Am mai gasit o postare cu acest subiect care n-a primit inca raspuns. In cazul meu deconectarea s-a facut la doua zile dupa ce am platit la banca cu o factura mai veche, pentru ca de cateva luni n-am mai primit niciun document de la furnizor. Angajatii furnizorului au intrerupt alimentarea cu gaz si au lasat in cutia postala un proces verbal semnat tot de ei in dreptul consumatorului. Daca ar fi incercat sa ma contacteze ar fi anuntat plata facuta la sediu si nu s-ar fi ajuns in acesta situatie.
Am sunat la servicii clienti si mi s-a comunicat o suma restanta mai mica decat cea afisata in contul myline, pe care am platit-o a doua zi. Si daca tot am amintit de contul myline - acolo apare o suma achitata in avans de 170 de lei iar in luna mai o factura restanta de 6 lei si cativa bani, pe care nu au reusit sa o compenseze de atunci. Urmatoarea factura restanta e de aproape 3 lei din luna iunie si ma gandesc ca a fost de nesuportat pentru ei de au trimis echipa pe teren.
Am mai avut probleme cu sume achitate in avans la e-on care s-au compensat manual. Astazi a sunt o doamna angajata a furnizorului care cand auzea de compensari schimba subiectul si repeta ca si-a facut datoria. Sunase ca avea o plangere in fata si nu stia de unde e. Era de la OPC. Nu s-a ajuns la niciun acord asa ca am ramas cu gazele intrerupte la inceput de iarna.
Intrebarea este daca se poate face o plangere in instanta referitoare la impiedicarea folosintei normale a unei locuinte.
Multumesc pentru raspuns, insa nu doresc intreruperea furnizarii gazelor naturale (probabil subiectul a creat aceasta confuzie), dimpotriva mi-ar fi de folos reluarea furnizarii insa fara taxe de reconectare si plata unui fond de garantie.
In discutia telefonica cu reprezentantul furnizorului acesta si-a motivat actiunea prin urmatoarele:
- nu ei se ocupa de deconectari ci alte firme colaboratoare (de parca acestia din urma ar veni din proprie initiativa la deconectari);
- mai sunt mii de apartamente in curs de deconectare (sa nu-mi fac griji ca sufera si altii);
- este o problema cu sistemul de facturare (asta observasem si eu insa nu cred ca facturile doar se tiparesc si se transmit prin posta, cineva are in fisa postului compensarile facturilor).
Am retinut din raspunsul de pana acum dreptul de a fi alimentat cu gaze naturale si banuiesc ca trebuie sa fac dovada faptului ca intreruperea furnizarii a fost facuta fara incalcarea prevederilor din contract de catre consumator.
Azi am fost la relatii clienti unde mi s-a spus ca nu au cum sa reia furnizarea gazelor naturale fara plata taxei de reconectare si a fondului de garantie. Am fost trimis la directoare care are autoritatea de a aproba o astfel de cerere. Acolo mi s-a explicat functionarea platilor cu facturi vechi.
La prima plata cu factura se scade valoarea acesteia din sold. La urmatoarele plati cu aceeasi factura platile apar ca avans pana la sfarsitul lunii cand se rapartizeaza valoarea pe celelalte facturi mai vechi.
Procedura de mai sus nu explica de ce am ramas cu facturi in sold din luna mai de 6 lei, din iunie - o factura de regularizare - diferenta de 2 lei s.a.m.d., facturi care au dus la intreruperea furnizarii cu gaze naturale. Cu justificarea ca au trimis notificari de plata si de deconectare - pe care nu le-am primit - mi s-a comunicat ca trebuie sa platesc taxa de reconectare si fondul de garantie.
Momentan nu am nicio datorie la e-on. Ca raspuns la reclamatia de la OPC mi-au trimis o factura estimativa. Cred ca ramane sa platesc taxele acelea si sa incerc recuperarea sumelor in instanta.