avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 979 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Indemnizatie maternitate pentru studenta la o ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Indemnizatie maternitate pentru studenta la o facultate din UE

Buna seara,

Revin si eu cu o intrebare al carui raspuns este foarte important.
Sunt studenta in anul 5 la o facultate de stat din Spania (unde am locuit de aprox 9-10 ani) in sistem ''la distanta'', iar anul acesta ar trebui sa ma licentiez in pofilul pe care il urmez. Ideea este ca s-a intamplat sa raman insarcinata (sunt in 3 luni) si ar trebui sa nasc pe la jumatatea lunii iulie.
Dat fiind faptul ca cheltuielile prevazute pentru nastere si imediat dupa sunt foarte ridicate in strainatate, ma gandesc sa vin si sa nasc in tara. Intrebarea mea este: in aceasta situatie pot beneficia de vreo indemnizatie sau alocatie pentru maternitate fiind studenta la o facultate non- romana?

Va foarte multumesc anticipat.
Vicky.
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 13:01, 11 Ianuarie 2013
1. OUG 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor spune ca o persoana in situatia dvs. poate beneficia de indemnizatie pentru CCC din Romania daca in cele 12 luni premergatoare nasterii copilului (inclusiv luna nasterii) frecventeaza, fara intrerupere, cursurile de zi ale invatamantului universitar la nivelul studiilor universitare de licenta ori de master, organizate potrivit legii, in tara sau in strainatate, intr-un domeniu recunoscut de Ministerul Educatiei,cu exceptia situatiei de intrerupere a cursurilor din motive medicale.

2. Tot OUG 111/2010 mai spune:

Art. 12
(1) Drepturile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta se acorda in situatia in care solicitantul indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:

a) este cetatean roman, cetatean strain sau apatrid;