avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 762 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... concediu de crestere a copilului
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

concediu de crestere a copilului

Buna ziua!
Am cateva intrebari referitoare la modalitatea de acordare a concediului de cresteere a copilului. Eu sunt profesor titular in Romania, dar in urma cu doi ani am optat pentru un concediu fara plata, iar anul trecut am lucrat in cadrul unui proiect de colaborare cu MECTS. Am platit la stat doar impoitul de 16%, fara alte contribute. Din aceasta toamna, 2012, voi continua colaborarea cu MECTS. Mentionez ca pentru lunile iulie si august nu am contract de colaborare. In toata aceasta perioada de colaborare postul din Romania mi-a fost rezervat. Ma intrebam daca pot beneficia in aceste conditii de concediu de crestere a copilului, incepand cu luna februarie sau martie 2013. Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: anycyk , utilizator 22:10, 14 Iulie 2012
V-ar trebui venit realizat in fiecare luna din perioada martie2013-aprilie2012 sau februarie 2013-martie 2012,
Venitul din activitatea de colaborare se ia in calcul,dar daca aveti cele 2 luni de intrerupere,nu veti putea beneficia de acest drept.
Ultima modificare: Sâmbătă, 14 Iulie 2012
ContSters136493, utilizator
1. Ati omis un lucru important: data nasterii copilului.

2. - Pentru a beneficia de indemnizatie pentru CCC trebuie ca in cele 12 luni premergatoare nasterii copilului sa aveti venituri din salarii, din activitati independente sau agricole sau perioade asimilate acestora.
- Nu este o conditie plata contributiilor ci numai obtinerea de venituri profesionale impozabile.