Saptamana trecuta am incheiat cu actele la ONRC si am primit certificatul de inregistrare, certificatul constatator si hotararea tribunalului.
Am achizitionat stampila, am mers la banca, am deschis contul insa v-as fi recunoscator daca ma puteti spune ce trebuie sa fac in continuare pentru a fi in regula cu toate actele.
Activitatea va fi online CAEN 4791. Intentionez sa achizitionez marfa din UE. Trebuie sa fiu inscris in ROI daca primul an voi achizitiona produse de mai putin de 10.000 euro? Este obligatoriu sa devin platitor de TVA?
Multumesc
Daca va inregistrati in scopuri de TVA sau nu, este alegerea dumneavoastra.
Daca insa alegeti sa va inregistrati, pentru a avea un cod valid de TVA in privinta achizitiilor, este obligatorie inregistrarea in ROI.
Este o măsură care avantajează atât statul, cât şi pe contribuabili. Guvernul are de câştigat prin faptul că se reduce riscul ca unele societăţi să facă deconturi false de TVA. Concomitent, va scădea şi evaziunea fiscală.
Companiile care au o cifră de afaceri mai mică de 50.000 de euro vor plăti TVA atunci când achiziţionează mărfuri şi servicii, însă nu vor putea colecta taxa când vând şi nu o vor putea deduce la calculul impozitelor.
În plus, statul va avea de monitorizat mai puţini contribuabili, din punctul de vedere al obligaţiilor de raportare şi de colectare a TVA-ului, reducându- se astfel costurile de administrare.
Va inregistrati ca platitor de TVA doar pentru achizitii intracomunitare (ROI), puteti ramane ca neplatitor de TVA in tara, e mai avantajos pentru dvs., de ce sa platiti TVA-ul la achizitie? Cand va inregistrati in ROI, specificati la ANAF ca nu vreti sa fiti platitor de TVA in tara, si va indruma ce acte sa intocmiti.
Pai nu este mai avantajos pentru el sa ramana neplatitor de TVA? In acest caz va achiziona marfa cu TVA din UE care de ex pt Germnaia e 20% . Altfel va trebui sa colecteze TVA de la clientul romana (24%) si prin urmare pretul produslui ii va fi mai mare cu 4% el avand acelasi castig. Sau judec eu gresit?
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.