avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 261 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Sa imi las bebelusul de 1 an si sa ma intorc la ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Sa imi las bebelusul de 1 an si sa ma intorc la munca???

Am o mare dilema..... sunt profesor ( momentan in concediu de maternitate) si iau indemnizatie maternala in prezent de 600 lei dupa 5 ani de facultate + masterat...... Imi poate raspunde si mie cineva la urmatoarea intrebare: daca ma intorc acum in septembrie la serviciu iar copilasul meu are 1 an si 1 luna mai primesc acel "bonus" de 500 lei??? Si daca DA cum se acorda acesta??? Lunar sau doar o data? Va multumesc anticipat!!!
Cel mai recent răspuns: larisa2012 , utilizator 17:18, 4 Septembrie 2012
1. Daca initial ati optat pentru CCC pana la 1 an si reluati activitatea inainte de a implini copilul 1 an veti primi un stimulent de insertie de 500 lei lunar pana va implini copilul 2 ani.

2. Daca initial ati optat pentru CCC pana la 2 ani nu mai primiti acest stimulent de insertie.

3. Anii de facultate si de masterat nu au nici o legatura cu cuantumul indemnizatiei pentru CCC.

4. - Dar OUG 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor spune:

Art.16
...
(2) Dreptul la indemnizatiile prevazute la art. 2 alin.(1), respectiv la art.5 si art.9 alin.(5) si (6) se suspenda incepand cu ziua urmatoare celei in care:
...
i) beneficiarul realizeaza venituri supuse impozitului si copilul nu a implinit varsta de un an, respectiv 3 ani in cazul copilului cu handicap;
...

- De aici eu inteleg ca daca reluati activitatea dupa ce implineste copilul 1 an indemnizatia pentru CCC nu se mai suspenda ci o puteti incasa in continuare pana ce copilul implineste 2 ani.