Buna seara,
Am un apartament pe care l-am inchiriat cu forme legale. Administratorul blocului insista pe langa chirias sa-i dea o copie dupa contractul de inchiriere, pe care chipurile sa-l prezinte atunci cand vin in control cei de la politie.
Intrebare: exista vreo prevedere legala care sa-i dea dreptul administratorului sa ceara documentul in cauza ?
Multumesc pentru raspuns.
Politia nu-i va cere niciodata contractul de inchiriere si asta pentru simplul motiv ca in apartament pot sta si persoane care nu locuiesc acolo ca si chiriasi. Pot fi rude, prieteni de-ai proprietarului carora acesta sa nu le faca contract de inchiriere.
Politia cere cartea de imobil unde trebuie trecut, asta da. Dar si in aceasta carte de imobil se completeaza prin prezentarea CI din care administratorul isi ia datele necesare.
in prezenta dumneavoastra ( cu ci in mana al locatarilor din apartamentul locuit / inchiriat ) presedintele de asociatie ( care este un proprietar de apartament din imobilul respectiv si care locuieste in acel imobil )- pt ca la el trebuie sa fie cartea de imobil ( nu administratorul care poate locui la dracu in praznic )face consemnarea in Cartea de imobil - cu pix / cerneala a datelor din Ci - nume , prenume , data nasterii , domiciliul fix - real ( nu flotantul ) si poate verifica daca aveti viza de flotant ( cea pusa de la biroul de Ci al poiltiei daca locuiti cel putin 2 sapt / luna in acel loc = viza de resedinta )
in rest administratorul face abuz , pe el il intereseaza doar cati locatari sunt in imobilul administrat de el pt a importi cheltuielile + face contract cu cei de la salubritate ( gunoi) ,eventual va poate solicita o declaratie pe propria raspundere sub semnatura privata cati locatari sunt in apartament - declaratie pe care o inregistreaza in registrele de documente intrate / iesite si la care trebuie sa va dea un numar , la fel se face si la scoaterea de la intretinere .....
nu administratorul are cartea de imobil , ci presedintele de asociatie - e datoria acestuia
nu dati copii dupa acte / documente personale - doar administratorul nu isi face arhiva personala ...
atunci cand se preda administratrea unui imobil altui administrator ( din diverse motive - demisie , eliberare de catre asociatia de locatari , moarte ) se predau TOATE ACTELE IN ORIGINAL ale administrarea asociatiei de locatari noulul administrator in prezenta presedintelui de asociatie + martori- cel putin 2 , cu PV intocmit in 5 exemplare ( adm vechi , adm nou , presedinte asociatie , cenzori , si asociatia administratorilor ) semnat de toti participanii la predare .