Sunt salariat si in urma absolvirii unor cursuri de specialitate in informatica si lb engleza as dori sa mi complet dosarul personal de la resurse umane cu adeverintele si diplomele obtinute . Doresc acest lucru pentru o eventualitate analiza a acestuia si poate castig vreo promovare pe verticala...doresc sa stiu baza legala pe care trebuie sa o mentionez in cererea de aprobare pentru completarea dosarului personal....multumesc anticipat
Art.1 alin.2 din Decretul nr.92/1976 prevede ca , in carnetul de munca se înscriu datele cu privire la vechimea
în munca, vechimea neîntreruptă în munca, vechimea neîntreruptă în aceeaşi unitate, vechimea în funcţie, meserie sau specialitate, timpul lucrat în locuri de munca cu condiţii deosebite, retributia tarifara de încadrare şi alte drepturi ce se includ în aceasta, precum şi cele privind starea civilă, pregătirea şcolară şi pregătirea profesională a titularului, recompensele şi orice alte situaţii care, potrivit dispoziţiilor legale, se menţionează în carnetul de munca.
Iar art.12 din acelasi act normativ dispune ca :
(1) Pregătirea şcolară şi cea profesională se dovedeşte şi se înscrie în carnetul de munca cu actele originale de studii şi calificare.
(2) Se considera acte de calificare, după caz: diploma sau certificatul de absolvire a şcolilor profesionale şi a uceniciei la locul de munca, potrivit dispoziţiilor legale; adeverinta eliberata pe baza procesului verbal al comisiei tehnice de încadrare şi promovare a muncitorilor pentru cei calificaţi prin practica la locul de munca, precum şi pentru pregătirea tehnico-productiva prevăzută în planurile de învăţămînt ale liceelor de cultura generală şi şcolilor generale de 10 ani; certificatul de calificare pentru absolvenţii cursurilor de calificare; diploma sau certificatul de absolvire a liceelor de specialitate; diploma de absolvire a şcolilor de specializare postliceala şi a şcolilor de maiştri; diploma sau certificatul eliberat de institutele de învăţămînt superior.
Asadar, depuneti o cerere la angajator prin care solicitati inscrierea acestor cursuri in carnetul de munca la care atasati copii de pe diplomele sau certificatele primite.
multumesc de sprijin...sa inteleg sa decretul 92 inca mai este in vigoare....Mai exista si alt cadru legislativ?lucrez la institutie militara si noi nu amvem carti de munca...exista dosarele personale si contractele pe care le am facut de a lungul timpului
Am inteles. Acel decret este in vigoare pana in 31 decembrie 2010 .
Depuneti , totusi, o cerere la care atasati copii de pe diplomele sau certificatele primite. Nu cred ca s-ar opune primirii acestor documente