avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 310 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Declaratii PFA, mod de calcul contributii
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Declaratii PFA, mod de calcul contributii

Buna seara,

stiu ca s-a scris mult pe aceasta tema dar e ceva ce eu tot nu inteleg.
de aceea va rog foarte mult sa-mi spuneti ce obligatii declarative are un pfa si un exemplu concret de calcul ,
va supun atentiei un model si dvs va rog sa-mi confirmati sau nu corectitudinea .

venituir 10000 lei
chelt 3000 lei
venit net 7000 lei
7000 *5.5% =385 lei
7000-385=6615
6615*16% = 1058 lei

1.as vrea totusi sa intreb daca 5.5% este obligatoriu sa fie aplicat la intregul venit net sau se poate ca in cazul cass .
2.chitantele reprezentand plata impozitului si a cass-ului trebuiesc trecute in registrul de incasari si plati sau nu?


va multumesc pentru orice raspuns
Cel mai recent răspuns: Iulian MANEA , Contabil 01:03, 12 Ianuarie 2013
multumesc pentru raspunsurile dvs.
insa daca ele nu se trec in RJIP cum le scad din venitul net pentru a calcula impozitul pe venit?
e ceva ce-mi scapa mie sau e corect asa? nu le trec in registru dar le am in vedere la stabilirea impozitului.
multumesc
taote cele bune,un an nou cu bucurii
In declaratia 200 nu se trece exact ceea ce scrie in R.J.I.P. Se adauga la cheltuieli deductibile sumele platite pentru asigurari sociale si se scad de la plati acele cheltuieli care sunt total sau partial deductibile (de exemplu, sunt cazuri in care combustibilul e deductibil doar 50%).
Interesanta abordarea dar am o nelamurire...sediul pfa-ului este in apartamentul celui cu cnp-ul si am voie sa-mi deduc o parte din utilitatile pe care le am prinse in contractul de inchiriere.
Acele utilitati sunt tot pe cnp si nu pe cui...dar le prind in incasari si plati ...cr ca si mie imi scapa ceva....
Proprietarul este persoana fizica (C.N.P.) iar P.F.A. (C.U.I.) are sediul profesional in baza unui contract de comodat in care se poate trece ca cheltuielile sa se imparta intr-o anumita proportie. Proprietarul (C.N.P.) primeste facturile de utilitati pe care le achita iar P.F.A. (C.U.I.) intocmeste o dispozitie de plata catre proprietar (C.N.P.) pentru suma ce-i revine conform contractului. Consider ca e bine ca la aceasta dispozitie sa se anexeze si copii de pe factura si documentul care atesta plata acesteia (chitanta, O.P. etc.).
Ultima modificare: Sâmbătă, 12 Ianuarie 2013
Iulian MANEA, Contabil

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contabilitate pfa marian20 marian20 Am platit Contributia la sanatate in mai, din iulie am devenit PFA, cum inregistrez plata contributiei in contabilitate? scriu plata totala ce trebuia facuta ... (vezi toată discuția)
Compensare obligatii fiscale garleanu garleanu Pe o anume perioada nu am inregistrat in D.200,obligatii si apoi plati de contribuie la sanatate.Impozitul pe venitul realizat s-a calculate si platit fara a ... (vezi toată discuția)
Pfa norma de venit pot deduce tva ul? dicix dicix Buna ziua, Am un PFA, tocmai am devenit platitor de TVA si as vrea sa stiu daca pot cumpara diverse produse (laptop, masina, etc.) fara sa platesc TVA ul? (vezi toată discuția)