Am o masina adusa in tara de catre o firma importatoare romana, cumparata de la o firma din germania, masina fiind din belgia de la o firma de leasing.
Am facut toate demersurile necesare si am depus dosarul la inmatriculari.
Am fost instiintat ca masina nu poate fi inmatriculata daca nu depun SI briful original.
Deci, pana atunci, nu am avut de unde sa stiu ca briful pe care l-am primit de la firma importatoare era doar un duplicat dupa cel original.
Cei de la inmatriculari m-au anuntat ca vor face demersuri la autoritatea belgiana, in vederea inmatricularii masinii fara briful original,dar ca asta ar dura 3-4 luni.
Bineinteles ca mi-am stricat inima, dar m-am mai inviorat cand mi-au zis ca, pana la clarificarea situatiei, pot beneficia de numere rosii, sa pot merge cu masina.
Mentionez ca cererea de inmatriculare am depus-o pe 8 iunie.
Pe data de 9 octombrie am fost instiintat de cei de la politie ca masina nu poate fi inmatriculata decat daca aduc acel document original din belgia.
Chiar asa mi-au si zis : aduceti briful original si in max. 2 ore aveti numerele pe masina.
Abia atunci am inteles ca de fapt ma aflu intr-o situatie ce nu si-o doreste nimeni.
Nu mai pot circula cu masina, nici macar cu numere rosii...
Am studiat actele masinii cu o atentie de criminalist.
Ce am depistat :
- in primul rand, in factura dintre firma germana si cea romana, de la care am masina, este trecuta seria si numarul brifului duplicat. Am dedus astfel ca, practic, nici nu a existat briful original. ( La politie, mi-au zis si seria brifului care lipseste si care trebuie sa il aduc ) ;
- nu exista un document, o factura, intre firma de leasing din belgia si cea germana, de la care firma romana a adus masina ;
- pe briful existent a fost sters cu marker negru numele firmei de leasing din belgia, astfel incat aceasta nu poate fi identificata. aceasta manopera nu a fost facuta intamplator, ci, cu intentie .
Am discutat cu cei de la firma cara a adus masina, care mi-au zis ca sa nu-mi fac probleme, ca au o colaborare buna cu partenerul lor german, ca au acolo avocati si ca sa nu-mi fac griji ca problema mea nu e atat de serioasa (oare?!...)
Iar daca nu si nu, atunci va trebui sa pun masina pe platforma, sa o duc in germania sa facem alt brif si dupa aceea sa o aducem in tara la inmatriculare (him ! ) .
In urmatoarele incercari de dialog cu administratorul (cred !) firmei am fost amanat, evitat, eliminat in final ( figuri de genul:plec in germania sa vad ce pot face, acolo nu pot raspunde si cam din astea...)
Am trimis acestuia pe adresa de mail, cu intentia de a-l ajuta in demersurile sale, factura masinii, briful acesteia si raspunsul oficial de la inmatriculari in care era si seria si numarul corect, dat de autoritatea belgiana,al brifului care trebuia identificat si adus in tara.
Nu mi-a mai raspuns la mail. La telefon, nici atat, stiindu-mi numarul de pe care l-am apelat. Important esta ca nu figureaza ca fiind furata.
I N T R E B A R I :
- nu era obligatia importatorului sa verifice documentele de insotire a marfii ?
- nu este obligatia acestuia sa rezolve problema de fata ? Doar el a adus masina, nu am fost eu in germania sau belgia dupa ea...
- In afara de calea instantei judecatoresti, CE POT FACE SA POT INMATRICULA MASINA ?
Ajutati-ma cu un sfat, ca nu stiu incotro s-o apuc?
Va multumesc din suflet ! VIO
Cel mai recent răspuns:
MihTi , utilizator
09:47, 30 Aprilie 2024