Buna ziua,
Stiind ca, prin Decizia nr.938/7 iulie 2011 a Curtii Constitutionale, decizie ramasa definitiva si obligatorie, s-a statuat ca avocatii, notarii si consilierii juridici au dreptul sa desfasoare activitati de mediere, la sediile unde isi desfasoara activitatea,
As dori va rog sa ma lamureasca si pe mine cineva cum se aplica aceasta decizie in cazul consilierilor juridici deveniti si mediatori.
Ca ma indoiesc ca un consilier juridic angajat la o institutie (de stat sau privata), poate face medieri intre diverse persoane la sediul societatii unde isi desfasoara activitatea.
Sau poate nu reusesc eu sa inteleg f bine...
Va multumesc anticipat pentru interesul pentru acest topic si pentru raspunsuri.
In opinia mea daca are un contrac cu institutia respectiva prin care institutia ii pune la dispozitie spatiul pentru mediere, atunci este ok. Cat despre mediator poate face mediere la sediul biroului sau in orice alt loc care corespunde scopului. A si mai e ceva sa nu fie institutia parte la mediere ca atunci e conflict.
Angajatorul nu are obligatia de a pune la dispozitia consilierului juridic spatiul necesar desfasurarii activitatii de mediere.
Aceasta activitate nu se poate regasi in fisa postului si, pe cale de consecinta, poate fi prestata de cj/mediator numai in afara orelor de program.
exista posibilitatea de a desfasura activitatea de mediator la locul de munca. nu si obligatia pentru angajator de a pune la dispozitie spatiu si timp ( a se citi in timpul programului) de aici inainte intervine discutia dintre angajat si angajator
Conform Art. 51 din Legea nr.192/2006:
Medierea are loc, de regula, la sediul mediatorului. Daca este cazul, medierea se poate desfasura si in alte locuri, convenite de mediator si de partile aflate in conflict.
Sediul profesional (in baza unui contract de comodat sau contract de inchiriere) se declara odata cu introducerea dosarului de autorizare, la Consiliul de Mediere. Acest sediu declarat apare si pe Tabloul Mediatorilor.
Din Art. 22, reiese faptul ca nu puteti fi angajat in calitate de mediator, intr-o institutie de stat sau societate comerciala.
(1) Mediatorii isi pot desfasura activitatea in cadrul unei societati civile profesionale, in cadrul unui birou in care pot functiona unul sau mai multi mediatori asociati, cu personalul auxiliar corespunzator sau in cadrul unei organizatii neguvernamentale, cu respectarea conditiilor prevazute de lege.
(2) Mediatorul sau mediatorii asociati, titulari ai unui birou, pot angaja traducatori, juristi, alt personal de specialitate, precum si personal administrativ si de serviciu, necesar activitatii de mediere.
(3) In exercitarea profesiei, mediatorii autorizati pot fi angajati cu contract individual de munca numai in cadrul formelor prevazute la art. 22 alin. (1).
Multumesc frumos pentru raspunsurile dvs. Imi imaginam si eu ca ca "Angajatorul nu are obligatia de a pune la dispozitia consilierului juridic spatiul necesar desfasurarii activitatii de mediere". Ar fi oarecum ciudat ....
Vroiam cumva, sa subliniez (si sper aici sa nu aduc vreo suparare nimanui) ca s-au pus laolalta 3 profesii inrudite, pierzandu-se insa din vedere restrictiile consilierilor juridici comparativ cu celelalte 2 profesii, mai ales ca intre sediile unde isi desfasoara activitatea notarii si avocatii si sediile unde isi desfasoara activitatea consilierii juridici nu prea exista termen de comparatie.
Mediator si pfa
mitan1989
am un pfa cu activitate de consiliere financiara caen 7022,am urmat cursurile de mediator,
intrebare--------la registrul comertului mi s-a spus ca nu pot fi ... (vezi toată discuția)