avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 710 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme privind insolvenţa, ... Eliberare acte necesare angajatului cand angajatorul ...
Discuție deschisă în Probleme privind insolvenţa, lichidarea judiciară şi falimentul

Eliberare acte necesare angajatului cand angajatorul este in insolventa/lichidare judiciara/faliment ?

Buna ziua.
In 13 iulie 2011, angajatorul meu mi-a dat un preaviz de 20 de zile pe motiv ca firma intra in procedura de insolventa. La implinirea celor 20 de zile (20 aug 2011), nu am primit Decizia de concediere/incetare a raporturilor din care sa reiasa art. din Codul Muncii conform caruia se face aceasta concediere. In Nov 2011 am reusit sa ma angajez,dar am fost tinut cu contract pe perioada determinata, pana in 31 aug 2012. Datorita faptului ca la ultimul loc de munca nu am avut 12 luni consecutive cotizate la CAS (au fost doar 10 luni ), sunt pus in situatia, pt a acoperi restul de 2 luni, sa obtin niste acte de la precedentul angajator, aflat in lichidare juridica. Eu stiam ca, in numele fostului angajator, obligatia de a emite orice fel de acte solicitate de fosti angajati, revine lichidatorului juridic, care indeplineste functia de administrator al societatii pana la finalul procesului. Lichidatorul, in schimb, m-a trimis catre o societate al carei obiect de activitate este arhivistica :stunned:, spunandu-mi ca ei au dreptul de a-mi elibera aceste acte, pt ca angajatorul a incheiat un contract de prestari servicii cu ei. Eu am atras atentia ca, actele pe care le cer eu si nu mi-au fost date la timp de catre angajator, nu au fost emise, deci, logic, nu exista in arhiva. Lichidatorul a insistat ca aceia pot si au dreptul. Dupa ce am contactat respectiva firma de arhivistica, dupa 45 de zile de asteptare, s-au trezit ca de fapt ei nu pot elibera Decizie de concediere.
Au dreptate ? Eu ce fac in cazul asta ? Unde si ce anume trebuie sa fac, ca sa-mi rezolv situatia ? Chiar nu e reglementat nicaieri ? Mi-e greu sa cred ca eu sunt singurul care se izbeste #-o de asa ceva.
Ce art, din ce lege reglementeaza cine are OBLIGATIA sa-mi elibereze actele cerute in cazul in care firma nu mai exista ? Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: ci-cristi , utilizator 11:08, 17 Decembrie 2012
Sa inteleg ca nimeni nu s-a mai confruntat cu asa ceva ? Mi-e, pur si simplu, imposibil sa cred asta. Vb aia, traim in Romanica, nu ? :)
Decizia de incetare a raporturilor contractuale de munca nu o elibereaza nimeni altcineva decat angajatorul cu care ati avut incheiat raportul contractual de munca. Arhivarul este o terta persoana care nu are nici un alt fel de atribut decat sa arhiveze spre pastrare documentele emise de angajator. In cel mai rau caz, daca decizia a fost emisa si arhivata, arhivarul va poate emite o copie pe care o poate certifica ca este conforma cu originalul aflat in pastrarea sa.
Decizia se emite si se semneaza de angajator, respectiv daca este in insolventa de catre administratorul special, iar daca prin hotararea de deschidere a procedurii insolventei s-a ridicat dreptul de administrare, decizia se semneaza de catre administratorul judiciar.
Solicitati in scris angajatorului sa va comunice un exemplar din decizia de incetare a contractului de munca.
Multumesc mult Dle Huzum pt raspuns. Tocmai asta e problema: angajatorul nu a emis acea decizie, ca atare in arhiva nu exista. El mi-a dat doar un preaviz in data de 13.07.2011 pe o perioada de 20 de zile lucratoare in perioada 14.07 - 20.08.2011 si a mentionat ca, la implinirea termenului de preaviz, se aplica decizia de concediere a salariatului, lasandu-mi libertatea de a nu mai veni la munca in aceasta perioada. La implinirea termenului, nu am mai fost contactat sa mi se dea si acest act. Daca as fi stiut, as fi cerut eu, dar eu am aflat abia anul asta in sept 2012, cand m-am dus la ANOFM sa ma inscriu, ca imi trebuie, pe langa actele pe care le aveam deja, si aceasta decizie,spunandu-mi ca, preavizul primit, nu e suficient si nu tine loc de decizie de concediere. In toata aceasta perioada ( aug 2011 - sept 2012 ) s-a desfasurat procesul de insolventa/faliment al firmei. Judecatorul sindic a ridicat dreptul administratorului si a numit un administrator judiciar. Apoi, Directia de Taxe si Impozite, principalul creditor al firmei, a cerut schimbarea acestuia si asa a ajuns sa se ocupe de procedura de insolventa/faiment/lichidare juridica, o firma din Pitesti. Pe acestia cand i-am contactat, mi-au spus ca nu se ei se ocupa si m-au trimis la acea firma de arhivare, de care v-am zis. Eu am intrebat-o, suplimentar, pe avocata (!?) respectiva daca e adevarat ce-mi spune si in ce calitate poate o firma (privata) de arhivistica sa-mi elibereze un document in numele fostului meu angajator, tinand cont - si am atras atentia, am subliniat - ca aceasta decizie nu e un act care a fost emis si sa poata fi gasit in arhiva preluata. Avocata a insistat ca aceia pot sa si elibereze acte !
Acum 2 zile, firma de arhivistica m-a contactat sa-mi spuna ca ei nu pot emite o decizie in numele angajatorului ( le-au trebuit 45 de zile sa sesizeze, la presiunea mea, ce anume solicitasem deja #-o ) si ca-mi pot da doar o adeverinta de vechime de la ITM care tine locul fostei carti de munca si adeverinta de contributie la CAS.
lucian huzum a scris:

Decizia se emite si se semneaza de angajator, respectiv daca este in insolventa de catre administratorul special, iar daca prin hotararea de deschidere a procedurii insolventei s-a ridicat dreptul de administrare, decizia se semneaza de catre administratorul judiciar


Care e, concret, legea, articolul, aliniatul etc. care reglementeaza asta ? Stiu ca e Lg 85/2006, cu insolventa, dar nu gasesc exact unde se spune ca lichidatorul juridic are obligatia sa elibereze acte in numele angajatorului aflat in faliment. Am nevoie sa stiu pt adresa pe care trebuie sa o fac catre firma care se ocupa de insolventa.

Solicitati in scris angajatorului sa va comunice un exemplar din decizia de incetare a contractului de munca


Nu mai am cui si unde :(
Nu legea nr. 85 reglementeaza formalitatile de incetare a contractului de munca ci Codul muncii, in cazul dumneavoastra art. 75 si 76. Cititi de asemenea art. 65 si urmatoarele din Codul muncii.
Angajatorul, daca nu a fost lichidat si radiat din evidentele legale, trebuie sa existe si implicit sa va comunice documentul in temeiul caruia a incetat raportul de munca cu dumneavoastra.

Alte discuții în legătură

Terminare concediu de crestere copil gina_maria gina_maria Buna ziua, Va rog sa ma ajutati cu raspunsul la cateva intrebari, si anume: - sunt in concediu crestere copil pentru 1 an de zile; acesta se incheie cand ... (vezi toată discuția)
Documente vechime uzina aflata in insolventa Valias Valias Buna ziua, socrul meu se apropie de varsta pensionarii (in prezent este somer). A lucrat la uzina de reparat vagoane din Roşiorii de Vede, care a intrat in ... (vezi toată discuția)
Unde se depun reclamatii privind un lichidator juridic ci-cristi ci-cristi Buna ziua, As vrea sa stiu unde si ce trebuie sa fac pt. a reclama un lichidator juridic, in persoana unor Cabinete Asociate de Practicieni in Insolventa ? ... (vezi toată discuția)