avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 699 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Problema urgenta la un Cabinet Medical Individual
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Problema urgenta la un Cabinet Medical Individual

Am urmatorul caz: sunt medic si mi-am construit o casa pe care am impartit-o astfel: etajul il voi folosi ca si locuinta, iar camerele de la parter le inchiriez unor cabinete medicale.
Problema este ca eu am deschis un Cabinet Medical Individual pentru care voi inchiria si eu o camera. Deci eu persoana fizica Y inchiriez CMI Y o camera si fac contract de inchiriere ca si oricare alt chirias.Daca am cumparat gresia, faianta, centrala termica de la parterul cladirii pe CMI Y pot inregistra aceste cheltuieli pe cabinet la data de pe chitanta, urmand ca aceasta suma sa-mi fie scazuta din chiriile viitoare?
Va rog spuneti-mi cum este mai bine sa fac.
Cel mai recent răspuns: xerxes , utilizator 20:01, 18 Octombrie 2012
din relatarea dvs. inteleg ca autorizatia de construire a fost pe persoana fizica Y si prin urmare persoana fizica Y este proprietar al imobilului.
contractele de inchiriere incheiate cu CMI-urile trebuie inregistrate la administratia financiara in vederea impozitarii veniturilor obtinute din cedarea folosintei bunurilor.

pentru CMI-ul Y (al dvs.) va sfatuiesc sa incheiati un contract de comodat (cu titlu gratuit).
daca incheiati contract de inchiriere, suma dedusa pe cheltuiala pe CMI se va impozita pe persoana fizica, deci nu e niciun avantaj in sensul asta.

investitiile facute la parterul cladirii nu reprezinta cheltuieli deductibile pentru CMI Y.
pentru a fi deductibile CMI Y trebuie sa fie proprietarul spatiului si astfel isi va recupera invetsitia pe calea amortizarii fiscale.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură