Am o mare dilema..... sunt profesor ( momentan in concediu de maternitate) si iau indemnizatie maternala in prezent de 600 lei dupa 5 ani de facultate + masterat...... Imi poate raspunde si mie cineva la urmatoarea intrebare: daca ma intorc acum in septembrie la serviciu iar copilasul meu are 1 an si 1 luna mai primesc acel "bonus" de 500 lei??? Si daca DA cum se acorda acesta??? Lunar sau doar o data? Va multumesc anticipat!!!
1. Daca initial ati optat pentru CCC pana la 1 an si reluati activitatea inainte de a implini copilul 1 an veti primi un stimulent de insertie de 500 lei lunar pana va implini copilul 2 ani.
2. Daca initial ati optat pentru CCC pana la 2 ani nu mai primiti acest stimulent de insertie.
3. Anii de facultate si de masterat nu au nici o legatura cu cuantumul indemnizatiei pentru CCC.
4. - Dar OUG 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor spune:
Art.16
...
(2) Dreptul la indemnizatiile prevazute la art. 2 alin.(1), respectiv la art.5 si art.9 alin.(5) si (6) se suspenda incepand cu ziua urmatoare celei in care:
...
i) beneficiarul realizeaza venituri supuse impozitului si copilul nu a implinit varsta de un an, respectiv 3 ani in cazul copilului cu handicap;
...
- De aici eu inteleg ca daca reluati activitatea dupa ce implineste copilul 1 an indemnizatia pentru CCC nu se mai suspenda ci o puteti incasa in continuare pana ce copilul implineste 2 ani.
in primul rand va multumesc pentru raspuns! inainte de a intra in ccc am avut si 1 an de munca in invatamant....... si daca ma intorc. din ce spuneti dumneavoastra......iau si indemnizatia si salariul aferent lunii in care lucrez? :D
1. Cand ati intrat in CCC a trebuit sa optati pentru una din variantele:
- CCC pana la implinirea varstei de 1 ani a copilului;
- CCC pana la implinirea varstei de 2 ani a copilului.
2. Oricare din variante ati ales nu o mai puteti schimba pe parcurs.