Am cateva facturi neincasate vechi de 3.4.5 ani (tepe) despre care stiu sigur ca nu mai am cum sa le recuperez.Ce pot face sa scap de ele din acte ?(respectivele firme fie s-au desfiintat, fie proprietarii au disparut)
Cu multumiri ,
Cristi
le scadeti din contabilitate ca fiind prescrise. sau, poate, daca ... le puteti imputa celor care aveau ca sarcina de serviciu recuperarea creantelor, urmarirea si incasarea debitelor societati, etc, etc, etc...
Sunt mai multi pasi de urmat.
1/OMF 2861/2009 privind aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elem. de natura activelor, datoriilor si a capitalurilor proprii, prevede la pct 28(1): " Creantele si obligatiile fata de terti sunt supuse verificarii si confirmarii pe baza extraselor soldurilor debitoare si creditoare ale conturilor de creante si datorii care detin ponderea valorica in totalul acestor conturi"
- se intocmeste extrasul de cont ptr clientii respectivi si se trimite la ultima adresa cunoscuta (de preferat prin posta cu confirmare de primire)
- puteti verifica starea firmelor din pct de vedere juridic la reg.comertului (on line si acces gratuit - recom)
- in functie de starea firmelor si de eventualul raspuns primit la extrasul de cont puteti ca aceste creante sa le treceti pe costuri
- codul fiscal prevede ca aceste cheltuieli sunt nedeductibile si pot fi operate in urmatoarele conditii cnf art 21(4) pct o):
"pierderile înregistrate la scoaterea din evidenţă a creanţelor incerte sau în litigiu, neîncasate, pentru partea neacoperită de provizion, potrivit art. 22, precum şi pierderile înregistrate la scoaterea din evidenţă a creanţelor incerte sau în litigiu, neîncasate, în alte situaţii decât cele prevăzute la art. 21 alin. (2) lit. n). În această situaţie, contribuabilii care scot din evidenţă clienţii neîncasaţi sunt obligaţi să comunice în scris acestora scoaterea din evidenţă a creanţelor respective, în vederea recalculării profitului impozabil la persoana debitoare, după caz;"
cam complicata procedura, dar asa cere legiuitorul.
Bafta!
Puteti incerca codul de TVA (online) daca acele societati sunt in functiune:
-O alta varianta care sa va simplifice activitatea (daca facturile sunt de servicii) ar fi sa le stornati si le trimiteti prin curier un exemplar cu o justificare (oricat de aberanta nu conteaza).
In felul acesta macar diminuati venitul impozabil si TVA-ul colecta. Macar atat...
- Daca facturile sunt cu produse de valoare mica, odata cu stornarea le bagati pe protocol sau vre-un consum sa se piarda urma si gata...
- Daca sunt marfuri cu valoare mai ridicata respectati varianta 100% legala de mai sus :D
Creante
Bogdan Popovici
O intrebare. art 21 alin 2 lit n din Codul Fiscal prevede ca se pot trece pe cheltuieli pierderile inregistrate la scoaterea din evidenta a creantelor ... (vezi toată discuția)