avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1070 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... divort cu minor
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

divort cu minor

Buna ziua,numele meu este Mihaela M,am 23 de ani si am o fetita de 2 ani si 6 luni.Am avut conflicte cu sotul meu,iar in urma unei agresiuni fizice am hotarit sa plec de la el.Nu m-a lasat sa imi iau copilul,fata mea ramanand in grija lui si a parintilor lui.Intrebarea mea este urmatoarea:ce sanse am ca in urma divortului sa castig custodia copilului?Eu sunt studenta la ID,in ultimul an,lucrez cu carte de munca de o luna de zile,si locuiesc cu gazda.El nu are venit sigur(are solar si isi castiga banii din vanzarea legumelor,iar asta este sezonier),consuma alcool si este agresiv.Parintii lui nu au pensie,nu au venit.Pentru agresiunea fizica nu am certificat medico-legal dar sora mea este martora.Pe data de 27 noiembrie am prima infatisare,imi doresc foarte mult sa castig custodia dar nu stiu daca indeplinesc toate conditiile.Multumesc si astept raspuns urgent.
Cel mai recent răspuns: mihaela_manea , utilizator 23:52, 11 Noiembrie 2012

Ar fi indicat sa deschideti proces si pe calea ordonantei presedintiale pentru ca in caz contrar poate dura 2 ani pana sa luati minora.
Ultima modificare: Luni, 12 Noiembrie 2012
gi-jane2, moderator
In primul rand mergeti la un avocat pentru a va informa asupra a ceea ce doriti si a posibilitatilor pe care le aveti.In lumina noilor reglementari termenul de custodie nu se mai uziteaza se poate vorbi de autoritate parinteasca si domiciliul minorului care sant doua institutii diferite.
După divorţ, autoritatea părintească revine în comun ambilor părinţi, afară de cazul în care instanţa decide altfel.
Dacă există motive întemeiate, având în vedere interesul superior al copilului, instanţa hotărăşte ca autoritatea părintească să fie exercitată numai de către unul dintre părinţi.