In primul rand pentru a respinge pretentiile firmei de telefonie, trebuie sa demonstrati ca a existat o neexecutare a obligatiilor contractuale in sarcina acesteia.
Pentru acest lucru in caz ca sunteti data in judecata, puteti invoca exceptia de neexecutare a contractului (in termeni mai pe inteles - nu ati platit deoarece nu ati beneficiat de serviciile orange) si sa solicitat probe in acest sens. Acest lucru este aproape imposibil de demonstrat in aceasta speta.
Ca atare urmeaza sa platiti suma reprezentand contravaloarea facturilor neachitate si contravaloarea penalitatilor de intarziere care sa nu depaseasca debitul principal in conformitate cu art. 4, alin. 3 din Legea nr. 469/2002 privind unele masuri pentru intarirea disciplinei contractuale care prevede ca : "Totalul penalităţilor pentru întârziere în decontare, prevăzute la alin. (1) şi (2), nu poate depăşi cuantumul sumei asupra căreia sunt calculate, cu excepţia cazului în care prin contract s-a stipulat contrariul" (alin 1 şi 2 la care se face referire prevad: "În contractele încheiate părţile contractante vor prevedea ca, în cazul neîndeplinirii în termen de 30 de zile de la data scadenţei a obligaţiilor prevăzute la art. 3 alin. (1), debitorii să plătească, în afara sumei datorate, penalităţi pentru fiecare zi de întarziere; În contractele comerciale dintre părţile contractante, indiferent de forma în care acestea se încheie, în afara penalităţilor contractuale prevăzute la alin. (1), pentru compensarea prejudiciului suferit de către creditor ca urmare a îndeplinirii cu întârziere sau a neîndeplinirii obligaţiilor asumate de debitor, se pot include şi daune-interese pentru neexecutarea totală sau parţială a contractului, sub forma daunelor moratorii sau a celor compensatorii").
Daca in contractul cu Orange nu s-a stipulat ca, in caz de neplata a facturilor emise de prestator, se vor calcula penalitati mai mari decat suma restanta, nu veti putea fi obligata la mai mult decat contravaloarea facturilor neachitate.