avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 860 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Avocaţi şi Admitere ... Avocatura in alte state
Discuție deschisă în Avocaţi şi Admitere în avocatură

Avocatura in alte state

Buna ziua,ma numesc Bogdan,sunt student la Drept in Romania si as dori sa va adresez urmatoarea intrebare:Daca termin dreptul in Romania pot profesa ca si jurist sau avocat sau notar,etc in orice alta tara sau numai in anumite tari,si daca da cam ce diferente sau cursuri suplimentare ar fi de urmat. multumesc
Cel mai recent răspuns: jhonyqz , utilizator 14:31, 18 Septembrie 2012
In orice tara ai dori sa practici cred ca inainte de toate trebuie sa stii ca e necesa sa cunosti foarte bine limba, (scris/vorbit) si trebuie ca tara respectiva sa iti recunoasca studiile facute in Romania. Din cate stiu eu e o procedura ce necesita destul de mult timp..
Da, se impune cunoasteti limba statului din UE pentru ca altfel nu puteti sa faceti mai nimic.

Ar mai fi si o problema legata de clienti.
Daca este ca in Romania unde trebuie sa platiti o suma de bani cu titlu de taxa si daca nu castigati niciun euro nu cred ca veti putea rezista mai mult de 6 luni acolo.

Multumesc pentru raspunsuri,si in toate tariile u.e este recunoscuta facultatea de drept din Romania?
In Grecia si Luxemburg exista ceva probleme.
Dar, trebuie sa cunoasteti limba la perfectie daca vreti sa pledati in alte state pentru ca altfel nu puteti profesa.

Ce ati vrea in concret sa faceti?
Iti pot fi recunoscute studiile facute in Romania dar asta nu iti da si dreptul sa practici direct, pentru unele discipline trebuie sa dai niste examene, pentru altele te pot trimite sa faci anumite cursuri..., nu stiu daca procedura e aceeasi in toate tarile din U.E. Cele mai mari sanse cred ca le-ai avea in Franta si Spania. Sistemul nostru de drept e apropiat de cel al acestor tari...dar nu identic . Una peste alta o iei de la 0 cam pe oriunde te-ai duce...

Alte discuții în legătură