avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 808 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Norme de Protectia Muncii si PSI - instruire angajati
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Norme de Protectia Muncii si PSI - instruire angajati

buna ziua.
care este documentatia necesara la dosar pentru protectia muncii si psi?
sunt intr-un complex comercial deci cum se face in acest caz documentatia ?

pot fi complectate de catre administrator daca sunt doar 2 salariati?
multumesc.
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 12:05, 17 Martie 2013
Va sfatuiesc sa cititi mai intai legislatia in vigoare si pentru orice nelamurire sa reveniti pe forum.
Dupa cum puneti intrebarea imi dau seama ca dvs. sunteti de parere ca se intocmesc doar niste hartii si atata. In functie de mai multi factori, lucratorii firmei dvs. pot fi expusi la riscuri existente in complexul comercial, suplimentar fata de riscurile activitatilor desfasurate in firma dvs.
Avand doar 2 salariati, administratorul poate sa raspunda de activitatea de ssm si activitatea de psi, fara a nominaliza un lucrator.
Cred ca mult mai ieftin veti iesi daca veti contacta o firma specializata/ autorizata in prestarea de activitati ssm si activitati psi, cu care sa incheiati un contract de prestari servicii.
Buna ziua,
mai jos gasiti o serie de documente de care aveti nevoie pentru a a desfasura activitatea corespunzator din punct de vedere SSM si PSI.Mentionez ca sa le folositi ca pe un ghid si pentru mai multe detalii consultati legea 319/2006 cu modificarile ulterioare (utima modificare HG 955/2010)

SSM:

*Instructiuni specifice de securitatea, sanatatea si protectia muncii pentru fiecare loc de munca tinand cont de particularitătile activitătilor firmei precum si ale locurilor de munca / posturilor de lucru.
* Evidenta zonelor cu risc ridicat (acolo unde este cazul)
* Planul de actiune in caz de pericol grav si iminent (acolo unde este cazul)
* Fisele individuale de instructaj pentru sanatatea, securitatea muncii (astea trebuie, normal, pastrate de fiecare conducator de loc de munca)
* Planul de prevenire si protectie pe baza lucrarii de evaluare a factorilor de risc.
* Tematica pentru toate fazele de instruire si stabilirea periodicitatii adecvate pentru fiecare loc de munca , asigurarea informarii si instruirii lucratorilor.
* Programul de instruire-testare la nivelul unitatii
* Atributiile si raspunderile in domeniul SSM ce revin lucratorilor, corespunzator functiilor exercitate, care se consemnează in fisa postului cu aprobarea angajatorului.
* Identificarea echipamentelor individuale de protectie necesare pentru posturile de lucru din intreprindere si intocmirea necesarului de dotare a lucratorilor cu echipament individual de prevenire si protectie , conform Hotararii Guvernului nr. 1048/2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate pentru utilizarea de catre lucratori a echipamentelor individuale de protectie la locul de munca .
* Deciziile interne de organizare a activitătii de securitate si sanatate in munca impuse de lege

PSI:
*Decizii interne pentru responsabil PSI si acordare prim ajutor
*planul de evacuare si plan de interventie(daca e cazul)
*Fisele individuale de instructaj
*dispozitie privind reglementarea lucrului cu foc deschis si a fumatului;
*dispozitie privind organizarea instruirii personalului
*organizarea apararii împotriva incendiilor la locurile de munca;
*elaborarea documentelor specifice de instruire la locul de munca, desfasurarea propriu-zisa si verificarea efectuarii acesteia;
*elaborarea de instructiuni proprii de aparare împotriva incendiilor si atributii ale salariatilor la locurile de munca;

Deasemenea pe linie de Protectia Mediului,va rog sa tineti cont de o reglementare,legea 211/2011-regimul deseurilor si sa aveti o numire interna cu responsabil gestiunea deseurilor(este si un curs care se face-daca este cazul)
sper ca v-am fost de folos
va doresc o zi buna si succes in activitatea d-voastra

va multumesc pt raspuns in cazul meu e vorba de un simplu magazin de haine aflat dupa cum am mentionat intr-un centru comercial si cu doi angajati...si dupa cum stiti la un control trebuie sa fi pregatit...
alin_budiu a scris:


SSM:

*Instructiuni specifice de securitatea, sanatatea si protectia muncii pentru fiecare loc de munca tinand cont de particularitătile activitătilor firmei precum si ale locurilor de munca / posturilor de lucru.
* Evidenta zonelor cu risc ridicat (acolo unde este cazul)
* Planul de actiune in caz de pericol grav si iminent (acolo unde este cazul)
* Fisele individuale de instructaj pentru sanatatea, securitatea muncii (astea trebuie, normal, pastrate de fiecare conducator de loc de munca)
* Planul de prevenire si protectie pe baza lucrarii de evaluare a factorilor de risc.
* Tematica pentru toate fazele de instruire si stabilirea periodicitatii adecvate pentru fiecare loc de munca , asigurarea informarii si instruirii lucratorilor.
* Programul de instruire-testare la nivelul unitatii
* Atributiile si raspunderile in domeniul SSM ce revin lucratorilor, corespunzator functiilor exercitate, care se consemnează in fisa postului cu aprobarea angajatorului.
* Identificarea echipamentelor individuale de protectie necesare pentru posturile de lucru din intreprindere si intocmirea necesarului de dotare a lucratorilor cu echipament individual de prevenire si protectie , conform Hotararii Guvernului nr. 1048/2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate pentru utilizarea de catre lucratori a echipamentelor individuale de protectie la locul de munca .
* Deciziile interne de organizare a activitătii de securitate si sanatate in munca impuse de lege




Deoarece vad ca va recomandati specialist in domeniul SSM cred ca ar tr sa tineti seama ca securitatea muncii este un domeniu cu termeni clar definiti. De aceia cred ca se impun unele precizari privind termenii folositi de dumneavoastra in raspunsul postat pe acest forum, nu de alta dar un specialist tr sa promoveze domeniul in care este specialist pe intelesul celui care asteapta un raspuns dar folosind termini exacti conform prevederilor legale.

De exemplu - Instructiuni specifice de securitatea, sanatatea si protectia muncii corect sunt denumite, instructiuni proprii, pentru completarea şi/sau aplicarea reglementarilor de securitate şi sanatate in munca;
sau -Evidenta zonelor cu risc ridicat este de fapt evidenta zonelor cu risc ridicat si specific;
de asemenea - fisele individuale de instructaj corect fise de instruire individuala
sau- lucrarii de evaluare a factorilor de risc - corect este evaluarea riscurilor pentru securitatea şi sanatatea in munca
iar echipament individual de prevenire si protectie este definit correct ca echipamentelor individuale de protecţie

Deasemenea evaluarea riscurilor pentru securitatea şi sanatatea in munca nu poate fi trecuta undeva spre sfarsit in conditiile in care aceasta este etapa initiala obligatorie a oricarei politici de sanatate si securitate in munca, care sta la baza tuturor celorlalte documente si masuri ce tr intocmite si aplicate in vederea eleminarii sau diminuarii riscurilor de accidentare sau imbolnavire profesionala in cadrul societatii. .

Privind intrebarea organizarea activitatilor de prevenire si protectie din unitatea dumneavoastra se poate realiza de catre angajator, in urmatoarele moduri:
- prin asumarea de catre angajator, a desfasurarii activitatii de prevenire si protectie;
- prin desemnarea unuilucrator care sa se ocupe de activitatile de prevenire si protectie;
- prin apelarea la servicii externe de prevenire si protectie.
Cel mai simplu in cazul dumneavoastra e prin incheierea unui contract cu un serviciu extern de prevenire si protectie sau prin asumarea de catre angajator, a desfasurarii activitatii de prevenire si protectie dar in cazul acesta angajatorul tr sa urmeze un program de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu o durata minima de 40 de ore (curs SSM 40 h)

In conformitate cu prevederile art. 15 din NM de aplicare a legii 319/2006 aprobate prin HG 1425/2006 cu modificari si completari ulterioare activitatile de prevenire si protectie desfasurate in unitate vor fi urmatoarele:
Art. 15 (1) Activitatile de prevenire si protectie desfasurate prin modalitatile prevazute la art. 14 in cadrul intreprinderii si/sau al unitatii sunt urmatoarele:
1. identificarea pericolelor si evaluarea riscurilor pentru fiecare componenta a sistemului de munca, respectiv executant, sarcina de munca, mijloace de munca/ echipamente de munca si mediul de munca pe locuri de munca/posturi de lucru;
2. elaborarea, indeplinirea, monitorizarea si actualizarea planului de prevenire si protectie;
3. elaborarea de instructiuni proprii pentru completarea si/sau aplicarea reglementarilor de securitate si sanatate in munca, tinand seama de particularitatile activitatilor si ale unitatii/intreprinderii, precum si ale locurilor de munca/posturilor de lucru, si difuzarea acestora in intreprindere si/sau unitate numai dupa ce au fost aprobate de catre angajator;
4. propunerea atributiilor si raspunderilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca, ce revin lucratorilor, corespunzator functiilor exercitate, care se consemneaza in fisa postului, cu aprobarea angajatorului;
5. verificarea insusirii si aplicarii de catre toti lucratorii a masurilor prevazute in planul de prevenire si protectie, a instructiunilor proprii, precum si a atributiilor si responsabilitatilor ce le revin in domeniul securitatii si sanatatii in munca stabilite prin fisa postului;
6. intocmirea unui necesar de documentatii cu caracter tehnic de informare si instruire a lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca;
7. elaborarea tematicii pentru toate fazele de instruire, stabilirea, in scris, a periodicitatii instruirii adecvate pentru fiecare loc de munca in instructiunile proprii, asigurarea informarii si instruirii lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca si verificarea insusirii si aplicarii de catre lucratori a informatiilor primite;
8. elaborarea programului de instruire-testare la nivelul intreprinderii si/sau unitatii;
9. asigurarea intocmirii planului de actiune in caz de pericol grav si iminent, conform prevederilor art. 101-107, si asigurarea ca toti lucratorii sa fie instruiti pentru aplicarea lui;
10. evidenta zonelor cu risc ridicat si specific prevazute la art. 101-107;
11. stabilirea zonelor care necesita semnalizare de securitate si sanatate in munca, stabilirea tipului de semnalizare necesar si amplasarea conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 971/2006 privind cerintele minime pentru semnalizarea de securitate si/sau sanatate la locul de munca;
12. evidenta meseriilor si a profesiilor prevazute de legislatia specifica, pentru care este necesara autorizarea exercitarii lor;
13. evidenta posturilor de lucru care necesita examene medicale suplimentare;
14. evidenta posturilor de lucru care, la recomandarea medicului de medicina muncii, necesita testarea aptitudinilor si/sau control psihologic periodic;
15. monitorizarea functionarii sistemelor si dispozitivelor de protectie, a aparaturii de masura si control, precum si a instalatiilor de ventilare sau a altor instalatii pentru controlul noxelor in mediul de munca;
16. verificarea starii de functionare a sistemelor de alarmare, avertizare, semnalizare de urgenta, precum si a sistemelor de siguranta;
17. efectuarea controalelor interne la locurile de munca, cu informarea, in scris, a angajatorului asupra deficientelor constatate si asupra masurilor propuse pentru remedierea acestora;
18. intocmirea rapoartelor si/sau a listelor prevazute de hotararile Guvernului emise in temeiul art. 51 alin. (1) lit. b) din lege, inclusiv cele referitoare la azbest, vibratii, zgomot si santiere temporare si mobile;
19. evidenta echipamentelor de munca si urmarirea ca verificarile periodice si, daca este cazul, incercarile periodice ale echipamentelor de munca sa fie efectuate de persoane competente, conform prevederilor din Hotararea Guvernului nr. 1.146/2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate pentru utilizarea in munca de catre lucratori a echipamentelor de munca;
20. identificarea echipamentelor individuale de protectie necesare pentru posturile de lucru din intreprindere si intocmirea necesarului de dotare a lucratorilor cu echipament individual de protectie, conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 1.048/2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate pentru utilizarea de catre lucratori a echipamentelor individuale de protectie la locul de munca;
21. urmarirea intretinerii, manipularii si depozitarii adecvate a echipamentelor individuale de protectie si a inlocuirii lor la termenele stabilite, precum si in celelalte situatii prevazute de Hotararea Guvernului nr. 1.048/2006;
22. participarea la cercetarea evenimentelor conform competentelor prevazute la art. 108-177;
23. intocmirea evidentelor conform competentelor prevazute la art. 108-177;
24. elaborarea rapoartelor privind accidentele de munca suferite de lucratorii din intreprindere si/sau unitate, in conformitate cu prevederile art. 12 alin. (1) lit. d) din lege;
25. urmarirea realizarii masurilor dispuse de catre inspectorii de munca, cu prilejul vizitelor de control si al cercetarii evenimentelor;
26. colaborarea cu lucratorii si/sau reprezentantii lucratorilor, serviciile externe de prevenire si protectie, medicul de medicina muncii, in vederea coordonarii masurilor de prevenire si protectie;
27. colaborarea cu lucratorii desemnati/serviciile interne/serviciile externe ai/ale altor angajatori, in situatia in care mai multi angajatori isi desfasoara activitatea in acelasi loc de munca;
28. urmarirea actualizarii planului de avertizare, a planului de protectie si prevenire si a planului de evacuare;
29. propunerea de sanctiuni si stimulente pentru lucratori, pe criteriul indeplinirii obligatiilor si atributiilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca;
30. propunerea de clauze privind securitatea si sanatatea in munca la incheierea contractelor de prestari de servicii cu alti angajatori, inclusiv la cele incheiate cu angajatori straini;
31. intocmirea unui necesar de mijloace materiale pentru desfasurarea acestor activitati;
32. evidenta echipamentelor, zonarea corespunzatoare, asigurarea/urmarirea ca verificarile si/sau incercarile periodice ale echipamentelor de munca sa fie efectuate la timp si de catre persoane competente ori alte activitati necesare, potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 1.058/2006 privind cerintele minime pentru imbunatatirea securitatii si protectia sanatatii lucratorilor care pot fi expusi unui potential risc datorat atmosferelor explozive;

Care este organul de control in domeniul SSM? Tot ca si la PSI (ISU)?


Am gasit :) Este vorba de ITM.
Ultima modificare: Sâmbătă, 16 Martie 2013
pop sorin, utilizator

Alte discuții în legătură

Obligatii srl nou infiintat simoname simoname Am infiintat un Srl-d intr-un birou aflat intr-o cladire de birouri. Actele le-am scos abia saptamana aceasta. Ce alte obligatii mai am ulterior infiintarii, ... (vezi toată discuția)
Persoana desemnata in cadrul sc pentru ssm aliserban aliserban Buna ziua! la societatea la care lucrez exista serviciu extern pentru SSM. Sefu' vrea sa fac eu un curs de 80 h in domeniul SSM pentru a putea rezilia ... (vezi toată discuția)
Fisa postului pentru responsabilul ssm ContSters243502 ContSters243502 Buna seara! pentru inspectorul de protectia muncii se completeaza fisa de post? :-/ (vezi toată discuția)