Buna ziua,
O firma careia i s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA deoarece nu a depus 2 deconturi consecutive de TVA, incepand cu data de 01.08.2012, a emis o factura de chirie in data de 15.08.2012 (a primit decizia in data de 30.10.2012), care continea TVA in valoare de 30.000 lei.
In data de 15.11.2012, a primit si decizia de inactivare, dar a facut cerere de reactivare prin indreptare eroare materiala.
Intrebarea mea este urmatoarea: ce se intampla cu TVA-ul incasat si platit la stat, avand in vedere faptul la decontul de TVA pentru luna august nu s-a putut depune, deoarece firma aparea ca neplatitoare de TVA?
Conform codului fiscal, firma care a primit factura de chirie cu TVA, nu-si poate deduce TVA-ul (firma care a emis factura, la data de 15.08.2012 era neplatitoare de TVA).
Am vazut la articolul 11 din codul fiscal, ca firma care a emis factura in perioada in care era declarat neplatitor de TVA, nu poate deduce cheltuielile de achizitie,dar e obligata sa colecteze si sa plateasca TVA.
Dar atunci, nu apare o contradictie? Firma care apare ca fiind in perioada in care nu mai figureaza ca platitor de TVA este obilgata sa colecteze si sa plateasca TVA, dar cel care primeste aceasta factura cu TVA nu-si poate deduce acest TVA?
Cei de la administratie mi-au spus ceva de genul ca firma trebuie sa storneze factura cu TVA si sa o reemita fara TVA, dar nu intra in contradictie cu art. 11 din Codul fiscal? Care mai este rolul declaratiei 311?
Tva anulat
felisana
Firmei i-a fost anulat codul de tva cu data de 01.08.2012 pentru nedepunere deconturi. Din pacate am depus 099 dupa cele 180 de zile, am facut toate ... (vezi toată discuția)