avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1192 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Maternitate mama studenta
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Maternitate mama studenta

Sunt studenta la master si am o fetita de 5 saptamani.Indemnizatia o sa o iau pt ca sunt mai putin de 60 de zile intre absolvirea mea si nasterea copilului.Am ales sa stau acasa un an ,cand ma voi intoarce la munca o sa buneficiez de 500 ron pe langa salar si dreptul la doar 6 ore de munca ? daca inainte nu am lucrat?Multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 11:05, 2 Noiembrie 2012
1. Daca veti avea venituri din salarii (adica veti suspenda CCC) inainte de a implini copilul 1 an veti beneficia de stimulentul de insertie.

2. Din OUG 96/2003 privind protecţia maternitãţii la locurile de muncã:

Art. 17. - (1) Angajatorii sunt obligaţi sã acorde salariatelor care alãpteazã, în cursul programului de lucru, douã pauze pentru alãptare de câte o orã fiecare, pânã la împlinirea vârstei de un an a copilului. În aceste pauze se include şi timpul necesar deplasãrii dus-întors de la locul în care se gãseşte copilul.

(2) La cererea mamei, pauzele pentru alãptare vor fi înlocuite cu reducerea duratei normale a timpului sãu de muncã cu douã ore zilnic.

(3) Pauzele şi reducerea duratei normale a timpului de muncã, acordate pentru alãptare, se includ în timpul de muncã şi nu diminuiazã veniturile salariale şi sunt suportate integral din fondul de salarii al angajatorului.

(4) În cazul în care angajatorul asigurã în cadrul unitãţii încãperi speciale pentru alãptat, acestea vor îndeplini condiţiile de igienã corespunzãtoare normelor sanitare în vigoare.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură