Buna dimineata,
Va rog sa-mi raspundeti la urmatoarea situatie:
-spatiu comercial la parterul unui bloc, asoc de proprietari ne pune sa platim tot ce este legat de cotele de intretinere ca si un proprietar al acelui imobil.
-mentionam ca spatiul comercial nu beneficieaza decat de serviciile fz.apa nova din partea asociatiei, restul serviciilor cum ar fii: curatenie, paza, salubritate, radet etc. pt.toate acestea avem incheiate contracte separate de prestarii servicii cu firme autorizate.
-deasemenea spatiul are iesire separate fata de imobil, de unde rezulta ca nu avem posibilitatea de a intra in bloc care de altfel este si pazit.
In concluzie noi cu aceasta Asoc de proprietari nu avem nici o legatura decat datorita faptul ca ni se factureaza apa rece pe bransamentul lor.
Este legal sa platim toate chel.legate de asoc.(paza, gunoi, curatenie, lift, etc)
Multumesc,
Astept un raspuns cat mai corect si cu detaliu pt.a putea si eu trasmite mai departe.
Fiind chiriasi nu aveti obligatia de a plati reparatiile blocului, acestea cad in sarcina propietarului, cu exceptia cazului ca a fost prevazut altfel in contractul de inchriere.
Mai mult, dat fiind ca nu aveti spatii comune cu blocul nu vad cum vi se poate cere sa participati la cheltuieli pentru paza si curatenie intr-un spatiu in care nu aveti acces.
Vi se poate cere o cota din salariul administratorului si cota de apa rece, evident.
Daca insista sa platiti ce nu folositi solicitati sa vi se permita accesul pe scara si puneti acolo niste lazi cu marfa dupa care cereti paznicului sa aiba grija de ele daca tot trebuie sa il platiti.
De asemenea daca vi se cere sa platiti pentru gunoi umpleti-le lazile cu resturi ca sa isi puna gunoiul lor pe jos.
Nu cred ca le va placea acest lucru celor din asociatie.
Ar mai fi o solutie, dar aceasta implica unele costuri: bransament separat la apa. Puteti vorbi cu propietarul sa suporte si el o parte din costuri (prin diminuarea chiriei pe o perioada, de exemplu).
Daca o veti face pe banii dumneavoastra nu vi se vor putea cere bani suplimentari la chirie, pe motiv ca aveti bransament separat.
Dv. va desfasurati activitatea intr-un condominiu de locuinte in care exista o asociatie de proprietari.
In unele aspecte sunteti legati de aceasta asociatie, asa cum s-a aratat si in mesajele celorlalti utilizatori.
Pentru orice locuinta sau spatiu cu alta destinatie decat aceea de locuinta se platesc cheltuieli rezultate din furnizarea de utilitati si prestarea de servicii.
Daca dv. nu beneficiati de unele dintre acestea sau beneficiati partial este de facut o intelegere sub forma unei conventii civileintre firma dv. si asociatie, respectiv presedintele asociatiei, in care sa precizati concret suma sau procentul pe care sa-l platiti din cota care v-ar reveni, fie pe numar de persoane, fie pe cota-parte indiviza la diferitele cheltuieli ale asociatiei.
Aceasta conventie v-ar asigura linistea desfasurarii activitatii dv. fara sa mai intrati in conflict cu asociatia, iar asociatiei i-ar da un document oficial prin care sa poata aplica un anumit algoritm de impartire a cheltuielilor.