avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 555 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... SSM microintreprindere
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

SSM microintreprindere

Buna seara,

Va supun atentiei urmatoarea situatie:

O microintreprindere cu un singur salariat isi are sediul acasa la administrator, iar angajatul locuieste la aceeasi adresa (ruda administratorului). Obiectul de activitate este 8559 - alte forme de invatamant, organizand cursuri la sediul clientilor sau in sali de conferinte din hoteluri.

Ce obligatii trebuie sa indeplineasca firma referitor la SSM ?

Va multumesc anticipat si astept cu interes raspunsul dumneavoastra!


Cel mai recent răspuns: Daniela Bolog , Consultant credite si finantari 21:36, 29 Ianuarie 2013
In confornitate cu Normele Metodologice de aplicare a legii 319/2006:
Art. 14. - Organizarea activităţilor de prevenire şi protecţie este realizată de către angajator, în următoarele moduri:
a) prin asumarea de către angajator, în condiţiile art. 9 alin. (4) din lege, a atribuţiilor pentru realizarea măsurilor prevăzute de lege;
b) prin desemnarea unuia sau mai multor lucrători pentru a se ocupa de activităţile de prevenire şi protecţie;
c) prin înfiinţarea unuia sau mai multor servicii interne de prevenire şi protecţie;

Art. 16. - (1) În cazul întreprinderilor cu până la 9 lucrători inclusiv, angajatorul poate efectua activităţile din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, dacă se îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) activităţile desfăşurate în cadrul întreprinderii nu sunt dintre cele prevăzute în anexa nr. 5;
b) angajatorul îşi desfăşoară activitatea profesională în mod efectiv şi cu regularitate în întreprindere şi/sau unitate;
c) angajatorul a urmat cel puţin un program de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, cu o durată minimă de 40 de ore şi conţinutul prevăzut în anexa nr. 6 lit. A, fapt care se atestă printr-un document de absolvire a programului de pregătire.
(2) În situaţia în care nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (1), angajatorul trebuie să desemneze unul sau mai mulţi lucrători ori poate organiza serviciul intern de prevenire şi protecţie şi/sau poate să apeleze la servicii externe, în condiţiile prezentelor norme metodologice.
(3) În cazul în care angajatorul/lucrătorii desemnaţi/serviciile interne de prevenire şi protecţie nu au capacităţile şi aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activităţilor de prevenire şi protecţie prevăzute la art. 15, angajatorul trebuie să apeleze la servicii externe pentru acele activităţi de prevenire şi protecţie pe care nu le poate desfăşura cu personalul propriu.

Activităţile din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă sunt cele prezentate in art. 15 din aceleasi norme, de la pct.1 la 33.
Daca v-au "speriat" cele de mai sus, cel mai indicat este sa luati legatura cu un serviciu extern de prevenire si protectie de la care veti primi sfaturile cele mai potrivite.
Succes !
Din Legea 319/2006 privind protectia si securitatea muncii
Art. 9.(4)in cazul microintreprinderilor si al intreprinderilor mici, in care se desfasoara activitati fara riscuri deosebite, angajatorul isi poate asuma atributiile din domeniul securitatii si sanatatii in munca pentru realizarea masurilor prevazute de prezenta lege, daca are capacitatea necesara in domeniu.

In aceasta Lege nu sunt facute specificatii privind nr de angajati,activitatea desfasurata de aceste societati. Toate trebuie sa respecte legea.

Din Normele de aplicare a Legii 319,HOTARARE nr. 1425 din 11 octombrie 2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, avem:
Art. 16
(1)In cazul intreprinderilor cu pana la 9 lucratori inclusiv angajatorul poate efectua activitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca, daca se indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a)activitatile desfasurate in cadrul intreprinderii nu sunt dintre cele prevazute in anexa nr. 5
b)angajatorul isi desfasoara activitatea profesionala in mod efectiv si cu regularitate in intreprindere si/sau unitate;
c)angajatorul indeplineste cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, corespunzatoare cel putin nivelului de baza, conform prevederilor art. 47-51.
(2)in situatia in care nu sunt indeplinite conditiile prevazute la alin. (1), angajatorul trebuie sa desemneze unul sau mai multi lucratori, conform prevederilor art. 20-22, sau poate organiza serviciul intern de prevenire si protectie, conform prevederilor art. 23 - 27, si/sau sa apeleze la servicii externe.
(3)in situatia in care sunt indeplinite conditiile de la alin. (1), dar angajatorul nu realizeaza in totalitate activitatile de prevenire si protectie, pentru activitatile pe care nu le realizeaza angajatorul trebuie sa apeleze la servicii externe.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Ssm firma cu 2 angajati (bar) ana72 ana72 Buna ziua! Am o intrebare, intr-un bar trebuie obligatoriu dosarul cu ssm? Si daca da, este valabil daca fac eu cursul 40 sau 80 de ore? firma nu are decat 2 ... (vezi toată discuția)
Protectia muncii gabi.b gabi.b La o microintreprindere cu 3 salariati si obiect de activitate servicii informatice, ce presupune protectia muncii, ce fise trebuiesc facute si daca pot fi ... (vezi toată discuția)
Instruire ssm si psi - in cazul unui ong mihaiandreiburuiana mihaiandreiburuiana Buna ziua. Instruirea SSM si PSI intr-un ONG cu 10 membrii se poate face de o persoana desemnata care nu are cursul de SSM si PSI? (vezi toată discuția)