Pentru obtinerea certificatului de rezidenta pentru o persoana fizica, cetatean italian, asociat si administrator al unei societati infiintate anterior, care achizitioneaza un imobil in Romania, care sunt documentele necesare? Multumesc.
Cartea de rezidenta se acorda cetatenilor europeni si membrilor familiilor lor.
REZIDENTA PERMANENTA
Daca sunteti cetatean UE/SEE/ sau membru de familie al acestuia si aveti o sedere continua si legala pe teritoriul Romaniei pentru o perioada mai mare de 5 ani puteti solicita acordarea rezidentei permanente.
Valabilitatea cartii de rezidenta permanenta este de 10 ani de la data emiterii, cu exceptia celor care se elibereaza persoanelor cu varsta de pană la 14 ani, a caror valabilitate este de 5 ani de la data emiterii.
Pentru obtinerea cartii de rezidenta permanenta (documentul care atesta rezidenta permanenta pe teritoriul Romaniei) trebuie sa depuneti la serviciile teritoriale ale Inspectoratului General pentru Imigrari din judetul in care locuiti urmatoarele documente:
1. Pentru cetatenii UE/SEE/Confederatia Elvetiana
a. cerere tip;
b. cartea de identitate sau pasaportul (valabile) in original si copie;
c. certificatul de inregistrare in original si copie;
d. acte si documente care sa faca dovada indeplinirii conditiilor prevazute de lege cu privire la legalitatea si continuitatea rezidentei*, in vederea obtinerii dreptului de rezidenta permanenta;
e. taxe.