1. Ca SRL-D nu doriti sa depuneti dosar pentru a obtine finantare?
2. Daca incepeti activitatea imediat, ar trebui sa va angajati un contabil. Se va ocupa atat de inregistrarea documentelor, dar si de intocmirea declaratiilor lunare sau trimestriale.
3. Contributiile, impozitul pe salarii, impozitul pe venitul microintreprinderilor de 3% si TVA-ul le achitati la Trezorerie. Se va ocupa contabilul de acest aspect.
4. Acest articol publicat azi va este folositor. Trebuie indeplinite anumite conditii pentru a nu mai achita TVA-ul decat in momentul incasarii efective a acestuia. Acum depinde de profilul Dvs. si ceea ce doriti sa intreprindeti.
www.avocatnet.ro/content/art...
TVA-ul de plata este o taxa care se calculeaza ca diferenta dintre TVA-ul colectat (ca urmare a vanzarii marfurilor, produselor sau serviciilor executate de catre societatea Dvs.) si TVA-ul deductibil ( care provine din achizitii de marfuri sau daca sunteti beneficiar la unor prestari de servicii). In cazul in care TVA deductibil este mai mare decat TVA colectat in luna, devine TVA de recuperat.
5. Extras din OUG 6/2011 referitoare la infiintarea de microintreprinderi tineri SRL-D
ART. 4
In afara obligatiilor stabilite prin actele normative in vigoare, aplicabile oricarui operator economic, microintreprinderea apartinand intreprinzatorului debutant are si urmatoarele obligatii specifice:
a) sa notifice in scris cu privire la infiintare oficiul teritorial pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie O.T.I.M.M.C. al A.I.P.P.I.M.M. in a carui raza de competenta isi are sediul social, in termen de cel mult 10 zile lucratoare de la inregistrare, in vederea luarii in evidenta;
b) sa angajeze cu contract de munca pe durata nedeterminata si sa mentina in activitate cel putin 2 salariati de la momentul obtinerii facilitatilor prevazute la art. 5 lit. a si/sau b si/sau c pana la pierderea calitatii de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant;
c) sa reinvesteasca anual cel putin 50% din profitul realizat in anul fiscal precedent;
d) sa depuna la A.I.P.P.I.M.M. situatiile financiare semestriale si anuale, cu dovada inregistrarii acestora la autoritatile competente, precum si un raport semestrial de progres.
ART. 5
Microintreprinderea apartinand intreprinzatorului debutant beneficiaza de urmatoarele facilitati:
a) acordarea de catre A.I.P.P.I.M.M. a unei alocatii financiare nerambursabile reprezentand cel mult 50%, dar nu mai mult de 10.000 euro sau echivalentul in lei, din valoarea proiectului aferent planului de afaceri, pentru care face dovada surselor de cofinantare. Alocatiile financiare nerambursabile se acorda in limita sumelor aprobate cu aceasta destinatie in bugetul Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri;
b) garantii acordate de Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii - S.A. - I.F.N. F.N.G.C.I.M.M. pentru creditele contractate de beneficiari in vederea realizarii planurilor de afaceri acceptate de A.I.P.P.I.M.M., cu respectarea conditiilor prevazute in normele si procedurile interne ale institutiilor de credit si ale F.N.G.C.I.M.M., pana la cel mult 80% din valoarea creditului solicitat, in limita sumei de 80.000 euro sau echivalentul in lei;
c) scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale datorate de angajatori, potrivit legii, pentru veniturile aferente timpului lucrat de cel mult 4 salariati, angajati pe perioada nedeterminata. Aceasta perioada constituie stagiu de cotizare in sistemul public de pensii, iar pentru stabilirea si calculul drepturilor prevazute de Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare, se utilizeaza castigul salarial mediu brut lunar, pentru care asiguratul plateste contributia individuala de asigurari sociale. Pentru fiecare salariat, scutirea nu se acorda pentru veniturile salariale lunare care depasesc cuantumul castigului salarial mediu brut pe economie din anul anterior;
d) scutirea de la plata taxelor pentru operatiunile de inmatriculare efectuate la oficiile registrului comertului pentru inregistrarea microintreprinderii;
e) consiliere, instruire si sprijin din partea O.T.I.M.M.C. al A.I.P.P.I.M.M. in a carui raza de competenta isi are sediul social.