Buna ziua,
in legatura cu desemnarea unui lucrator pe probleme de SSM, in normele de aplicare am vazut ca trebuie ales unul din angajatii cu norma intreaga si care are cursul de SSM. Intrebarea mea daca pot sa angajez pt o zi, o persoana, care sa intocmeasca dosarul ( cu tematici, instructiuni proprii, etc. ) si care sa faca instructajul periodic, etc. Si chestia asta sa o fac o data pe an, sau de cate ori e nevoie, in functie de activitate?
Vedeti mult prea simplist activitatea de prevenire si protectie in domeniul ssm. Responsabilitatea va apartine in totalitate, ca angajator conform prevederilor Legii nr.319/ 14.07.2006 art.6.
-al.(1) Angajatorul are obligatia de a asigura securitatea si sanatatea lucratorilor in toate aspectele legate de munca.
-al.(2) In cazul in care un angajator apeleaza la servicii externe, acesta nu este exonerat de responsabilitatile sale in acest domeniu.
Daca nu doriti sa organizati intern, activitatea de prevenire si protectie (puteti legal, conform prevederilor art.9 al.(4) - numai daca firma dvs. este o microintreprindere sau o intreprindere mica, in care se desfasoara activitati fara riscuri deosebite, iar angajatorul isi poate asuma atributiile in domeniul ssm pentru realizarea masurilor prevazute de lege, daca are capacitatea necesara in domeniu - respectiv a absolvit un curs de 80 de ore, de pregatire in domeniul ssm), puteti incheia un contract de prestari servicii cu o firma privata - serviciu extern de prevenire si protectie.