FIªA POSTULUI
I IDENTIFICAREA POSTULUI : „FEMEIE DE SERVICIU” cod COR (Clasificarea Ocupaţiilor din România )- 913201
II DESCRIEREA POSTULUI :
- executa lucrări de curăţenie in imobilul (inclusiv ghena imobilului) asociaţiei de proprietari si zona aferenta (spatii verzi, trotuar).
- executa lucrări suplimentare necesare mentinerii curateniei si evacuarii gunoiului menajer din imobilul (inclusiv subsolul imobilului) asociaţiei de proprietari si zona aferenta (spatii verzi, trotuar)
III COMPETENTE PERSONALE:
sa aibă însuşiri de personalitate :seriozitate/responsabilitate, loialitate ,hotărâre, adaptabilitate, autocontrol, atitudine pozitiva,
sa aibă calităţi psihice necesare (spirit de observaţie, răbdare, viteza de reacţie, capacitate de orientare in spaţiu, capacitate de comunicare, dârzenie etc.);
nu sunt restrictii cu privire la sex, dar să poată mânui tomberoanele pentru gunoiul menajer
sa nu aibă antecedente penale;
sa semneze si sa accepte contractul de confidenţialitate si de munca.
IV POZIŢIA IN ORGANIGRAMA SI RELAŢII ORGANIZAŢIONALE :
a. ierarhice (pe verticală) - se subordonează administratorului si preşedintelui asociaţiei
b. relaţii organizaţionale (orizontale) – i-a la cunoştinţa de doleanţele membrilor asociaţiei de proprietari şi în măsura în care acestea corespund cu cerinţele sarcinilor de serviciu stabilite în prezenta fişa le duce la îndeplinire în ordinea priorităţilor
V SFERA DE RÃSPUNDERE ªI COMPETENŢÃ:
este direct răspunzător de îndeplinirea întocmai a atribuţiilor si prevederilor sarcinilor de serviciu stabilite in prezenta fisa
este direct răspunzător de păstrarea bunurilor materiale sau de alta natura pe care le are in gestiune;
răspunde nemijlocit pecuniar, administrativ sau penal, după caz, daca prin nerespectarea sarcinilor de serviciu stabilite prin prezenta fisa, aduce direct sau indirect prejudiciile materiale sau de alta natura asociaţiei sau membrilor acesteia.
VI ATRIBUTII:
sa mature zilnic holul ,scara imobilului şi spaţiul verde din faţa şi spatele blocului
sa spele cel puţin o data pe săptămână holul si scara imobilului
sa mature sau/si sa spele holul, scara imobilului ori de cate ori este nevoie (cel puţin o data pe zi) pentru a îndepărta urmele de noroiul depus ca urmare a intemperiilor
sa şteargă praful si pânzele de păianjen din holul si scara imobilului ori de cate ori este nevoie in vederea menţinerii aspectului de curăţenie a imobilului;
sa spele geamurile şi uşile imobilului ori de cate ori este nevoie in vederea menţinerii aspectului de curăţenie a imobilului;
sa menţină curăţenia la gheena şi la balcoanele de pe etaje de folosinţa comuna (de acces la tubulatura de evacuare a gunoiului menajer) si sa participe împreună cu reprezentanţii firmei de prestări servicii de salubritate la descărcarea gunoiului menajer;
sa desfunde ori de cate ori este nevoie tubulatura de evacuare a gunoiului;
săptămânal sa verifice starea de uzura a tubulaturii de evacuare a gunoiului si a tomberoanelor având obligaţia sa anunţe administratorul iar in lipsa acestuia preşedintele asociaţiei de necesitatea efectuării de reparaţii sau de înlocuire a tomberoanelor;
sa anunţe de îndată administratorul iar in lipsa acestuia preşedintele asociaţiei orice neregula constatată cu privire la starea pereţilor interiori sau exteriori (infiltraţii de apa de la inundaţii, conducte sparte, fisurări, degradări datorate uzurii sau lovirii accidentale sau nu, etc.)
sa asigure curăţenia din zona spaţiului verde aferenta imobilului (sa tundă iarba, să ude spaţiul verde, sa strângă ori de cate este nevoie hârtiile, crengile, frunzele, etc. de pe spaţiul verde)
sa duca la îndeplinire si sa respecte deciziile instituţiilor locale cu privire la curăţenia trotuarului aferent imobilului (ex. : spălarea trotuarului, înlăturarea zăpezii, etc.)
sa menţină curăţenia din subsolul imobilului;
sa viziteze zilnic subsolul imobilului in vederea menţinerii curăţeniei si pentru a constata daca au intervenit defecţiuni la reţeaua de alimentare cu apa rece potabila, A.C.M., energie termica, canalizare (ex.: scurgeri, inundaţii, , etc.) sau pătrunderi forţate in subsol
sa ia in primire toate materialele necesare asigurării curăţeniei, întreţinerii spaţiului verde, colectarea şi debarasarea gunoiului menajer (tomberoane) având obligaţia sa asigure păstrarea si utilizarea acestora in bune condiţiuni,
dacă primeşte bani are dreptul de a-şi achiziţiona singur materialele necesare desfăşurării activităţii cu obligaţia de a se încadra în plafonul stabilit şi de a justifica cheltuielile făcute cu documente legale (conform legislaţiei în vigoare, ex. : factură fiscală şi chitanţă);
să manifeste disponibilitate către dialog, receptivitate, calm, tact in relaţiile de serviciu ce se stabilesc cu persoane din asociaţie sau vizitatori;
sa răspundă la toate solicitările venite din partea administratorului sau preşedintele asociaţiei pentru îndeplinirea unor sarcini conforme fisei postului;
sa manifeste grijă deosebită in mânuirea si utilizarea materialelor si echipamentelor pe care le are in primire pentru a evita avarierea, distrugerea sau pierderea lor;
sa fie cinstit , loial si disciplinat dând dovada in toate împrejurările de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact;
sa respecte instrucţiunile de folosire a ascensorului si sa anunţe de îndată orice defecţiune la societatea care asigura întreţinerea ascensorului cat şi administratorul iar in lipsa acestuia preşedintele asociaţiei
sa respecte cu stricteţe regulile de protecţie a muncii si P.S.I. din obiectivul unde desfăşoară serviciul; (conform.art.6 alin.(1) si (2) din OG nr.60/1997 orice persoana care observa un incendiu are obligaţia de a anunţa prin orice mijloc pompierii , primarul sau politia , după caz , si sa ia masuri , după posibilităţile sale , pentru limitarea si stingerea incendiului .
conform art.23 lit. b , c, f, din OG 60/1997 , angajatul trebuie sa utilizeze , potrivit instrucţiunilor de utilizare a substanţele periculoase, instalaţiilor ,utilajele, maşinile, aparatura si echipamentele de lucru.; sa acorde ajutor , atât cat este raţional posibil, oricărui alt salariat , aflat intr-o situaţie de pericol.
Conform art.12 NGPM/2002 angajaţii vor desfăşura activitatea in aşa fel încât sa nu expună la pericole de accidentare sau îmbolnăvire profesionala persoana proprie sau alţi angajaţi , in conformitate cu pregătirea si instruirea in domeniul protecţiei muncii primita de la angajatorul sau; in acest scop angajatul are următoarele obligaţii :
a) sa-si însuşească si sa respecte normele si instrucţiunile de protecţie a muncii si masurile de aplicare a acestora.
b) Sa aducă la cunoştinţa de îndată administratorului iar in lipsa acestuia preşedintele asociaţiei accidentele de munca suferite de propria persoana sau de alţi angajaţi.
c) Sa coopereze cu persoanele cu atribuţii specifice in domeniul securităţii si sănătăţii in munca , atât timp cat este necesar , pentru realizarea oricărei sarcini sau cerinţe impuse de autoritate competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale.
d) Sa refuze întemeiat executarea unei sarcini de munca daca aceasta ar pune in pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesionala persoana sa sau a celorlalţi participanţi.
sa informeze de îndată administratorul iar in lipsa acestuia preşedintele asociaţiei despre orice deficienta constatata sau eveniment petrecut
sa execute alte activităţi in legătura cu îndeplinirea sarcinilor de serviciu precizate de persoanele care au acest drept.
VII RESTRICTII :
nu executa nici o sarcina suplimentara legata de activitatea sa decât daca ea vine de la persoanele autorizate si daca vine pe cale ierarhica si se încadrează in prevederile legale;
sa asigure păstrarea secretului profesional privind, activităţile ce se desfăşoară in cadrul asociaţiei de proprietari;
este strict interzisa consumarea de băuturi alcoolice înainte de intrarea in serviciu sau pe timpul serviciului ;
la plecarea din imobil, indiferent de motiv, trebuie sa lase echipamentul curat iar celelalte mijloace pe care le-a folosit in buna stare.
VIII CONDITII DE DESFASURARE A ACTIVITATII :
a. program – nenormat până la asigurarea curăţeniei stabilite de fisa postului (nu mai mult de 4 ore pe zi);
b. Salarizarea –conform hotărârii adunării generale
IX MENTIUNI SPECIALE :
- facilităţi speciale - conform contractului de munca, anexelor la fişa postului, reglementarilor organizaţionale
Pentru responsabilizarea activitatii persoanei si pentru clarificarea limitelor de activitate se poate incheia fisa postului de catre comitetul executiv al asociatiei de proprietari in temeiul disp art 30 al b din L nr 230/2007,fisa care este anexa la contractul de munca.