avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 459 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Ce obligatii am ca SRL (taxe, impozite, contabilitate ...
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Ce obligatii am ca SRL (taxe, impozite, contabilitate etc...)?

Buna ziua tuturor,
O sa incep prin a ma prezenta.

Ma numesc Dorin, am 21 de ani, student deocamdata si doresc sa imi infiintez urmatoarele saptamani o firma (SRL -D am in gand).

Intrucat informatiile de pe net sunt multe, insa si din surse mai putin corecte, am decis sa va cer voua ajutorul.

1. Ce obligatii as avea cu un SRL (platitor de TVA)? Nu vreau sa fac PFA sau II.

2. In urma inregistrarii firmei cat de repede trebuie sa imi gasesc contabil?

3. Unde si cand platesc taxele angajatilor si alte taxe ? (la inceput voi fi eu ca administrator si inca o persoana deoarece este conditie pentru SRL -D sa fie minim 2 angajati)

4. Cum functioneaza mai exact TVA-ul? Am citit astazi ca se schimba pentru firmele sub 500.000 euro cifra de afaceri.. insa cum ma afecteaza pe mine?

5. Ce alte sfaturi imi puteti da? De ce alte lucruri ma pot lovi la inceput?

Va multumesc anticipat! :rolleyes:
Cel mai recent răspuns: Marcus_VI , utilizator 15:27, 21 Iulie 2015
1. Ca SRL-D nu doriti sa depuneti dosar pentru a obtine finantare?

2. Daca incepeti activitatea imediat, ar trebui sa va angajati un contabil. Se va ocupa atat de inregistrarea documentelor, dar si de intocmirea declaratiilor lunare sau trimestriale.

3. Contributiile, impozitul pe salarii, impozitul pe venitul microintreprinderilor de 3% si TVA-ul le achitati la Trezorerie. Se va ocupa contabilul de acest aspect.

4. Acest articol publicat azi va este folositor. Trebuie indeplinite anumite conditii pentru a nu mai achita TVA-ul decat in momentul incasarii efective a acestuia. Acum depinde de profilul Dvs. si ceea ce doriti sa intreprindeti.
www.avocatnet.ro/content/art...

TVA-ul de plata este o taxa care se calculeaza ca diferenta dintre TVA-ul colectat (ca urmare a vanzarii marfurilor, produselor sau serviciilor executate de catre societatea Dvs.) si TVA-ul deductibil ( care provine din achizitii de marfuri sau daca sunteti beneficiar la unor prestari de servicii). In cazul in care TVA deductibil este mai mare decat TVA colectat in luna, devine TVA de recuperat.

5. Extras din OUG 6/2011 referitoare la infiintarea de microintreprinderi tineri SRL-D

ART. 4

In afara obligatiilor stabilite prin actele normative in vigoare, aplicabile oricarui operator economic, microintreprinderea apartinand intreprinzatorului debutant are si urmatoarele obligatii specifice:
a) sa notifice in scris cu privire la infiintare oficiul teritorial pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie O.T.I.M.M.C. al A.I.P.P.I.M.M. in a carui raza de competenta isi are sediul social, in termen de cel mult 10 zile lucratoare de la inregistrare, in vederea luarii in evidenta;

b) sa angajeze cu contract de munca pe durata nedeterminata si sa mentina in activitate cel putin 2 salariati de la momentul obtinerii facilitatilor prevazute la art. 5 lit. a si/sau b si/sau c pana la pierderea calitatii de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant;

c) sa reinvesteasca anual cel putin 50% din profitul realizat in anul fiscal precedent;

d) sa depuna la A.I.P.P.I.M.M. situatiile financiare semestriale si anuale, cu dovada inregistrarii acestora la autoritatile competente, precum si un raport semestrial de progres.

ART. 5

Microintreprinderea apartinand intreprinzatorului debutant beneficiaza de urmatoarele facilitati:

a) acordarea de catre A.I.P.P.I.M.M. a unei alocatii financiare nerambursabile reprezentand cel mult 50%, dar nu mai mult de 10.000 euro sau echivalentul in lei, din valoarea proiectului aferent planului de afaceri, pentru care face dovada surselor de cofinantare. Alocatiile financiare nerambursabile se acorda in limita sumelor aprobate cu aceasta destinatie in bugetul Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri;

b) garantii acordate de Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii - S.A. - I.F.N. F.N.G.C.I.M.M. pentru creditele contractate de beneficiari in vederea realizarii planurilor de afaceri acceptate de A.I.P.P.I.M.M., cu respectarea conditiilor prevazute in normele si procedurile interne ale institutiilor de credit si ale F.N.G.C.I.M.M., pana la cel mult 80% din valoarea creditului solicitat, in limita sumei de 80.000 euro sau echivalentul in lei;

c) scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale datorate de angajatori, potrivit legii, pentru veniturile aferente timpului lucrat de cel mult 4 salariati, angajati pe perioada nedeterminata. Aceasta perioada constituie stagiu de cotizare in sistemul public de pensii, iar pentru stabilirea si calculul drepturilor prevazute de Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare, se utilizeaza castigul salarial mediu brut lunar, pentru care asiguratul plateste contributia individuala de asigurari sociale. Pentru fiecare salariat, scutirea nu se acorda pentru veniturile salariale lunare care depasesc cuantumul castigului salarial mediu brut pe economie din anul anterior;

d) scutirea de la plata taxelor pentru operatiunile de inmatriculare efectuate la oficiile registrului comertului pentru inregistrarea microintreprinderii;

e) consiliere, instruire si sprijin din partea O.T.I.M.M.C. al A.I.P.P.I.M.M. in a carui raza de competenta isi are sediul social.
Buna seara,
Multumesc pentru raspunsurile rapide!

Ca SRL -D pot depunde dosar pentru finantare numai daca doresc acest lucru.

Ceea ce mi-au explicat de la A.I.P.P.I.M.M. este faptul ca trebuie neaparat sa am cel putin doi angajati cu salariu minim pe economie, lucru care nu reiese din OUG.

La Art 4 b) unde mentioneaza de angajati precizeaza clar numai daca se indeplinesc ART 5 a) si/sau b) si/sau c). In mod logic, daca nu doresc cei 10.000 de euro, alte garantii sau scutirea, nu ar trebui sa mai angajez doi oameni. Nu este corect ce zic?

Inca o intrebare: Pentru a reinvesti minim 50% din profit, trebuie neaparat sa ii cheltui pe ceva (stocuri, echipamente etc..) sau se considera reinvestit daca nu il scot din firma pentru mine ca asociat unic?
Deci, nu pot sa infiintez SRL-D si pentru o perioada (la inceput cel putin) sa nu am activitate la firma. Intreb din perspectiva faptului ca e posibil sa dureze o perioada pana gasesc echipamentele de care am nevoie pentru a incepe productia.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Srl-d- incepere cim salariati IRR IRR Este vreo problema daca pentru un SRL-D angajez cele doua persoane la 29 de zile de la infiintare si nu imediat dupa ce a fost infiintata firma? (vezi toată discuția)
Numar angajati. angajare full-part time handru handru Pentru o firma SRL cati angajati minim e nevoie sau daca pot angaja si partime fara sa angajez fulltime? Se stie ca la SRL-D este obligatoriu minim 2 angajati ... (vezi toată discuția)
Deschidere srl-d ralukutza ralukutza Buna Ziua! Va rog sa ma ajutati si pe mine cu niste raspunsuri.as dori sa imi deschid un SRL-D. va rog sa imi spuneti care sunt avantajele si dezavantajele ... (vezi toată discuția)