Primul pas este sa sa obtineti autorizarea din partea Colegiului Medicilor din judetul unde va fi sediul acelui CMI.
La dosarul pe care il veti depune acolo trebuie sa aveti:
1. Dovada de detinere a spatiului (comodat, act de vanzare-cumparare, contract de inchiriere, donatie, etc.). Este foarte important sa aveti toate dovezile spatiului.
[ link extern ]
Documentele care atesta drepturile de folosinta asupra spatiilor cu destinatie de sediu social si/sau de sedii secundare pot fi: extras de carte funciara, in termen de valabilitate la depunere, dar nu mai vechi de 30 de zile, contract de vanzare-cumparare, contract de donatie in forma autentica, certificat de mostenitor, act notarial de iesire din indiviziune sau de delimitare a proprietatii, hotarare judecatoreasca definitiva privind proprietatea sau folosinta/uzufructul, hotararea judecatoreasca definitiva de iesire din indiviziune, proces verbal de receptie a constructiei, act de adjudecare a imobilului vandut in cadrul executarii silite, contract de schimb, contract de inchiriere (inregistrat la Administratia Finantelor Publice), contract de subinchiriere (inregistrat la Administratia Finantelor Publice), contract de concesiune, contract de leasing imobiliar (inregistrat la Administratia Finantelor Publice), contract de comodat (inregistrat la Administratia Finantelor Publice), contract de uz (inregistrat la Administratia Finantelor Publice), contract de uzufruct (inregistrat la Administratia Finantelor Publice), certificat de rol fiscal/rol agricol in termen de valabilitate sau orice alt act juridic care confera dreptul de folosinta, la alegerea solicitantului. Extrasul de carte funciara si certificatul de rol fiscal/rol agricol se depun in original, celelalte documente urmand a fi depuse in copie certificata de parte sau in copie legalizata;
2. Daca spatiul respectiv se afla intr-un bloc, locuiesc sau isi desfasoara activitatea alte persoane fizice sau juridice este necesar acordul scris al colocatarilor (acordul scris al Asociatiei de locatari, al Conducerii Intreprinderii etc.)
3. Copie de pe autorizatia de libera practica a medicului titular. Cabinetul poate fi avizat numai pentru specialitatile, competentele si supraspecializarile mentionate in aceasta autorizatie;
4. Taxa de avizare pentru fiecare specializare, pe care o puteti achita cash la casieria Colegiului Medicilor – echivalentul in lei a 25 EUR la cursul zilei. Este bine ca la dosar sa depuneti doar copie de pe acea chitanta;
5. Copie de pe dovada achitarii la zi a cotizatiei CM din judetul respectiv;
6. Cerere tip completata in momentul depunerii actelor
[ link extern ]
7. Dupa depunerea actelor, Colegiul Medicilor va lua legatura cu dumneavoastra pentru stabilirea de comun acord cu inspectorul delegat a datei pentru efectuarea inspectiei. La aceasta inspectie se verifica existenta dotarii minime a cabinetului (conform legislatiei).
8. In termen de maxim 30 de zile (respectiv in termen de 5 zile lucratoare – pentru avizele efectuate cu taxa de urgenta), Colegiul Medicilor va va anunta definitivarea certificatul de Avizare a Infiintarii Cabinetului Medical Individual, din acel moment documentul respectiv putând fi ridicat de la sediu. Daca inspectorul nu-si va da acordul, taxele de avizare se vor mai plati o data la urmatoarea solicitare de avizare.
Cu Certificatul eliberat de catre Colegiul Medicilor si cu actele de mai jos solicitantul se va prezenta la Directia de Sanatate Publica judeteana sau a Municipiului Bucuresti, pentru inscrierea in Registrul Unic al Cabinetelor Medicale.
Acte necesare pentru inscrierea in Registrul Unic al Cabinetelor Medicale.
a. Cerere tip – se completeaza la DSPMB;
b. Copie de pe actul de spatiu (contract de comodat sau de inchiriere sau de proprietate). Documentele care atesta drepturile de folosinta asupra spatiilor cu destinatie de sediu social si/sau de sedii secundare pot fi: extras de carte funciara, in termen de valabilitate la depunere, dar nu mai vechi de 30 de zile, contract de vanzare-cumparare, contract de donatie in forma autentica, certificat de mostenitor, act notarial de iesire din indiviziune sau de delimitare a proprietatii, hotarare judecatoreasca definitiva privind proprietatea sau folosinta/uzufructul, hotararea judecatoreasca definitiva de iesire din indiviziune, proces verbal de receptie a constructiei, act de adjudecare a imobilului vandut in cadrul executarii silite, contract de schimb, contract de inchiriere (inregistrat la Administratia Finantelor Publice), contract de subinchiriere (inregistrat la Administratia Finantelor Publice), contract de concesiune, contract de leasing imobiliar (inregistrat la Administratia Finantelor Publice), contract de comodat (inregistrat la Administratia Finantelor Publice), contract de uz (inregistrat la Administratia Finantelor Publice), contract de uzufruct (inregistrat la Administratia Finantelor Publice), certificat de rol fiscal/rol agricol in termen de valabilitate sau orice alt act juridic care confera dreptul de folosinta, la alegerea solicitantului. Extrasul de carte funciara si certificatul de rol fiscal/rol agricol se depun in original, celelalte documente urmand a fi depuse in copie certificata de parte sau in copie legalizata.
Sursa:
[ link extern ] /