avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 483 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Impozite şi taxe locale imp.teren si cladire
Discuție deschisă în Impozite şi taxe locale

imp.teren si cladire

cum inregistreaza in contabilitate o societate juridica incasarea impozitului pe teren si cladire de la un chirias ?;trebuie sa faca factura fiscala? daca da ,aceasta trebuie sa fie cu tva ?care sunt normele legislative in vigoare referitor la aceasta situatie ?
ASTEPT ,VA ROG ,URGENT UN RASPUNS CINE STIE CEVA .
MULTUMESC
Cel mai recent răspuns: Lucian Huzum , Consilier juridic 18:16, 28 Iunie 2012
Nu stiu sa existe norme in acest sens.
In opinia mea nu se emite factura,nu puteti factura impozite si taxe, singurele care pot emite facturi cu impozite si taxe locale ( la cererea contribuabililor)- si fara TVA- sunt directiile economice/serviciile de contabilitate din unitatile administrativ teritoriale.
Cred ca in stabilirea chiriei trebuia luat in calcul si impozitul datorat unitatii administrativ teritoriale.
Puteti face un act aditional, anual, prin care includeti si impozitul in valoarea chiriei(este o idee).
Cheltuiala cu impozitele si taxele locale se inregistreaza la proprietar, la chirias se inregistreaza doar cheltuiala cu chiria.



Din punct de vedere juridic, obligatia platii impozitelor si taxelor ce decurg dintr-un drept de proprietate este sarcina exclusiva a proprietarului si nu poate fi transferata in sarcina chiriasului deoarece acesta are un drept de folosinta asupra bunului inchiriat.
In concluzie proprietarul, persoana juridica, nu poate refactura impozitele si taxele care decurg din exercitarea dreptului sau de proprietate.
Insa, in contractul de inchiriere se poate stabili fie un cuantum al chiriei mai mare, care sa acopere cuantumul impozitului si taxelor datorate pentru proprietatea inchiriata (asa cum v-a propus @carmen in postarea anteriora), fie proprietarul incaseaza de la chirias cuantumul impozitului si taxelor datorate (daca au mentionat in contractul de inchiriere ca vor fi platite de chirias pe durata inchirierii) in baza unei dispozitii de incasare, deci nu emite factura.
Niciodata un chirias nu va putea fi executat silit de catre administratia locala pentru neplata impozitului si taxelor locale datorate ca urmare a existentei unui bun pe care acesta il foloseste, in astfel de cazuri raspunderea este a proprietarului de drept al bunului inchiriat.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Dilema Mariralu Mariralu Buna ziua , Am o soc. care a inchiriat un ap. unei pers fizice, ch . de intretinere vor fi achitate de chirias, dar asoc. de proprietari imi trimite aviz ... (vezi toată discuția)
Inchiriere spatiu firma catre persoana fizica smara_radu smara_radu Buna ziua, Am mai multe intrebari, daca ma puteti ajuta: Detin o cladire formata din parter, etaj, mansarda - cladirea apartine societatii mele. ... (vezi toată discuția)
Va rog ajutati-ma: inregistrarea facturilor de utilitati daca spatiul este inchiriat ElenaComanescu ElenaComanescu Buna sera, Am si eu rugamintea sa imi spuneti cum se procedeaza cu facturile de utilitati daca noi am inchiriat un spatiu cu contract si facturile de ... (vezi toată discuția)