Buna ziua . Sunt angajata la o firma de confectii ca ctc-ist ,dar din data de 27.04.2012 sunt in concediu medical pt ca sunt insarcinata si am probleme in a duce sarcina pana la capat. Diagnosticul fiind de iminenta de avort. Problema e ca angajatorul refuza sa-mi plateasca concediul medical spunandu-mi ca el nu da bani din buzunaru sau si ca, casa de asigurari de sanatate nu a varsat bani in contul firmei , sau ca nu are firma bani etc. gaseste fel si fel de motive doar pt a nu-mi plati. cum sa procedez pt am primi drepturile .
MULTUMESC
OUG 158 din 2005 Art. 36. - (1) Calculul si plata indemnizatiilor prevazute de prezenta ordonanta de urgenta se fac pe baza certificatului de concediu medical eliberat in conditiile legii, care constituie document justificativ pentru plata .
(2) Certificatul de concediu medical se prezinta platitorului pana cel mai tarziu la data de 5 a lunii urmatoare celei pentru care a fost acordat concediul.
(3) Plata indemnizatiilor se face lunar de catre:
a) angajator, cel mai tarziu odata cu lichidarea drepturilor salariale pe luna respectiva, pentru asiguratii prevazuti la art. 1 alin. (1) lit. A si B;
Intr-adevar, banii trebuiec recuperati de la casa de sanatate, este o procedura mai anevoiasa dar din aprilie e prea mult. Rugati persoana de la salarii sa va fie aproape si sa faca demersurile necesare sa va plateasca.
1. Din OUG 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurãri sociale de sãnãtate:
Art. 36 - (1) Calculul şi plata indemnizaţiilor prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã se fac pe baza certificatului de concediu medical eliberat în condiţiile legii, care constituie document justificativ pentru platã.
(2) Certificatul de concediu medical se prezintã plãtitorului pânã cel mai târziu la data de 5 a lunii urmãtoare celei pentru care a fost acordat concediul.
(3) Plata indemnizaţiilor se face lunar de cãtre: