Buna ziua,
Sunt absolventa unei sectii de contabilitate si informatica de gestiune din cadrul unei Facultati de Stiinte Economice si nu sunt nici contabil autorizat si nici membru CECCAR, iar pe diploma mea scrie simplu economist.As dori sa stiu daca pot infiinta un PFA avand codul CAEN 6920- “Activitati de contabilitate si audit financiar; consultanta in domeniul fiscal”..Si daca se poate care sunt activitatile pe care le pot realiza in conditiile in care 6920 cuprinde:
- servicii de inregistrare a operatiunilor comerciale pentru firme sau altii;
- examinarea conturilor si certificarea acuratetii lor;
- servicii de intocmire a declaratiilor de impozit pe venit pentru persoane fizice si firme;
- servicii de consultanta si reprezentare a clientilor in fata organelor fiscale;
- pregatirea sau auditul costurilor financiare.
aceasta clasa exclude:
-consultanta manageriala pe sistem contabil, proceduri de control bugetar, vezi 7022;
-activitati de prelucrare a datelor si realizarea de tabele, vezi 6311;
-colectare a facturilor, vezi 8291.
O alta nelamurire este cu privire la sediu. Pentru ca locuiesc cu chirie intr-un apartament, am inteles ca trebuie sa am un contract de comodat precum si semnaturile administratorului si vecinilor cu care am un perete comun,respective sus,jos,stanga,dreapta. Cum procedez avand in vedere ca nu sunt singura chiriasa din apartament si nici nu exista un contract de inchiriere cu proprietarul ci doar o intelegere verbala?De asemenea, ce tip de contract de comodat trebuie intocmit?pt locuinta sau expres pentru sediul PFA?Este proprietarul afectat in vreun fel de intocmirea unui astfel de contarct?
Mi-ati fi de mare ajutor daca m-ati putea lamuri!Va multumesc!O zi placuta tuturor!:D
Contractul de comodat este un contract prin care una dintre parti, numita comodant, transmite in folosinta temporara si gratuita unei alte parti, denumite comodatar, un bun determinat cu obligatia ca aceasta din urma sa-l inapoieze, in individualitatea sa, comodantului.
Va recomand sa optati pentru codul CAEN 7022 este mai aproape de specialitatea dvs.
Detalii puteti obtine la registrul comertului.
Avand in vedere faptul ca locuiesc in chirie (fara a exista un contract de inchiriere) intentionez sa fac un contract de comodat cu proprietarul..problema este ca nu sunt singura chiriasa din apartament (este cu 3 camere si locuim 3 persoane in el), eu avand nevoie pt desfasurarea activitatii doar de o camera.Cum procedez la incheierea contractului?In ce procent pot inregistra ca si cheltuieli deductibile cheltuielile lunare cu locuinta si pe care dintre acestea?energia electrica,internetul..s-ar mai preta careva?ma gandeam la cheltuielile platite la administrator..banuiesc ca de chirie nu se pune problema din moment ce nu va exista un contract de inchiriere ci doar de comodat.Procentajul se aplica la toata factura?
Daca ma prezint cu documentatia la finante la sfarsitul lunii martie sau aprilie, pe ce perioada fac estimarea venitului?
va multumesc!
~ final discuție ~
Alte discuții în legătură
Infiintare srl
niko79
Buna ziua!
Sunt economist si as vrea sa imi inffintez un SRL si sa facturez serviciile de contabilitate clientilor (contabilitate completa, declaratii, ... (vezi toată discuția)
Cod caen
anelene
Care este codul CAEN care trebuie declarat la Oficiul de comert pentru a desfasura activitate de cenzor ? In cazul unui PFA ?
Care este modalitatea ... (vezi toată discuția)
Doua coduri
magyari
Unei firme care va deschide un fast-food, ii ajunge codul 5610 - Restaurante ?, avand in vedere ca eu nu am gasit altceva mai apropiat acestui domeniu de ... (vezi toată discuția)