Am o situatie care probabil este intalnita la multe societati comercile in urmatorul sens:
in lunile ianuarie si februarie 2009 am primit facturi fiscale ( cu data de 2009 ) care cuprind cheltuieli aferente exercitiului financiar 2008.
ex: taxa verde aferenta ultimului trimestru al anului 2008, utilitati aferente ultimei luni a anului 2008, etc.
In cazul acesta care este tratamentul fiscal si contabil a acestor situatii?
Recalculez impozitul pe profit al anului 2008 si apoi fac inregistrari contabile din care sa reiasa situatia de fapt?
Si daca fac recalculare va rog sa-mi spuneti care sunt inregistrarile contabile ( 117, 129, cl 6, etc. ) si baza legala.
Va multumesc anticipat!
Daca facturile pe care le-ati primit sunt emise in lunile ian si feb 2009 le inregistrati in cursul acestor luni chiar daca reprez utilitati din dec 2008.
Daca sunt cheltuieli aferente exfinanciar incheiat, se recalculeaza ip.pe profit si se fac decl.rectificative.Principiul independentei exercitiului presupune delimitarea in timp a veniturilor si cheltuielilor aferente pe masura angajarii acestora si trecerii lor la rezultatul exercitiului la care se refera.
Daca ma raportez la principiile contabilitatii este corect. Practic asa am vazut ca ar trebui sa se reflecte dar in legatura cu inregistrarea in contabilitate propriu zis nu pot folosi 117. Nu am gasit in monografia contului 117 o corespondenta intre 401 si rezultat reportat. Stiu ca in note explicative ( cele care se depun odata cu bilantul ) pot fi tratate si incluse dar in anul 2009 trebuie sa reiasa acest fapt. Ai o monografie contabila ptr acest caz?
Pai de ce ar exista o corespondenta intre 401 si 117?furnizorii pot avea sold, ei se inchid in momentul platii.Noi discutam despre venituri si cheltuieli.Ele afecteaza 121, nu?
Tratamentul contabil si fiscal impune inregistrarea facturilor prin contul 117(bifunctional), iar tratamentul fiscal al inchiderii se face tinand cont de rectificarile efectuate.
Conform principiului independentei exercitiului si intangibilitatii bilantului daca facturile privesc cheltuielile si veniturile exercitiului precedent se inregistreaza prin 117 sau , daca nu s-a definitivat bilantul si nu ai facut delcaratia 101 definitiva, inregistrezi in decembrie si inchizi corect anul si bilantulDeclaratia 100 s-a depus cu impozitul la nivelul trim 3, iar daca a fost definitiva se face rectificativa.