Buna ziua.
La sfarsitul lunii Decembrie 2008 am infiintat un PFA si anume "instructor auto independent".Precizez ca momentan sunt angajat cu 8 ore la o fima, scoala de soferi.Doresc sa raman angajat la firma respectiva dar si sa profesez eu ca independent, caci de aceea mi-am facut PFA-ul.Problema personala ar fi ca momentan nu mai am masina personala,lucrez doar pe cea de la firma, si urmeaza sa o achizitionez sper in scurt timp.Astfel inca nu pot sa lucrez ca independent, mai dureaza : achizitionarea masinii,mersul si statul pe la RAR, dotarea masinii in sistem de scoala, etc.
Cum ar trebui sa procedez cu Finantele?
Trebuie sa ma declar la Finante in termen de 15 zile de la data eliberarii certificatului de inmatriculare, sau de la data inceperii activitatii?
Am mai auzit ca pot sa ma declar acuma la Finante si sa specific pe declaratia respectiva nr?, data cand o sa-mi incep activitatea, si sa atasez si o cerere sau declaratie si anume din ce cauza nu-mi incep acuma activitatea, adica ce spuneam mai sus -- problema cu masina.
Cum sa procedez?
Mai trebuie sa duc de la firma si o adeverinta cum ca lucrez cu 8 ore/zi pt. calcularea impozitului? Apropo, pt. PFA doresc sa fiu la un impozit fix anual, in jur de 1300 lei am inteles.Se va reduce acest impozit daca lucrez si la firma?
Cam multe intrebari deodata, dar asa e la inceput.:D
Multumesc.
da, sunt cam multe intrebari dar la cateva va raspundem noi.
1. este obligatoriu sa va inregistrati la finante in15 zile, altfel va pune la plata(amenda)#-o
2. declarati venitul estimat pentru 2009 si va fixati minim posibil (in baza acestuia va impoziteaza)
3.daca nu incepeti activitatea va declarati la finante si apoi va autosuspendati(fara activitate)
4.impozitul pe salariu este o treaba si cel pe activitate independenta este separat
poate va mai ajuta si alti colegi...
succes