avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1013 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... Daca sunt politist, pot lucra si ca traducator ...
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

Daca sunt politist, pot lucra si ca traducator autorizat?

Buna ziua
Sunt politist si vreau sa lucrez ca traducator autorizat deoarece am absolvit Facultatea de Litere.Potrivit legii 161 din 2003 putem desfasura activitati in sectorul privat.In cazul meu,a efectua traduceri,ca traducator autorizat,pentru instante(institutii publice) inseamna a lucra in sectorul public ?
LEGE nr. 161 din 19 aprilie 2003 (*actualizata*)
Art. 96. - (1) Functionarii publici, functionarii publici parlamentari si functionarii publici cu statut special pot exercita functii sau activităti în domeniul didactic, al cercetării stiintifice, al creatiei literar-artistice. Functionarii publici, functionarii publici parlamentari si functionarii publici cu statut special pot exercita functii în alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt în legătură directă sau indirectă cu atributiile exercitate ca functionar public, functionar public parlamentar sau functionar public cu statut special, potrivit fisei postului.
Doresc sa imi scot autorizatia de traducator dar imi este neclar daca, doresc sa efectuez traduceri doar la instante, este obligatorie infiintarea PFA sau doar inregistrarea la finante si sa lucrez ca liber profesionist.[Daca infiintez PFA este posibil ca institutia sa nu-mi aprobe sa efectuez traduceri,deoarece potrivit statutului nostru ne este interzis sa desfasuram activitati de comert (ex.ca persoana fizica autorizata)
art. 45 din legea 360/2002:
(1) Poliţistului îi este interzis:
g) să efectueze, direct sau prin persoane interpuse, activităţi de comerţ ori să participe la administrarea sau conducerea unor societăţi comerciale, cu excepţia calităţii de acţionar