Va rog sa ma ajutati ca nu imi este clar urmatoarea situatie:
O firma nou infintata ca neplatitoare de tva v-a face comert on-line cu achizitii intracomunitare ( bunuri si servicii- publicitate). Fiindca achizitioneaza servicii intracomunitare trebuie sa se declare platitor de tva si sa se inregistreze in ROI.
Conform art 126 alin 4) lit b) din codul fiscal se incadreaza in acel plafon de 10.000 euro, deci poate aplica acea derogare. Insa aici apare intrebarea mea: se inregistreaza in scopuri tva din motive de servicii dar pentru bunuri nu ar trebui sa plateasca tva-ul. Cum procedeaza in acest caz? Plateste tva-ul doar la servicii si la bunuri aplica taxarea inversa ( adica rulajul lui 4426 este egal cu rulajul lui 4427 din cursul lunii si rezulta un 4423 egal cu zero)?
Pt serviciile intracomunitare achizitionate trebuie facuta inregistrarea in scopuri de tva cf art 153.1, alin 1, lit c, deoarece beneficiarul unor astfel de servicii este persoana obligata la plata tva cf art 150, alin 2. Pt aceasta activitate se va primi un cod fiscal distinct de cel al societatii. Bineinteles trebuie facuta si in registrarea in ROI pt acest cod fiscal.
Pentru achizitii intracomunitare de bunuri pina la plafonul de 10000 euro, nu trebuie facuta nici o inregistrare in scopuri de tva. Furnizorului ii comunicati codul fiscal al societatii (nu cel inregistrat in scopuri de tva).
Trebuie apoi pt serviciile intracomunitare sa achitati tva-ul in baza decontului 301. Nu se face taxare inversa in cazul in care soc nu este platitoare de tva cf art 153.
ART. 156^3 Decontul special de taxă şi alte declaraţii
(1) Decontul special de taxă se depune la organele fiscale competente de către persoanele care nu sunt înregistrate şi care nu trebuie să se înregistreze conform art. 153, astfel:
a) pentru achiziţii intracomunitare de bunuri taxabile, altele decât cele prevăzute la lit. b) şi c), de către persoanele impozabile înregistrate conform art. 153^1;
b) pentru achiziţii intracomunitare de mijloace de transport noi, de către orice persoană, indiferent dacă este sau nu înregistrată conform art. 153^1;
c) pentru achiziţii intracomunitare de produse accizabile, de către persoanele impozabile şi persoanele juridice neimpozabile, indiferent dacă sunt sau nu înregistrate conform art. 153^1; d) pentru operaţiunile şi de către persoanele obligate la plata taxei, conform art. 150 alin. (2) - (4) şi (6);
Inteleg ca firm anouinfintata are obligatia sa se declare in scopuri tva ca urmare a importurilor de servicii intracomunitare. Ea in acelasi timp face si achiziti de bunuri intracomunitare.
In acest caz ea este obligata sa achite tva in decontul 301pentru achiziatia de serviciile intracomunitare. Pentru achizitia de bunuri intracomunitare plateste tva? ( soc se incadreaza in acel plafon de 10.000 euro fiindca este la inceput de drum). Cum procedeaza in acest caz cu tva-ul ?
Pt achizitia de bunuri, pina la atingerea plafonului de 10000 euro, se poate comunica furnizorului codul de tva neinregistrat in scopuri de tva (va spuneam in postarea initiala ca veti avea 2 coduri fiscale in urma inreg in scop de tva cf art 153.1), furnizorul facturind bunul cu tva-ul din tara sa.
Pt aceasta achizitie de bunuri achitati tva catre furnizor neavind nici o obligatie de declarare si plata in Romania.
Am un magazin online( accesorii si piese auto) si urmeaza sa-mi deschid firma ca PFA neplatitoare de TVA.
Achizitiile le voi face din Germania deci achizitii intracomunitare si vor fi pana la plafonul de 10 miii de euro pe an, deci am inteles ca nu e nevoie se fie inregistrat in scopuri de TVA atata timp cat nu se depaseste acea suma, este corect? .
Si mai am o intrebare: facturarea si bonurile fiscale sunt obligatorii emise cu TVA? Cum ar trebuii sa procedez?
Pina la atingerea plafonului de achizitii intracomunitare de bunuri de 10000 euro nu este obligatorie inreg in scopuri de tva cf art 153.1.
Factura de vinzare va fi emisa fara tva, la fel si bonul fiscal pina in momentul in care va inreg in scopuri de tva cf art 153.
Bonul fiscal se emite insa numai pt vinzarile facute direct la magazinul dvoastra.
Pt vinzarile online pt care incasarea se face prin card bancar sau prin incasarea ramburs prin curier nu trebuie emis bon fiscal. Curierul va emite pt platitor o chitanta, iar banii ii va vira in contul bancar al firmei dvoastre pe baza unui borderou.