Buna dimineata,
Va rog sa-mi raspundeti la urmatoarea situatie:
-spatiu comercial la parterul unui bloc, asoc de proprietari ne pune sa platim tot ce este legat de cotele de intretinere ca si un proprietar al acelui imobil.
-mentionam ca spatiul comercial nu beneficieaza decat de serviciile fz.apa nova din partea asociatiei, restul serviciilor cum ar fii: curatenie, paza, salubritate, radet etc. pt.toate acestea avem incheiate contracte separate de prestarii servicii cu firme autorizate.
-deasemenea spatiul are iesire separate fata de imobil, de unde rezulta ca nu avem posibilitatea de a intra in bloc care de altfel este si pazit.
In concluzie noi cu aceasta Asoc de proprietari nu avem nici o legatura decat datorita faptul ca ni se factureaza apa rece pe bransamentul lor.
Este legal sa platim toate chel.legate de asoc.(paza, gunoi, curatenie, lift, etc)
Multumesc,
Astept un raspuns cat mai corect si cu detaliu pt.a putea si eu trasmite mai departe.
da, este legal ! nu puteti sa afirmati si sa considerati ca spatiul respectiv nu face parte din imobil...pentru aceste motive ar trebui sa incheiati o conventie cu asoc. de prop. prin care sa stabiliti de comun acord ce platiti si ce nu platiti... studiati putin legea 230/2007.
In situatia expusa in care beneficiati de utilitati de la asociatia de proprietari,pe cale de consecinta detineti obligatia achitarii de obligatii,deoarece utilizati instalatia generala a imobilului,
Proprietarul unui spatiu comercial de la parterul unui bloc de locuinte are, in general, cam aceleasi drepturi si obligatii ca orice proprietar de apartament. Asa cum intre apartamente sunt diferente si obligatii diferite fata de asociatie, tot asa si proprietarul spatiului comercial poate avea unele obligatii putin diferite fata de alti proprietari.
Asa cum s-a precizat mai sus, incheiati o conventie cu asociatia de proprietari, conform art.37 din HG 1588/2007 si in aceasta stabilite obligatiile concrete.
Daca intrarea este separata din constructie, nu participati la unele cheltuiel, ca e exemplu liftul.
Daca aveti contract separat cu firma de salubritate, platiti direct acesteia si nu asociatiei.
Dar trebuie sa particiati la intretinerea subsolului, a teraselor, a imprejurimilor blocului, la cheltuielile de personal ale asociatiei..., toate acestea proportional cu suprafata utila a spatiului dumneavoastra ca orice apartament.