Firmă străină cu sucursala în altă ţară decât cea de origine, având punct de lucru în România, angajează personal pentru a desfăsura activitate în ţară.
Întrebare : - cărei legislaţii se supune raportul de muncă încheiat cu sucursala firmei mamă, prin întocmirea unui C.I.M ?
- cum se reţin cotele de asigurări sociale astfel încât salariatul român să beneficieze de toate oportunităţile care reies din această calitate(salariat), pe perioada derulării contractului de muncă?
Notă: Unitatea angajatoare impune un anumit formular de C.I.M, editat în limba engleză.
Potrivit Codului Civil , condiţiile de fond ale actului juridic sunt stabilite de legea aleasă de părţi sau, după caz, de autorul său.
In lipsa alegerii, se aplică legea statului cu care actul juridic prezintă legăturile cele mai strânse, iar dacă această lege nu poate fi identificată, se aplică legea locului unde actul juridic a fost încheiat.
Se consideră că există atari legături cu legea statului în care debitorul prestaţiei caracteristice sau, după caz, autorul actului are, la data încheierii actului, după caz, reşedinţa obişnuită, fondul de comerţ sau sediul social (art.2638 alin.1 si 2).
Actul juridic ce urmează a fi semnat, (Contactul individual de muncă) se va produce în ţară, însa legislaţia care guvernează viitoarele raporuri de muncă nu este cea bulgară, în cazul nostru? Vorbim de o sucursală a firmei angajatoare, care dispune încheierea raporturilor de muncă în acest caz.