Buna ziua,
Multumesc pentru raspuns... si atunci de ce de la administratia financiara mi-au spus sa imi iau si registru unic de control?
De cele doua registre stiam.
am sa le iau ma duc sa le vizez.
Aveti la acea adresa pe care v-am recomandat-o ca se aminteste si de Registrul unic de control in care fiecare organ de control va face notari. Cititi tot.
Va multumesc pentru raspuns.
Dar totusi fiind pe forumul avocatnet ma asteptam sa primesc un raspuns aici clar si la obiect.
Daca dvs. m-ati intreba pe mine cum se instaleaza windows-ul va spun direct nu va trimit la nu stiu ce link.
S ca sa va dau un exemplu in acel link dat de dvs. se specifica registru inventar cod 14-1-2/a ca mai jos sa se specifice de registru inventar cod 14-1-2.
Pana la urma ce registre? Cu "a" sau fara "a"?
Nu va suparati pe mine. Dar imi plac stiintele exacte...
REGISTRE EVIDETA conform OMFP nr. 1040/2004
PFA in sistem real conduce contabilitatea in partida simpla. Pt aceasta se procura registrele prevazute de Ord MFP nr 1040/2004: Registrul-jurnal de incasari si plati (14-1-1/b ) si Registrul-inventar (14-1-2/a) necesare pentru conducerea contabilitatii in partida simpla care se inregistreaza la fisc dupa numerotarea si snuruirea acestora.
PFA mai procura:
- de la DGFP Registrul unic de control in care se consemneaza de organele de control toate verificarile efectuate asupra PFA-ului. Va este necesar un Registru unic de control pentru sediul social si (daca este cazul) cate unul pentru fiecare sediu secundar/punct de lucru. Conform art. 2 din Legea nr. 252 din 10 Iunie 2003 privind Registrul unic de control, acesta are drept scop evidenţierea tuturor controalelor desfăşurate la contribuabil de către toate organele de control specializate, în domeniile: financiar-fiscal, sanitar, fitosanitar, urbanism, calitatea în construcţii, protecţia consumatorului, protecţia muncii, inspecţia muncii, protecţia împotriva incendiilor, precum şi în alte domenii prevăzute de lege;
- Registru inventar (cod 14-1-2) pentru inregistraea rezultatelor inventarierii anuale conform Ord MFP nr. 2861/2009.
.Deci, registrul 14-1-2/a serveste ca document de inregistrare a bunurilor achizitionate sau realizate, pe baza documentelor justificative.
Se intocmeste la contribuabili intr-un singur exemplar, dupa ce a fost numerotat, snuruit, parafat si inregistrat la organul fiscal teritorial.
.REGISTRUL-INVENTAR (Cod 14-1-2) serveşte ca document contabil obligatoriu de înregistrare a rezultatelor inventarierii elementelor de activ şi de pasiv si este prevazut ORDIN UL MEF nr. 3.512 din 27 noiembrie 2008 privind documentele financiar-contabile.
.