1. Conform Ordinului 2226/2006:
"Art. 5. - (1) Persoanele prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, vor asigura un regim intern de numerotare a facturii in conformitate cu prevederile cuprinse in anexa nr. 4 care face parte integranta din prezentul ordin."
Conform Normelor cuprinse in Anexa 4
" 1. Persoanele care raspund de organizarea si conducerea contabilitatii vor desemna, prin decizie interna scrisa, o persoana sau mai multe, dupa caz, care sa aiba atributii privind alocarea si gestionarea numerelor aferente facturilor emise de societate.
2. Factura va avea un numar de ordine, in baza uneia sau mai multor serii, numar ce trebuie sa fie secvential, stabilit de societate, astfel incat sa se asigure necesarul in functie de numarul de facturi emis.
Anual, se stabileste numarul de la care se va emite prima factura.
In alocarea numerelor se va tine cont de structura organizatorica, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.
3. Persoanele prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, vor emite proceduri proprii de stabilire si/sau alocare de numere prin care se va mentiona, pentru fiecare exercitiu financiar, care este numarul de la care se emite prima factura."
Prin urmare, puteti folosi mai multe tipuri de facturi, carnet sau emise electronic, trebuie doar sa stabiliti de la inceput plajele de numere si seriile pentru fiecare in parte, cum rezulta din extrasul de mai sus.
2. Nu este obligatoriu sa precizati modalitatea in care va fi incasata factura (de regula, aceasta specificare se face la facturile emise pentru bonuri fiscale).
3. Da, presupunand ca incasarea facturilor in numerar se va face prin ramburs, acestea trebuie sa aiba atasat si documentul de incasare (bon fiscal sau chitanta).