Mi s-a propus sa inchei un contract de consultanta cu o firma din Italia, eu fiind persoana fizica, nu am firma, pfa sau altceva. Pentru semnarea contractului mi s-a cerut un certificat de rezidenta fiscala.
Va rog sa ma lamuriti ce inseamna acest certificat, in sensul practic si pentru o persoana care nu este familiara cu limbajul juridic.
Deasemenea, va rog sa-mi spuneti ce obligatii o sa am dupa semnarea acestui contract - adica daca va trebui sa declar undeva aceste venituri, sau sa platesc un impozit, si care va fi acesta? Mai exact, daca in contract este specificata suma X, cu ce procent voi ramane in final?
Alte sfaturi sunt bine-primite, cum ar fi demersurile ce trebuiesc facute sau care ar cea mai avantajoasa varianta de procedare dupa semnarea acestui contract de consultanta.
Certificatul de rezidenta fiscala este un document emis de organul fiscal si are ca scop demonstrarea ca titularul acestuia este rezident in acel stat in sensul conventiei de evitare a dublei impuneri, ca este platitor de taxe si impozite in statul sau de resedinta.
Certificatul are ca scop evitarea dublei impuneri in cazul in care rezidentul desfasoara raporturi contractuale cu nerezidenti, adica impozitul pe venit se va aplica o singura data, in una dintre cele doua tari.
Veniturile rezultate in urma prestarii serviciilor de consultanta se declara la organul fiscal, se plateste impozit (daca nu a fost oprit si virat de platitorul de venit) si contributiile sociale obligatorii.