dianar a scris:
In cazul detasarii unui salariat in strainatate, angajatorul din Romania are obligatia de a incheia pentru acesta o asigurare medicala? In cazul unui accident de munca al lucratorului detasat in strainatate, cine suporta costurile tratamentului medical? Le suporta statul in baza formularului E101, care confirma detasarea?
Multumesc.
Pe durata detaşării trebuie să se menţină raporturile de subordonare între lucrătorul salariat şi angajatorul său. Ca urmare a menţinerii contractului individual de muncă, angajatorul îşi menţine:
-
Obligaţia de a achita contribuţiile sociale la sistemul de securitate socială din România;
- Obligaţia de a plăti drepturile salariale ale lucrătorului detaşat, chiar dacă plata efectivă o realizează angajatorul din statul de ocupare;
- Dreptul de a determina natura activităţii efectuate de către lucrătorul salariat detaşat pe teritoriul statului membru de ocupare, ceea ce presupune posibilitatea de a decide asupra modului în care se finalizează activitatea/activităţile pentru care acesta a fost detaşat;
- Dreptul de a dispune încetarea raporturilor de muncă cu lucrătorul salariat detaşat.
Formularul E 101 se emite de către Casa Naţională de Pensii şi Asigurări Sociale, pe baza următoarelor acte: certificat de atestare fiscală din care rezultă că angajatorul nu are datorii restante la buget; adeverinţă privind stagiul de cotizare realizat în ultimele 12 luni, emisă ce Casa Judeţeană de Pensii; certificatul de înregistrare a societăţii eliberat de Registrul Comerţului; contractul individual de muncă al salariatului care urmează să fie detaşat; adeverinţă de la I.T.M. din care să rezulte numărul mediu de salariaţi; actul de identitate al salariatului şi contractul/antecontractul încheiat între angajatorul din România şi cel unde urmează să fie detaşat salariatul.