Am cateva facturi neincasate din 2011 din reaua vointa a clientilor. Nu as vrea sa ii mai dau in judecata ci sa le stornez pt ca sunt sume mici.
Am doua intrebari:
1. Sunt obligat prin lege sa ii dau in judecata pentru a recupera creantele sau pot sa le stornez fara constrangeri legale. Exista alta modalitate pentru a le anula "fara sa supar fiscul"?
2. Daca le stornez, sumele trebuiesc trecute separat in Declaratia 300? La ce rand?
Mai trebuie redepusa vreo alta declaratie in afara de 300 pentru acestea?
Neincasarea facturilor emise catre clienti, respectiv stingerea acestor creante, reprezinta pentru furnizor o pierdere.
Conform art 21, alin (2), pct n), pierderile înregistrate la scoaterea din evidenţă a creanţelor neîncasate sunt considerate cheltuieli deductibile, în următoarele cazuri:
"1. procedura de faliment a debitorilor a fost închisă pe baza hotărârii judecătoreşti;
2. debitorul a decedat şi creanţa nu poate fi recuperată de la moştenitori;
3. debitorul este dizolvat, în cazul societăţii cu răspundere limitată cu asociat unic, sau lichidat, fără succesor;
4. debitorul înregistrează dificultăţi financiare majore care îi afectează întreg patrimoniul."
Prin urmare, stornarea acestor facturi nu este o solutie, dimpotriva ar evidentia o situatie neconforma cu realitatea: stornarea facturilor ar insemna practic returul marfii vandute, o incarcare de stoc, si deci...o situatie nereala.
Pentru factura de produse imi sunt returnate produsele.
Iar pe cea de servicii as vrea sa o stornez pur si simplu.
Problema este de fapt ca firma nu are bani sa plateasca avocati sa recupereze creantele.
Cum s-ar putea rezolva fara instanta de judecata.
Sugerati sa trec facturile de storno si pentru servicii si pentru produse ca fiind nedeductibile?
Multumesc!
Mi se pare nefiresc si incorect sa stornati un serviciu prestat, deoarece aceasta este o situatie falsa, in urma careia rezulta un document fals.
Daca doriti neaparat sa inchideti soldurile, o puteti face print-o cheltuiala, adica: 6xx=411, iar acea cheltuiala este una nedeductibila in cazul in care clientii in cauza nu se afla in una din situatiile prevazute la pct n, alin (2), art 21.