avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 564 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Achiziţii publice Contestatie rezultat procedura Invitatie de participare
Discuție deschisă în Achiziţii publice

Contestatie rezultat procedura Invitatie de participare

Bună seara,
Vă rog să ma ajuatați și pe mine în următoarea problema: am participat la o licitație în urma unei invitații de participare. În total am fost trei ofertanți. Criteriul de atribuire era prețul cel mai scăzut. După deschiderea ofertelor unul dintre participanți a precizat verbal că in oferta sa s-a strecutar o eroare materială, respectiv la unul dintre produsele din centalizator (la prețul unitar) s-a tehnoredactat în mod greșit în loc de 2697 lei suma de 6293 lei. Acest fapt ducea la o inadvertenta între pretul unitar și prețul total al ofertei. Autoritatea contractantă a amânat anunțarea rezultatului procedurii și a solicitat lămuriri scrise ofertantului, iar ulterior i-a acceptat punctul de vedere referitor la această ”greșeală”, declarând respectivul ofertant câștigător.
Întrebările mele sunt următoarele:
1. este normal acest lucru?
2. poate fi considerată eroare materială?
3. pot depune contestație?
4. care este termenul de depunere a contestației?
5. mă poate ajuta cineva cu un model de contestație?
Vă mulțumesc.
Cel mai recent răspuns: Adalbert Gabriel Gazdovici , Avocat 09:53, 11 Noiembrie 2012
da, este procedura viciata si licitatia trebuie anulata si reluata... pentru a fi anulata trebuie sa depuneti contestatie, normal... nu exista un model de contestatie... se formuleaza in functie de caz...
@avocatPetre ... sunteti chiar atat de sigur? ;)

Buna seara,
Daca am inteles eu bine, oferta in discutie ar arata cam asa:
100 buc gaste - 6293 lei
100 buc rate - 3000 lei
Total general gaste + rate = 5697 lei
Oferta declarata castigatoare cu pretul cel mai mic este de 5697 lei iar reprezentantul ofertantului a precizat verbal ca dintr-o eroare de redactare pretul celor 100 de gaste a fost trecut 6293 lei in loc de 2697 lei cat rezulta din pretul total al ofertei ca ar fi.
Unu. Nu prea are rost sa faceti contestatie pentru ca este intr-adevar vorba despre o eroare. Pretul total al ofertei este cel luat in calcul la declararea castigatorului iar autoritatea contractanta nu avea niciun drept sa recalculeze pretul total luand ca buna eroarea strecurata la redactarea ofertei.
Doi. Daca nu doriti sa ma ascultati veti depune contestatia la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor – CNSC, contestatia in fata CNSC fiind scutita de taxa de timbru.
Un exemplar din contestatie se va trimite spre stiinta si autoritatii contractante care poate, daca considera contestatia intemeiata, sa remedieze imediat problema cu care a fost sesizata.
Trei. In contestatie veti cuprinde: denumirea, sediul, codul unic de inregistrare, numarul de inmatriculare la ORC, telefonul, fax-ul, e-mailul, numele reprezentantului legal si daca este cazul numele reprezentantului conventional; denumirea si datele de identificare ale autoritatii contractante; denumirea obiectului contractului de achizitie publica, codul CPV si procedura de atribuire aplicata
- Obiectul contestatiei - ce contestati d-voastra, cat mai precis si cat mai pe scurt
- Motivarea in fapt si in drept (OUG 34/2006 si HG 925/2006)
- Mijloacele de proba de care doriti sa va folositi – inscrisuri: actul atacat si copii dupa alte inscrisuri disponibile
Patru.
Potrivit OUG 34/2006 art. 256 ind 2. - (1) Persoana vatamata poate sesiza Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor in vederea anularii actului si/sau recunoasterii dreptului pretins ori a interesului legitim, in termen de:
a) 10 zile incepand cu ziua urmatoare luarii la cunostinta, in conditiile prezentei ordonante de urgenta, despre un act al autoritatii contractante considerat nelegal, in cazul in care valoarea contractului care urmeaza sa fie atribuit, estimata conform prevederilor art. 23 si ale cap. II sectiunea a 2-a, este egala sau mai mare decat pragurile valorice prevazute la art. 55 alin. (2);
b) 5 zile incepand cu ziua urmatoare luarii la cunostinta, in conditiile prezentei ordonante de urgenta, despre un act al autoritatii contractante considerat nelegal, in cazul in care valoarea contractului care urmeaza sa fie atribuit, estimata conform prevederilor art. 23 si ale cap. II sectiunea a 2-a, este mai mica decat pragurile valorice prevazute la art. 55 alin. (2).
(2) In cazul in care cererea prevazuta la alin. (1) priveste continutul documentatiei de atribuire, publicata in SEAP in conditiile art. 75 alin. (5), art. 89 alin. (4) si art. 127 alin. (2), data luarii la cunostinta este data publicarii documentatiei de atribuire – termenul se calculeaza in functie de valoarea estimata contractului, respectiv 5 zile sau 10 zile de la data la care anuntul de participare a fost publicat in SEAP.


Pragurile valorice stipulate in Regulamentul nr. 1251/2011 sunt valabile pentru o perioadă de 2 ani după cum urmează:

130.000 Euro, înlocuind valoarea de 125.000 Euro prevăzută la art. 55, alin. (2), lit. a), la art 57 din OUG nr. 34/2006, cu modificările și completările ulterioare;
200.000 Euro, înlocuind valoarea de 193.000 Euro prevăzută la art. 9, lit. c) indice 1, din OUG nr. 34/2006, cu modificările și completările ulterioare;
400.000 Euro, înlocuind valoarea de 387.000 Euro prevăzută la art.55, alin. (2), lit. b)., la art 57 din OUG nr. 34/2006, cu modificările și completările ulterioare;
5.000.000 Euro, înlocuind valoarea de 4.845.000 Euro prevăzută la art. 9, lit. c), la art. 51, alin. (1), lit. c), la art. 55, alin. (2), lit. c), la art 57 din OUG nr. 34/2006, cu modificările și completările ulterioare


Nu va indic sa folositi modele de contestatie prefabricate. Modelele or fi ele comode, dar acolo unde trebuie gandit si socotit, comoditatea e daunatoare, foarte daunatoare.

Numai bine
Ultima modificare: Sâmbătă, 10 Noiembrie 2012
Adalbert Gabriel Gazdovici, Avocat
In opinia mea, adevarul este pe undeva la mijloc. Fara sa stau sa mai caut prin lege articolele ce pot fi utilizate ca justificare, situatia sta dupa cum urmeaza
1. Ofertantul nu poate retrage sau modifica oferta decat pana la data limita de depunere a ofertei
2. Daca se constata o discrepanta intre preturile unitare si pretul total prevazut in formularul de oferta,cu acceptul ofertantului oferta se recalculeaza pe baza preturilor unitare
3. Contestatia are mari sanse de reusita fara a se solicita anularea procedurii ci reluarea procesului de evaluare
@ Faneli =D>
Asa-i. Am omis dispozitiile HG 925/2006, :"> care stabilesc modul de corectare al erorilor aritmetice in felul urmator.
HG 925/2006
Art. 80. - (1) Comisia de evaluare are dreptul de a corecta erorile aritmetice numai cu acceptul ofertantului. În cazul în care ofertantul nu acceptă corecţia acestor erori, atunci oferta sa va fi considerată neconformă.
(2) Erorile aritmetice se corectează după cum urmează:
a) dacă există o discrepanţă între preţul unitar şi preţul total, trebuie luat în considerare preţul unitar, iar preţul total va fi corectat corespunzător;
b) dacă există o discrepanţă între litere şi cifre, trebuie luată în considerare valoarea exprimată în litere, iar valoarea exprimată în cifre va fi corectată corespunzător.

Ultima modificare: Duminică, 11 Noiembrie 2012
Adalbert Gabriel Gazdovici, Avocat

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Achizitii publice-fisa de date. albertoconstruct albertoconstruct Buna ziua,am participat de curand la o cerere de oferta pentru achizitie lucrari de constructii,in fisa de date pusa la dispozitie pe seap,erea trecut ca si ... (vezi toată discuția)
Pret licitatie criptat eronat !!! dcarmen dcarmen Rog mult lamuriri. In urma unei licitatii online, s-au atasat toate actele solicitate cf caiet de sarcini, insa la rubrica din SEAP - la oferta financiara s-a ... (vezi toată discuția)
Contestatie procedurã Andreea_F Andreea_F Bună ziua! Vă solicit nişte sfaturi în legătură cu următoarea problemă: Firma unde lucrez a participat la o licitaţiei deschisă, pentru atribuirea ... (vezi toată discuția)