezvoltarea bazei materiale nu se returneaza.
- taxele de inscriere la concursurile organizate de gradinita si aprobate de inspectoratul scolar.
Taxele prevazute in acest articol nu fac parte din taxa de scolarizare.
6. PENALITATI CONTRACTUALE
6.1. In cazul in care parintele depaseste termenul de plata stabilit contractual, acesta va datora Gradinitei cu titlu de penalitati o suma egala cu 0,5% din totalul sumei restante pentru fiecare zi de intarziere.
6.2 In situatia in care parintele/tutorele opteaza pentru incheierea unui nou contract educaţional pentru perioada rămasă până la momentul absolvirii învăţământului preşcolar ori pentru un nou nivel de învăţământ (pentru acelaşi elev sau pentru alt anteprescolar/preşcolar/elev), acesta se obliga sa achite penalitatile de intarziere eventuale acumulate, conform prezentului contract, la momentul semnarii noului contract educaţional.
6.3 In situatia in care parintele/tutorele opteaza pentru rezilierea contractului actual si ulterior pentru incheierea unui nou contract educaţional, intr-un interval de pana la 6 luni calendaristice de la data rezilierii, acesta se obliga sa achite 50% din suma aferenta taxei de scolarizare, suma calculata de la data rezilierii si pana la data incheierii noului contract.
7. DURATA CONTRACTULUI
7.1. Durata prezentului contract este:
4 ani
cu incepere de la data de 01.09.2012, urmand a se finaliza la momentul inscrierii
prescolarului in clasa pregatitoare, pentru copiii inscrisi incepand cu varsta de 2
ani.
3 ani
egala cu durata nivelului de învăţământ preşcolar, cu începere de la data de
01.09.2012, urmând a se finaliza la momentul inscrierii prescolarului in clasa
pregatitoare.
... ani
cu începere de la data de 01.09.2012, urmând a se finaliza la momentul inscrierii
prescolarului in clasa pregatitoare.
8. INCETAREA CONTRACTULUI
8.1. Prezentul contract inceteaza in urmatoarele cazuri:
8.1.1. Parintele/tutorele este decazut din drepturile parintesti – urmand a se incheia un nou contract cu celalalt parinte. Incetarea contractului se produce in termen de 5 zile de la momentul aducerii la cunostinta Gradinitei a acestui aspect.
8.1.2. In cazul in care partile din prezentul contract isi notifica una celeilalte in scris incetarea unilaterala a prezentului contract, cu respectarea unui termen de preaviz de 1 luna anterior momentului intervenirii incetarii; la implinirea termenului de preaviz contractul inceteaza fara indeplinirea unei alte formalitati sau interventia instantei judecatoresti.
8.1.3 In cazul intarzierii la plata taxei de scolarizare cu mai mult de 30 de zile, caz in care contractul va inceta in termen de 5 zile de la primirea notificarii in acest sens de către parinte/tutore; parintele/tutorele are posibilitatea ca in interiorul termenului de 5 zile sa isi manifeste in scris optiunea de continuare a contractului, cu achitarea unei taxe de reinscriere in cuantum de 400 RON, caz in care contractul va continua sa isi produca efectele. In caz contrar, la implinirea termenului de 5 zile, contractul inceteaza fara indeplinirea unei alte formalitati sau interventia instantei judecatoresti.
8.1.4. In alte cazuri prevazute de lege.
9. ALTE CLAUZE
9.1. Anul şcolar reprezintă perioada cuprinsă între 01 septembrie a anului calendaristic în curs şi 31 august a anului calendaristic următor. Durata şi structura anului şcolar se stabilesc anual prin Ordin al Ministrului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
9.2. Începând cu anul şcolar 2012 – 2013, grupa pregătitoare este inclusă în cadrul nivelului de învăţământ primar, în conformitate cu dispoziţiile art. 361 alin. 3 lit. a) din Legea nr. 1/2011 a educaţiei naţionale.
9.3. Unitatea de invatamant preuniversitar GRADINITA “--------” BUCURESTI, cu sediul in Mun.
Bucureşti, , având CIF , infiintata prin Ordinul Ministrului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului nr. /2010, acreditata prin Ordinul Ministrului Educatiei si Cercetarii nr. /2006, operator de date cu caracter personal nr. , reprezentată
prin D-na. – Membru al Consiliului de Administratie, colecteaza/stocheaza/prelucrează datele
cu caracter personal furnizate de dumneavoastră prin mijloace automatizate/manuale, în scopul declarat “educaţie şi cultură”. Datele înregistrate sunt utilizate de către operator şi sunt comunicate/dezvaluite următorilor destinatari: persoana vizată, reprezentantii legali ai persoanei vizate, autoritati publice centrale/locale, servicii sociale si de sanatate, institutii de invatamant si educatie.
Refuzul dumneavoastră determină imposibilitatea înregistrării datelor dumneavoastră. Conform
Legii nr. 677/2001, beneficiaţi de dreptul de acces la date, dreptul de intervenţie asupra datelor, dreptul de opozitie la prelucrarea datelor cu caracter personal care va privesc, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale. Pentru exercitarea acestor drepturi, vă puteţi adresa cu o cerere scrisă, datată şi semnată la Directorul general Drăguş Mihaela. In cerere, puteti arata daca doriti ca informatiile sa va fie comunicate la o anumita adresa, care poate fi si de posta electronica, sau printr-un serviciu de corespondenta care sa asigure ca predarea vi se va face numai personal. De asemenea, vă este recunoscut dreptul de a vă adresa
justiţiei.
9.4. Părintele/tutorele îşi exprimă acordul cu privire la realizarea de către Grădiniţa -------- Bucureşti şi/sau Complexul ªcolar şi/sau Fundaţia „--------”, precum şi de către cadrele didactice din cadrul Complexului ªcolar, în cadrul activităţilor întreprinse atât în interiorul campusului, cât şi în afara acestuia, de materiale foto/video cu preşcolarul ........................................................................................ şi acordul cu privire la publicarea/postarea de către Grădiniţa -------- Bucureşti şi/sau Complexul ªcolar -------- şi/sau Fundaţia, precum şi de către cadrele didactice a materialelor
realizate pe site-ul şi/sau reţele de comunicare (facebook, hi5, etc.), Grădiniţa --------
Bucureşti/Complexul ªcolar /Fundaţia/cadrele didactice având dreptul de a retrage/şterge/înlocui oricând de pe site şi/sau reţelele de socialzare materialul folosit, fără a fi necesară o motivare în acest sens.
De asemenea, părintele/tutorele îşi exprimă acordul cu privire la prelucrarea de către Grădiniţa
-------- Bucureşti şi/sau Complexul ªcolar şi/sau Fundaţia , precum şi de către cadrele didactice din cadrul Complexului ªcolar , în orice mod (copiere, reproducere, modificare, traducere, distribuire, transmitere, publicare, etc.) a materialelor foto/video menţionate la alineatul precedent, Grădiniţa -------- Bucureşti şi/sau Complexul ªcolar şi/sau Fundaţia, precum şi
cadrele didactice având inclusiv dreptul de a menţiona numele persoanelor implicate în realizarea
materialului folosit, precum şi dreptul de a cesiona la rândul lor toate aceste drepturi oricărui partener -------- .
În vederea exercitării acestor drepturi, Grădiniţa -------- Bucureşti/Complexul ªcolar /Fundaţia /cadrele didactice nu vor acorda, iar părintele/tutorele nu va pretinde niciun fel de compensaţii băneşti pentru realizarea/utilizarea materialelor foto/video.
9.5. Prevederile prezentului contract se vor modifica în mod corespunzător cu modificările legislative ce vor interveni.
9.6. Prezentul contract se incheie in doua exemplare, cate unul pentru fiecare parte contractanta.
ANEXA NR. 1
TAXA DE SCOLARIZARE:
Taxa de scolarizare are urmatorul cuantum:
- 1700 RON lunar, respectiv 20 400 ron anual, respectiv 81 600/61 200 ron pentru o durată contractuală de referinţă de 4, respectiv de 3 ani, pentru anteprescolarii si/sau prescolarii inscrisi la programul prelungit
- 1400 RON lunar, respectiv 16 800 ron anual, respectiv 67 200/50 400 ron pentru o durată contractuală de referinţă de 4 ani, respectiv de 3 pentru toti anteprescolarii si/sau prescolarii inscrisi la programul scurt, 08.00-13.00.
Valoarea de plata aferenta primului an şcolar se va determina in functie de data inceperii prestarii serviciilor conform actualului contract de educaţional.
Conform Regulamentului de acordare a burselor/premiilor/scutirilor, se pot acorda de catre Gradinita anumite scutiri partiale de taxa, dupa cum urmeaza:
- O reducere de 25% din taxa de şcolarizare pentru cei care plătesc integral, până la data de 15 iunie 2012, taxa de şcolarizare aferentă întregii perioade contractuale de 4, respectiv de 3 ani, respectiv pentru anii scolari 2012 – 2015/2016;
- O reducere de 10% din taxa anuală de scolarizare pentru cei care platesc pana la data de 15 iunie 2012, taxa de scolarizare aferenta anului scolar 2012 – 2013;
- O reducere de 10% din taxa de scolarizare, pentru fiecare din anteprescolarii/prescolarii care au
frati/surori in gradinita/scoala; reducerea se acorda doar pentru cel de-al doilea/al treilea copil, frate/sora scolarizat la --------
respectiv
............................................................................
- O reducere de 1% din taxa de scolarizare, pentru fidelitate (pentru fiecare an absolvit la gradinita), respectiv.............. corespunzator unui numar de ................ani de fidelitate
Incepand cu anul scolar 2013 – 2014, nu se mai acorda reduceri pentru plata in avans a taxei de scolarizare.
Pentru perioada ................................., in functie de optiunea parintelui/tutorelui de plata anticipata si/sau in functie de scutirile partiale de taxa acordate conform prevederilor de mai sus din prezenta Anexa 1, taxa de scolarizare pentru anteprescolarul/prescolarul ..........................................., va fi de .......... ron lunar,
care se va achita astfel:
- in avans pentru intreaga perioada ................................, la data de ...................
- lunar, conform prevederilor cap. 5 din prezentul contract
ANEXA NR. 2
TRANSPORT/ ZONE DE TRANSPORT
I. OBLIGATIILE GRADINITEI :
Gradinita se obliga sa puna la dispozitia copiilor, la solicitarea parintelui/tutorelui si contra cost, urmatoarele servicii de transport:
1.1 Transportul de la domiciliu la gradinita si de la gradinita la domiciliu;
1.2 Autovehicule verificate periodic din punct de vedere tehnic.
1.3 Soferi cu experienta, testati anual psihologic;
1.4 Respectarea cu o marja de maximum 10 minute a orei de preluare/predare a copilului (marja datorata traficului aglomerat).
II. OBLIGATIILE PARINTELUI/TUTORELUI:
Parintele/tutorele isi asuma obligatia:
a. Sa respecte orele de preluare/predare a copilului;
b. Sa plateasca taxa de transport stabilita prin prezenta anexa, pana pe data de 21 a fiecarei luni pentru luna urmatoare;.
c. Sa nu depaseasca mai mult de 5 minute predarea/preluarea copilului la sosirea masinii.
d. Sa anunte asistenta medicala, educatorul si soferul daca prescolarul are probleme de sanatate.
III. TAXA DE TRANSPORT
III.1. Optiunea parintelui pentru serviciul de transport se poate manifesta astfel:
1. pentru anteprescolarii/prescolarii inscrisi in primul an de studiu la Gradinita --------, optiunea parintelui se poate manifesta pentru o perioada de cel putin 5 luni de zile – considerata perioada de proba, ceea ce atrage obligatia parintelui de a achita taxa de transport 5 luni de zile. Asa fiind, chiar daca parintele renunta la serviciul de transport, el ramane obligat la plata taxei de transport pentru restul de perioada de pana la 5 luni cu titlu de daune-interese fata de gradinita. La finalul celor 5 luni de zile, reprezentand perioada de proba, parintele va notifica gradinita in scris, in interval de 2 (doua zile), cu privire la renuntarea la serviciul de transport. Neanuntarea in termenul prezentat reprezinta acordul tacit al optarii pentru serviciul de transport si obligarea la plata acestuia, conform conditiilor prezentei anexe.
2. pentru prescolarii inscrisi la Gradinita -------- de cel putin 1 an, optiunea parintelui se poate manifesta numai pentru o perioada egala cu 12 luni.
Asa fiind, chiar daca parintele renunta la serviciul de transport, el ramane obligat la plata taxei de transport pentru restul de perioada de pana la 12 luni, reprezentand anul scolar conform capitolului 5, cu titlu de daune-interese fata de Gradinita.
III.2. Gradinita are dreptul de a majora taxa anuala, respectiv taxa lunara de transport, cu obligatia de a notifica, in prealabil, majorarea taxei, in scris, catre parinte/tutore. In termen de 2 (doua) zile de la primirea notificarii scrise, Parintele/Tutorele are obligatia de a-si manifesta acordul, in scris, sau de a renunta la acest serviciu din partea Gradinitei, in cazul in care nu este de acord cu noul cuantum al taxei de transport.
Dacă Părintele/Tutorele nu răspunde în termenul stabilit, atunci lipsa răspunsului va fi considerată drept acceptare tacită a taxei de transport majorate. Taxa de transport majorată va fi datorată începând cu luna următoare celei în care a fost realizată notificarea către Părinte/Tutore, pentru intregul an scolar in curs.
III.3. Taxa anuala, respectiv taxa lunara de transport, se stabileste la inceputul fiecarui an scolar. Taxa de transport anuală aferenta anului scolar 2012 – 2013 va fi de 4800/7200 RON, respectiv 400/600 RON lunar, in functie de zona solicitata, conform tabelului de mai jos al prezentei anexe si poate avea urmatoarele reduceri:
- O reducere de 10% din taxa de transport anuală pentru cei care platesc pana la data de 15
iunie 2012, taxa de transport aferenta anului scolar 2012 – 2013;
O reducere de 10% din taxa de transport, pentru fiecare din prescolarii care au frati/surori
in gradinita/scoala; reducere se acorda doar pentru cel de al doilea frate/sora scolarizat in
gradinita;
Incepand cu anul scolar 2013 – 2014, nu se mai acorda reducerea de 10% pentru plata in avans a
taxei anuale de transport.
Valoarea efectiva de plata aferenta anului şcolar 2012 – 2013 se va determina in functie de
data inceperii prestarii serviciilor actualului contract de educaţional.
Taxa de transport anuală pentru prescolarul .................................................. care domiciliaza in zona ................. la adresa ............................................................................ va fi de .................................. ron, respectiv ............................ ron lunar.
Cel mai recent răspuns:
dansastro , utilizator
10:26, 28 Iunie 2012