avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1013 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... Daca sunt politist, pot lucra si ca traducator ...
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

Daca sunt politist, pot lucra si ca traducator autorizat?

Buna ziua
Sunt politist si vreau sa lucrez ca traducator autorizat deoarece am absolvit Facultatea de Litere.Potrivit legii 161 din 2003 putem desfasura activitati in sectorul privat.In cazul meu,a efectua traduceri,ca traducator autorizat,pentru instante(institutii publice) inseamna a lucra in sectorul public ?
LEGE nr. 161 din 19 aprilie 2003 (*actualizata*)
Art. 96. - (1) Functionarii publici, functionarii publici parlamentari si functionarii publici cu statut special pot exercita functii sau activităti în domeniul didactic, al cercetării stiintifice, al creatiei literar-artistice. Functionarii publici, functionarii publici parlamentari si functionarii publici cu statut special pot exercita functii în alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt în legătură directă sau indirectă cu atributiile exercitate ca functionar public, functionar public parlamentar sau functionar public cu statut special, potrivit fisei postului.
Doresc sa imi scot autorizatia de traducator dar imi este neclar daca, doresc sa efectuez traduceri doar la instante, este obligatorie infiintarea PFA sau doar inregistrarea la finante si sa lucrez ca liber profesionist.[Daca infiintez PFA este posibil ca institutia sa nu-mi aprobe sa efectuez traduceri,deoarece potrivit statutului nostru ne este interzis sa desfasuram activitati de comert (ex.ca persoana fizica autorizata)
art. 45 din legea 360/2002:
(1) Poliţistului îi este interzis:
g) să efectueze, direct sau prin persoane interpuse, activităţi de comerţ ori să participe la administrarea sau conducerea unor societăţi comerciale, cu excepţia calităţii de acţionar
i) să deţină orice altă funcţie publică sau privată pentru care este retribuit, cu excepţia funcţiilor didactice din cadrul instituţiilor de învăţământ, a activităţilor de cercetare ştiinţifică şi creaţie literar-artistică].
Astept opinii,sugestii

Cel mai recent răspuns: adebayor , utilizator 21:08, 27 Noiembrie 2012
Funcţia publică reprezintă ansamblul atribuţiilor şi responsabilităţilor, stabilite în
temeiul legii, în scopul realizării prerogativelor de putere publică de către administraţia
publică centrală, administraţia publică locală şi autorităţile administrative autonome . Pot beneficia de statute speciale funcţionarii publici care îşi desfăşoară activitatea în
cadrul următoarelor servicii publice: a) structurile de specialitate ale Parlamentului României;
b) structurile de specialitate ale Administraţiei Prezidenţiale; c) structurile de specialitate ale
Consiliului Legislativ; d) serviciile diplomatice şi consulare; e) autoritatea vamală; f) poliţia şi
alte structuri ale Ministerului de Interne; g) alte servicii publice stabilite prin lege. Spunem in mod discutabil intrucat daca in ceea ce priveste pentru definirea functiei publice avem ca reper Legea nr. 188/1999 privind statutul functionarilor publici, in ceea ce priveste notiunea de functie privata nu exista, dupa cunostintele noastre, niciun concept cat de vag sau, mai mult, vreo reglementare a acesteia in vreun act normativ.Deci citind aceste interpretari rezulta ca dvs.inregistrandu-va cu o profesiune libera nu ve-ti detine o functie publica ,iar cum notiunea de functie privata nu este reglemenata expres ,ve-ti desfasura activitatea de traducator.Totusi in activitatea de traducere va trebui sa tine-ti cont si de legea 7/2004 privind Codul de conduita a Funct.Public si anume de Art.11.
In considerarea functiei publice detinute, functionarilor publici le este interzis sa permita utilizarea numelui sau imaginii proprii in actiuni publicitare pentru promovarea unei activitati comerciale, precum si in scopuri electorale.
Incompatibilitatile la F.P. cu statute speciale sant insuficient delimitate sau defectuos reglementate dar sant de parere ca puteti incerca
Eu zic sa sunati direct la resurse umane la MAI si sa intrebati. Nu de altceva dar si sa va deschideti un PFA costa ceva bani si drumuri la institutii.
Inainte de a solicita un punct de vedere de la resurse umane am vrut sa ma informez din mai multe surse pentru ca exista doua reglementari prin care una(art. 45 din legea 360/2002)
imi interzice sa desfasor activitati de comert sau sa detin o functie privata pentru care sunt retribuit si cealalta(Legea nr. 161/ 2003) ca pot exercita functii în alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt în legătură directă sau indirectă cu atributiile exercitate ca functionar public cu statut special, potrivit fisei postului.Iar in situatia in care mi s-ar refuza desfasurarea activitatii de traducere trebuie sa am argumente prin care sa arat ca este legal sa efectuez traduceri si nu sunt incompatibil cu profesia liberala de traducator.


A efectua traduceri,ca traducator autorizat,pentru instante(institutii publice) inseamna a lucra in sectorul public ? sau contractul de prestari servicii care il inchei cu instanta in cazul traducerilor nu presupune a lucra in sectorul public,avand in vedere ca Legea nr. 161/ 2003 prevede ca functionarii publici cu statut special pot exercita functii în alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt în legătură directă sau indirectă cu atributiile exercitate functionar public cu statut special, potrivit fisei postului.

multumesc pentru sugestii,opinii


~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pot avea 2 joburi? ccoman2121 ccoman2121 Buna ziua. Vreau sa intreb daca sunt functionar public pot lucra cu 4 ore in mediu privat. Mentionez ca firma privata nu are nici o legatura cu activitatea ... (vezi toată discuția)
Fuctionarul public ionela_san ionela_san daca o persoana este functionar public poate detine o societate SRL:stunned: (vezi toată discuția)
Lncompatibilitate functionar public ioanabsi ioanabsi Daca sunt functionar public de executie pot desfasura, in afara orelor de program, activitati in cadrul unui proiect din fonduri europene, cu timp partial de 4 ... (vezi toată discuția)