Reprezint o soc.comerciala care are sediul inchiriat. Pentru protectia muncii avem nevoie de la proprietar de situatia verificarilor PRAM, pe care acesta refuza sa le elibereze. Cred ca este o metoda de a ne face sa reziliem contractul, tocmai de aceea va rog sa-mi spuneti cu ce lege as putea sa-i demonstrez ca este obligat sa-mi elibereze acele hartii.
In mod normal, in baza contractului de inchiriere, prin care proprietarul pune la dispozitia chiriasului, spatiul impreuna cu facilitatile oferite acestui spatiu, de restul dotarilor din cadrul constructiei respective (echipamente tehnice care deservesc spatiul respectiv - panouri electrice, pompe, ventilatoare, prize de pamant, etc) puteti solicita aceste buletine PRAM. Daca in contractul de inchiriere sunt mentionate aceste lucruri, puteti avea castig de cauza.
Tot utilizati spatiul respectiv, fiind direct interesat, de ce nu faceti dvs. comanda pentru masuratori PRAM, in ideea ca oricum aceste masuratori au fost facute anterior si exista posibilitatea sa fie un termen deja depasit, de la masuratorile anterioare. De regula, masuratorile PRAM se fac anual.
Verificarea PRAM consta intr-o serie de masuratori ce se fac la rezistenta de izolatie, curentul de scurt circuit, impedanta, continuitatea centurii de impamantare, rezistenta de dispersie a prizelor de pamant si o serie de teste pentru aparatajul de protectie. Scopul verificarii PRAM este de a obtine un raport de incercare pentru instalatia electrica testata (sau pentru priza de pamant). Aceste verificari se fac periodic de cel putin doua ori in intervalul unui an, astfel incat o verificare sa fie facuta in perioada mai secetoasa a anului si o verificare in perioada umeda a anului.Verificarile sunt impuse de legislatie, deoarece, in timp, din cauza imbatranirii materialului dar si ca urmare a eforturilor de functionare, multe din instalatiile electrice isi modifica parametrii. Incarcarea excesiva a circuitelor, imbatranirea izolatiilor, coroziunea, sunt cativa factori care duc in timp la modificarea parametrilor functionali la o instalatie electrica (sau o priza de pamant).
Daca la aceste masuratori vor rezulta valori mai mari de 4 ohmi ( valoarea trebuie sa fie cat mai mica) atunci aceste prize de pamant vor trebui refacute, deoarece instalatia prezinta pericol de electrocutare iar paratrasnetul nu mai prezinta siguranta impotriva incendierii in caz de trasnet.Refacerea instalatiei insemna executarea unor sapaturi,materiale,firma autorizata etc.Toate acestea costa si nu cred ca este normal ca dv. sa suportati aceste costuri.Este adevarat ca trebuia prevazut in contractul de inchiriere dar multi nu stiu ce inseamna aceste verificari iar propietarii profita si scriu in contract ca obligativitate a chiriasilor.
Personal am avut control de la Inspectoratul pt.Sit.de Urgenta si au cerut aceste verificari propietarului si nu chiriasului deoarece am mentionat mai sus ce inseamna sa executi centura de impamantare.
Verificare pram
nety2014
Verificare PRAM
Pentru un cabinet veterinar care isi desfasoara activitatea intr-un apartament situat la parterul unui bloc de locuinte, cabinet dotat cu ... (vezi toată discuția)
Buletin pram
luissiana
buna ziua,
toate firmele tb sa aiba aceste buletine? cine este emitentul? daca am sediul intr-un spatiu inchiriat/apartament cine trbuie sa intocmeasca ... (vezi toată discuția)