Persoana asigurata nu trebuie (conform legii) sa inregistreze/anunte nimic si nimanui. Asiguratorii ar trebui sa transmita primariilor baza lor de date privind politele incheiate, insa : nici primariile nu au programul IT pregatit/functional, nici CSA nu a "emanat" o norma coerenta destinata asiguratorilor in acest sens.Rezultatul - ca la noi(!) - primarii incep sa trimita somatii la proprietari pentru a-i determina sa dovedeasca faptul ca au respectat legea privind incheierea asigurarii(PAD sau facultativa acoperitoare) in speranta ca pot incasa ceva din amenzi!! :rtfm:
Iata cum suna "emanatia" in vigoare:
In acest sens, actul normativ prevede, totodata, obligatia primariilor de a furniza, prin compartimentele de specialitate, Societatii Comerciale "Pool-ul de Asigurare impotriva Dezastrelor Naturale" - S.A. (PAID), in format electronic, lista tuturor constructiilor cu destinatia de locuinta, inclusiv a celor cu destinatia de locuinta sociala, amplasate in unitatea administrativ-teritoriala in cauza, specificand numele si prenumele sau denumirea proprietarului si, dupa caz, adresa domiciliului fiscal, codul numeric personal sau codul de identificare fiscala al acestuia, numarul din registrul de rol nominal unic si din registrul agricol, potrivit anexei ce face parte integranta din prezentele norme.
In acelasi timp, PAID va transmite lunar primariilor lista proprietarilor care nu au incheiat contracte de asigurare obligatorie a locuintelor, precum si valoarea primei obligatorii datorate de fiecare.
Citeste mai mult:
www.avocatnet.ro/content/art...
Follow us: Avocatnetro on Facebook