La Cluj OPC a castigat impotriva bancii definitiv si irevocabil in 10.10 un proces deschis pe OUG 50/10 tinandu-se cont de hot.CJUE in cauza C-602/10. In acest proces banca contesta in instanta PV intocmit de OPC in care se constata introducerea unui com.de adm.nou contrar prevederii OUG 50/10 si unde se impune repararea deficientei constatate.Instanta respinge ca nefondata plangerea contraventionala a bancii impotriva PV intocmit de OPC.
Desi au trecut 55 de zile de la pronuntare banca incaseaza in continuare acel comision (care dupa aparitia legii 288/10 a fost redenumit in CR).Ce putem face noi consumatorii care au sesizat OPC in 2010 de implementarea incorecta a OUG.50 de catre banca care a redenumit CR in CA. pentru a determina banca sa nu mai incaseze acel comision si pentru a ne restitui sumele incasate ilegal din 2010 pana in prezent.
OUG nr. 50/2010 nu se mai aplica contractelor in derulare semnate inainte de 21.06.2010 conform prevederilor Legii 288 din 28.12.2010.
Astfel, instantele au anulat procesele verbale de constatare a contraventiei intocmite de OPC motivand ,,decontraventionalizarea faptei''. Daca totusi aveti o hotarare definitiva si irevocabila care obliga banca la recalcularea comisionului in cauza sau mentine masurile dispuse de comisarul OPC in PV atunci mergeti la un executor judecatoresc sau va adresati instantei cu privire la nerespectarea unei hotarari judecatoresti.
Pentru lamuriri suplimentare si exacte este nevoie ca un jurist sau avocat (sau comisar OPC) sa analizeze PV-ul in cauze cat si hotararea judecatoreasca pentru a vedea exact ce dispune instanta.
In lipsa lor ( PV si hot. jud. )cele relatate mai sus sunt doar cu titlu general.
Odata cu aparitia OUG 50/10 Volksbankul a intocmit AA in care a transformat CR in CA deoarece doar acesta din urma era agreat de OUG 50.OPC -urile din tara au facut verificari pe baza sesizarilor clientilor si au constatat introducerea unui nou comision in conventiile de credit si a amendat banca si i-a impus repararea deficientei constatate.Pentru ca judecatoria Calarasi nu stia cum sa interpreteze OUG 50/10 a trimis intrebari preliminare curtii de justitie a uniunii europene pentru a se pronunta in legatura cu modul in care trebuie inteleasa OUG 50( la cererea VB). Astfel s-a creat Cauza C-602./10.In 12.07.2012 CJUE s-a pronuntat legat de OUG 50,spunand ca este perfect legala , nu incalca cu nimic drepturile uniunii europene si ca fiecare tara poate impune ce comisioane pot percepe bancile..
La Cluj exista un caz pe aceeasi speta la care in fond s-a dat castig de cauza VB si in oct. avea termen de recurs la tribunal. Deoarece hotararile CJUE sunt obligatorii pentru toate instantele care se confrunta cu aceasta cauza in octombrie la recurs se schimba sentinta ,in sensul ca respinge ca neintemeiata plangerea Vb impotriva PV incheiat de OPC, in consecinta acel PV este perfect legal intocmit.Din motivare reiese ca CA este de fapt un nou comision introdus ilegal de banca care incalca OUG 50.
Deoarece parti in proces sunt OPC si banca noi cei care am sesizat OPC putem face ceva,sau doar OPC trebuie sa ia masuri pentru a determina banca sa respecte sentinta irevocabila.
Pot sa va mai spun ca dupa 2 saptamani de la primul PV intocmit de OPC ,acesta a mers la banca pentru a vedea cum a respectat masurile impuse. Deoarece banca nu a facut nimic OPC a intocmit un nou PV , pe care banca la contestat din nou in instanta.In acest nou proces banca a chemat in jud.si pe angajatii OPC, cerandule fiecaruia cate 100000 euro daune.Cel de-al doilea proces are termen in luna februarie.
In procesul bancii cu OPC puteti face cerere de interventie si daca instanta o admite puteti da o ,,mana de ajutor'' OPC-ului.
In legatura cu ce spune CJUE, este stiut ca Romania respecta si nu prea aceste hotarari, dandu-le fel de fel de interpretari. OUG 50/2010 este transpunerea in act normativ a unei directive europene, Legea 218/2010 fiind o interventie a statului roman in favoarea (si la ,,solicitarea'') bancilor. Ci toate acestea instantele nu interpreteaza corect legea, ca de obicei, anuland PV incheiate de comisarii OPC prin prisma prevederilor legii 218. Insa , ce e mai geav, ei anuleaza PV-uri ale OPC si din perioada 21.iunie 2010 28 dec. 2010 cand OUG 50 a creat efecte , stiut fiind faptul ca LEGEA NU RETROACTIVEAZA.
In cazul dvs. banca a fost amendata din nou pentru nerespectarea masurilor dispuse in PV, OUG50 stipuland ca ,,contestatia in instanta nu suspenda masura dispusa prin PV''.
Dar, cum in Romania totul este posibil, ramane de vazut ce spune instanta, curioasa fiind interpretarea si modul de aplicare a acelei hotarari (rezolutii) date de CJUE. Daca o aveti as vrea s-o citesc si eu pe mail gaby1168@yahoo.com.
Am spus in primul mesaj ca procesul a fost castigat deja definitiv si irevocabil de OPC din 10.10, deci tribunalul Cluj a tinut cont de hotararea curtii . Problema este ca au trecut deja 57 de zile de la pronuntare si banca incaseaza in continuare acel CR.Ce putem face noi( deoarece nu suntem intervenienti in proces ) pentru a determina banca sa respecte sentinta.
OPC inca nu a facut nimic.
Pe rol este al doilea proces ,in care OPC constata neindeplinirea masurilor complementare dispuse in primul PV de catre OPC.