avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 762 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... cumul pensie cu salariu
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

cumul pensie cu salariu

Va rog sa-mi spuneti daca am o pensie neta de 1100 lei(stabilita si suspendata, pensie anticipata), sunt bugetar si realizez venituri nete de 2500 lei, pot la data indeplinirii conditiilor de pensie pentru limita de varsta sa cumulez veniturile din pensie cu cele din salariu?
Va multumesc,
Cel mai recent răspuns: gabinemo , utilizator 13:16, 24 Septembrie 2012
Pensia pentru limita de varsta poate fi cumulata cu orice alt venit provenit din prestarea unei activitati.
Da.

Iata raspunsul CNPP:

Sunt inginer, pensionar la limita de varsta,cu vechime integrala ,cu pensia in plata.INTREBAREA ESTE;POT SA MA ANGAJEZ CU SAU FARA CARTE DE MUNCA SI SA cumulez salariul cu pensia? Pensia DEPASESTE PRAGUL de 1700 lei de care se vorbea in 2009.(daca mai este valabil) Va rog sa-mi raspundeti l Multumesc 1

Da.
Cumulul este interzis doar in situatia pensionarilor pentru limita de varsta ale caror drepturi de pensie depasesc castigul salarial mediu brut pe economie ( 2.022 lei pentru anul 2011) si care incheie un contract individual de munca cu o institutie din sistemul bugetar.
09-05-2011 14:59

-Fata de raspunsul de mai sus,se mai poate adaga faptul ca pe anul 2012 salariul mediu brut pe economie este de 2117 lei.Pentru anii urmatori se vor stabili alte salarii brute pe economie.
Va multumesc, insa mai am o intrebare. L.329/2009 interzice pentru bugetari cumulul pensiei cu salariul daca pensia stabilita depaseste salariul mediu brut pe economie (in 2012 2117 lei).
In cazul meu pensia stabilita este mai mica, insa as realiza venituri totale pensie + salariu= 3600 lei brut. In cazul acesta pot beneficia de cumul? Va multumesc
Conditia impusa de legea 329 este: